ארבעת הסגנונות העכשוויים הם יצירתיים ומלאי השראה. למרות זאת הם שונים לגמרי האחד מהשני ותופסים מקום של כבוד בבתים רבים בעולם

 

הסגנון הסקנדינבי

הסגנון הסקנדינבי הוא הפופולרי ביותר כיום בעולם. הוא מספק איזון בין פשטות לחמימות, מתאפיין בצורות פשוטות ובפלטת צבעים שקטה, משתמש בקווים מעוגלים, בחומרים רכים ונעימים כצמר ופרווה מלאכותית, בדוגמאות גיאומטריות, ובאריגה רחבה. החומרים כוללים עץ בהיר, פלסטיק ואלומיניום מצופה, שצבעו דומה לנחושת ולאחרונה גם זהב. פלטת הצבעים קרה: אפורים, תכלכלים וגוונים בהירים וקרים יחסית של חום, וורדרד וחרדל. פרטי הריהוט מעוצבים למשעי ולרוב דומים ליצירת אמנות, למרות שהם שומרים על פשטות ופונקציונאליות. ניתן להוסיף לחלל בסגנון נגיעות בצורת תמונות מיוחדות, כריות סרוגות, שמיכות ושטיחים פרוותיים וצמחים בעציצים תואמים.

התמונה באדיבות שמרת הזורע

הסגנון הבוהמייני

הסגנון שתופס פופולאריות גוברת והולכת בעיצוב הבית והאופנה, משקף לייף סטייל משוחרר וחסר דאגות והליכה אחרי תשוקות הלב. בתים בעיצובו כוללים רהיטי וינטאג’, עושר של בדים ושטיחים בטקסטורות, גוונים וסגנונות מגוונים, ואקססוריז שנאספו בפינות שונות בעולם ובשווקי פשפשים. הספות והכריות משדרות נוחות ופריטים שונים כשנדליר יוקרתי ושטיח מהוה וזול חיים יחד בהרמוניה, כאשר הדגש הוא על פלורליזם אקלקטי. הכלל בעיצוב הבוהמייני הוא שהכל הולך, כל עוד אתם אוהבים את זה, אז הרשו לעצמכם להתפרע, ואז צעדו צעד אחורה וראו אם החדר נראה הרמוני או שיש להוציא, להכניס או להזיז פריט או שניים.

 

התמונה באדיבות ארונות ריביירה

הסגנון ה-Rustic

כדי להצליח בעיצובו יש להשתמש בעץ, אבן, בטון ומתכות במראה לא מעובד. ההבדל בינו לבין המראה התעשייתי בכך שהוא טבעי יותר כשהמראה הסופי חם ופחות אורבאני ודומיננטי. השימוש בפסי רכבת ישנים, בתאורה במראה ישן וחלוד, בקורות עץ חשופות החוצות את התקרה, אינו משתלט אלא משתלב, כך שאופטימאלי לשלב אותו בחלל מינימליסטי-מודרני. צמחיה ואקססוריז במראה טבעי כמו פסלי קקטוסים ידגישו וישלימו את המראה.

התמונה באדיבות האוס אין

 

סגנון השאבי שיק

אחיהם המסוגנן, העדין והרך של הוינטאג’ והמראה הבוהמייני, העושה שימוש בריהוט בסגנון עתיק ומראה שחוק, בלבן, קרם וגווני פסטל כשהעומדים בראשם הם הוורוד, נברשות קלאסיות ומראות עגולות ומקושטות, כריות רכות ודוגמאות פרחוניות. לאוהבי השאבי שאבי שיק כדאי ללכת עם הפנטזיה עד הסוף ולהשתמש לפחות ברוב המאפיינים שלו, שכן המראה כה עדין שהוא יכול ללכת לאיבוד בעיצוב שאינו טוטאלי.

התמונה באדיבות ארונות ריביירה