שלושת הסגנונות הקלאסיים מתאימים לאלו מאיתנו שאוהבים היסטוריה ומסורת ושמקפידים לעצב את הבית באופן שיהיה תמיד אופנתי 

 

הסגנון הקלאסי – המסורתי

הסגנון הקלאסי מתאים לאוהבי המסורת וההיסטריה והוא לעולם אינו מתיישן או יוצא מהאופנה. הוא בעל מראה יוקרתי, עשיר וכבד, משופע בפרטים ושואב את השראתו מעיצוב בתי האצולה והמלוכה הקלאסיים של אירופה. הוא מתאפיין בפרטי ריהוט עשויים עץ מלא המעוטר בפיתוחים הנעשים לרוב בעבודת יד, בעושר של טקסטורות ומרקמים ובאקססוריז’ רבים כמו שנדלירים מקריסטל, אגרטלי זכוכית מעוטרת, שטיחים עבודת יד וכד. פלטת הצבעים עשירה וכוללת חום, בורדו, טורקיז, זהב וסגול חציל. בדי הריפוד עשויים מקטיפה, משי, וחלקם רקומים. על מנת לעצב בית מודרני בהשראה קלאסית כדאי להציב מספר רהיטים כבדים ומעוטרים בחדר המעוצב במינימליזם נקי, ולשחק עם שכבות שונות של טקסטורות, וחומרים וצבעים בעלי עומק ונוכחות בריפוד ובאקססוריז’.

התמונה באדיבות ריץ & טיילור

סגנון ה-Ttransitional

הסגנון שהוא בנו של העיצוב הקלאסי לוקח את החיבור שבין העיצוב המסורתי למודרני צעד אחד קדימה תוך שמירה על איזון בין השניים, כך שהאחד אינו מאפיל על רעהו. פלטת הצבעים המועדפת להשגתו היא ניטראלית יחסית וקווי העיצוב קישוטיים וקלאסיים. שיטה אחת ליישם את הסגנון, לדוגמא, היא לבחור רהיטים בעיצוב קלאסי, בצבעים רכים ובבדים עכשויים ולהוסיף להם חומרים מודרניים כמו זכוכית ומתכת.

התמונה באדיבות כרמל פלור דיזיין

הסגנון הכפרי – צרפתי

הסגנון מוכר בארץ בשם עיצוב פרובאנסיאלי כשהסממנים העיקריים שלו הם השימוש בצבעי אדמה וטבע חמים, ברהיטי עץ מקושטים במראה שחוק ובחומרים טבעיים, רצפות מעץ ובריקים מאבן. אל הצבעים והחומרים הטבעיים יכולים להצטרף גוונים חמים של אדום, צהוב וזהב, והאקססוריז כוללים כלי פורצלן עדינים, עציצים וצמחים. יישום הסגנון הכפרי-צרפתי בבית יוסיף לו תחושת חום ומשפחתיות. ניתן ליישם אותו בשלמותו, אך אם הסגנון מקסים אתכם קיימת אופציה נוספת, זולה וקלה יותר. החליפו את האקססוריז’ והבדים בבית  לכאלו המעוצבים בהשראתו, הוסיפו רהיט בולט אחד וקיר בריקים באזור מרכזי בחלל ותקבלו תוצאה רצויה, המייתרת את ההוצאות הגדולות הנדרשות בשינוי כולל.

התמונה באדיבות דגם רהיטים