האדריכל עוזי צפדיה תכנן בית פרטי יפהפה בסגנון פרובאנס, שמשלב בין נראות קלאסית, אהבה לטבע ועדכנות חומרית טכנולוגית

 

צפדיה תכנן ועיצב את הבית עבור משפחה, המונה זוג הורים בשנות ה-50 לחייהם, בת בוגרת ונשואה ובת צעירה, שביקשה לבנות מאפס בית שיענה על צרכיה, ויגשים את הפנטזיה העיצובית שלה. אם המשפחה חלמה על בית שיעוצב כולו בסגנון פרובאנס קלאסי, שייתן תחושה נעימה אך עכשווית של הימצאות בכפר בדרום צרפת.

 

שילוב בין כפריות חמימה ללבן מרגיע

כדי להשיג את עיצוב הפנים הנדרש בחר צפדיה להשתמש בחומרים טבעיים או בכאלו המתאפיינים במראה פרובאנס קלאסי כמו בריקים, רצפת שיש, שטיחים מעוטרים בעדינות, ריהוט עץ בסגנון עתיק, נברשות זכוכית וקורות עץ לבנות, חשופות בתקרת הבית. על מנת לאזן את המראה הכפרי שיכול להרגיש מעט כבד, נעשה שימוש רחב בצבע הלבן והעכשווי בקירות, תקרה, במטבח הכפרי, בוילונות, בספות בסלון, וגם בפרופילי האלומיניום של הדלתות והחלונות ובתריסים הנגללים. חוץ הבית נצבע בגוון קרם בהיר והגג עוצב על ידי קורות עץ מלבניות, וחופה ברעפים, בהתאם למסורת העיצובית של הסגנון הפרובאנסיאלי. בחצר נשתלו עצי זית וצמחיה ירוקה וחיה והוספו עציצים בכחול עז וריהוט גן מעץ, שמשלימים את פנטזיית החיים בכפר.

אחד התנאים הראשונים להשגת המראה הנדרש הייתה פתיחת הבית לחצר ולטבע הנשקף ממנה

כבר בשלב תכנון השלד, העיקרון המנחה והחשוב שהנחה את צפדיה היה החיבור של פנים הבית לטבע שבחוץ. על מנת לאפשר פתיחה רחבה, ככל האפשר, של הבית אל החצר היפה, פנה האדריכל לחברת כוכב. חברה שתחום התמחותה הוא יצירת פתרונות אלומיניום איכותיים למפתחים רחבים במיוחד, הן מהפן היישומי והאסתטי, והן מהפן של בידוד תרמי ואקוסטי מעולים, תכונות חשובות במיוחד כשמחליפים שטחי קיר רבים בדלתות ובחלונות זכוכית. פרופיל האלומיניום שנבחר הוא הפרופיל הבלגי של כוכב שהוא הדק ביותר מסוגו בארץ, מודרני ויפיפה, ועם זאת מאפשר זיגוג כפול. החלונות הבלגיים משתלבים בצורה מושלמת בעיצוב הכללי של הבית.

 

עוזי צפדיה אדר’ ועיצוב פנים נייד: 050-2589653

 

כוכב אלומיניום – www.cochav.co.il