החלטתם לעשות את הצעד הגדול ולעבור לגור או לרכוש דירה ביחד? מזל טוב!  מעבר דירה הוא עסק לא פשוט בפני עצמו, ועל אחת כמה וכמה כשעושים זאת כזוג וצריכים לחבר בין רצונות, חלומות, סגנונות וצרכים שונים

הכנו עבורכם מספר כללי ברזל שיעזרו לכם לצלוח בשלום את המעבר לדירה משותפת, וליצור בית זוגי נעים ומעוצב שכיף לחיות בו ביחד

 

חלוקת עבודה נכונה ביניכם לבין בן/ת הזוג תאפשר לעבודת העיצוב, הביצוע והמעבר לדירה החדשה להיות נעימים יותר ומלחיצים פחות. כך תרוויחו מבניית עוד נטבח חשוב בקשר הזוגי ותבטיחו את עתידכם כזוג יציב היודע כיצד לשתף פעולה וליצור יחד

שיפוץ ומעבר דירה הוא עסק לא פשוט. המטלות כוללות את הפן האדמיניסטרטיבי של העברת חשבון החשמל והארנונה על שמכם, יצירת קשר עם חברות תקשורת וספקי אינטרנט, ארגון הובלה ועוד, הפן הפיזי של אריזה ופירוק והפן האסתטי של החלטה על תכנית עיצובית, הסתובבות בחנויות ובחירת רהיטים. לבונים או למשפצים מתווספות כמובן המטלות של יצירת קשר עם אנשי מקצוע נכונים, ופיקוח על העבודה.

התמונה באדיבות מטבחי אביבי

התמונה באדיבות פנדור

גם אם בן או בת הזוג לא מבינים או מתעניינים בעיצוב או שלוח הזמנים שלהם עמוס, חשוב לאפשר להם להשתתף בצורה פעילה בתכנון הבית

כדאי לשבת יחד וליצור רשימה של כל המטלות, ולהצמידן ללוח הזמנים, היכולות ותחומי העניין של כל אחד מבני הזוג מאפשרים לו לקחת אחריות על מה שהוא טוב בו כדי לתרום להצלחה המשותפת.  כשיודעים מה בדיוק צריך לעשות, מי עושה ומתי, יורדת כמות נכבדת מהלחץ.

התמונה באדיבות סולריס

התמונה באדיבות בלס דיזיין

אל תשתלטו! כמו בכל פן של החיים המשותפים, כך גם בעיצוב הבית, חשובים שיתוף הפעולה והויתור, כך שהתוצאה הסופית תהווה ביטוי אסתטי של כל אחד מבני הזוג. שילוב חכם בין הטעם והצרכים השונים של שניכם הוא הנוסחה לבית הרמוני שכיף לחיות בו ולחזור אליו, והוא המתכון ליצירת תא משפחתי בריא ופורה

העיצוב המודרני דוגל בשילוב בין תתי סגנונות שונים, לכן אין כל בעיה לערבב בין העדפות שונות, כל עוד יודעים כיצד לעשות זאת בצורה נכונה שתיצור עיצוב שיראה אחיד ושלם. כדאי שבן/ת הזוג הדומיננטים עיצובית יהיו קשובים ורגישים, שיקפידו לתת מקום לסגנונו ולהעדפותיו של צד השני, שיוותרו היכן שחשוב ושלא ישתלטו על העיצוב הכולל.

כלל האצבע הוא לבחור סגנון ופלטת צבעים אחת מרכזית, ולהכניס את השנייה בתור נגיעות ודגשים. אם אתם אוהבים מינימליזם ובן/ בת הזוג נמשכים, לדוגמא, דווקא למראה הכפרי, אפשר לעצב את הבית בגוונים של לבן ואפור ולשמור על החלל נקי יחסית מחפצים וקישוטיות יתר, אבל להכניס רהיטי עץ בהיר או טבעי בקו נקי או אפילו רהיט אחד דומיננטי בסגנון כפרי קלאסי, עציצים שיכניסו את הטבע הביתה ופריט נוי בעיצוב כפרי שיוסיפו עניין וחמימות מבלי להשתלט על מראה החדר.

התמונה באדיבות אורבן

התמונה באדיבות באטיו

יצירת מרחבים אישיים חשובה מאוד בזוגיות, והיא מאפשרת שמירה על מרחב פרטי בתוך הביחד היומיומי

בין אם התמזל מזלכם ואתם עוברים לדירה מרווחת עם חדר או שניים נוספים שניתן ליעדם לעבודה או לתחביבים של כל אחד מבני הזוג, או שהדירה תכלול רק חדר שינה וסלון או אפילו חלל מגורים אחד, העקרון הוא זהה – תכנון של פינה אישית לכל אחד מבני הזוג בתוך החלל המשותף יעשה רק טוב לזוגיות שלכם.

יעדו לכל אחד מבני הזוג חלל בו הוא יכול לעבוד, ליצור ולקחת פסק זמן לעצמו. כמובן שמומלץ שכל אחד יחליט כיצד יראה וירגיש החלל הפרטי שלו, ובאילו פריטים ברצונו להיות מוקף, אך כדאי בכל זאת להתחשב בעיצוב הכללי של הבית על מנת שהמראה ישאר הרמוני. לשם כך כדאי לשלב בפינה הפרטית, רהיט או  מספר פריטי נוי אהובים מהדירה הקודמת אך לשמור על מראה כללי שיתאים לעיצוב החלל שמסביבם. אם החלל הפרטי הוא בתוך הסלון או בחדר השינה, ניתן לחדד את תחושת הפרטיות על ידי הוספת מחיצה או הצבת הכסא/הכורסא האישיים כך שיפנו אל הקיר או החלון.

התמונה באדיבות ID DESIGN

התמונה באדיבות דלקוב