משנים סטאטוס משפחתי ועוברים לדירה או בית גדול ומרווח?

השינוי בגודל הבית מחייב גישה שונה, מעשית ועיצובית. הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להתמודד בהצלחה עם האתגר

 

סיבות שונות מחייבות אותנו לארוז ועבור לדירה או לבית גדולים יותר, שינוי סטאטוס משפחתי מחיי רווקות לזוג, הולדת ילד או מספר ילדים ושיפור במצב הכלכלי. גם מעבר לפריפריה או לאזור כפרי מאפשר לשכור או לרכוש בית מרווח במחיר של דירה קטנה במרכז העיר, ומציע שקט וחיבור לטבע.

התמונה באדיבות כוכב

כדאי להתחיל בהבנת צרכיכם כמשפחה. לדוגמה אם אתם או בן/ת הזוג אוהבים לבשל או לארח, או שמשפחתכם מונה מס. נפשות גדול יחסית, כדאי להשקיע במטבח מרווח מעוצב ומאובזר ולהוסיף לו כסאות בר כדי ששאר בני המשפחה או החברים יוכלו להיות איתכם כשאתם מבשלים

אם מישהו במשפחה זקוק לפינת עבודה כדאי לתכנן מקום עבורה מראש ואם נמצא לה מקום רק במרחב המשפחתי יש לשקול אם לעשותה נסתרת ונשלפת. אם אחד/ת או יותר מילדיכם יצירתי אפשר לייעד חדר מיוחד לכתיבה, ציור ואחסון אביזרי יצירה ובמקומו להפוך חדר נוסף לחדר שינה לשני ילדים ועוד.

התמונה באדיבות מטבחי זיו

כצעד שני יש לשקול את הטעם האסתטי של כל אחד מבני המשפחה, במיוחד ההורים, וליצור בחלל המרכזי של הבית מראה שישלב בין ההעדפות של כולכם באופן הרמוני ועדכני עיצובית

אז אם התרגלתם לעצב בעצמכם ולהתחשב רק בטעמכם, הרי שעכשיו חשוב שתלמדו לשלב את הצרכים וסגנון בן/ת הזוג בכלל הבית, ואת אלו של הילדים בחדרם, וליצור הרמוניה עיצובית מורכבת ומוצלחת שלא תמיד פשוטה. לכן מומלץ להיעזר באיש/ת מקצוע שיקשיבו לכולכם ושניסיונם יאפשר את יצירת הסגנון האישי של ביתכם ומשפחתכם, מבלי שתצטרכו להיכנס לריבים וויכוחים וכדי שביתכם יעוצב כראוי וייתן לכול המשפחה את תחושת הביתיות והחום הנדרשים.

התמונה באדיבות דגם

אם אתם משפצים דירה או בונים בית, כדאי שהצרכים היומיומיים הם שיכתיבו את הגישה לעיצוב. מומלץ לאחד חללים בבית כך שתתקבל תחושה מרווחת ונעימה

אפשר להשיג זאת על ידי חיבור מספר פונקציות בחלל אחד, למשל להציב ספה נפתחת לצד שולחן בחדר העבודה ולהשאיר מקום פנוי בארון על מנת שהחדר יוכל להפוך בקלות לחדר אירוח. דרך נוספת היא לאחד בין חללים כמו את פינת העבודה והמטבח, את פינת הישיבה, האוכל והמטבח, הפיכת חדר השינה לסוויטה ע”י הורדת קירות ושימוש במחיצות זכוכית בינו לבין איזור הארונות וחדר הרחצה ועוד. תקרות גבוהות יוצרות אף הן אשליה של גודל, ובמידה שיש גג רעפים בביתכם מומלץ להוריד את התקרה כך שהחלל שיתקבל ייתן תחושת גודל כפולה.

התמונה בדיבות רהיטי דורון

למרות שעברתם לדירה גדולה יותר זו לא הבטחה לכך שהחללים מרווחים יותר מביתכם הקודם, לעיתים יש פשוט יותר חדרים!

אם החדרים אינם גדולים במיוחד מומלץ להחליט על מראה נקי, חסכני בחפצים וקישוטים ומשופע במקומות אחסון מעוצבים שיסתירו את הבלגן.

התמונה באדיבות באטיו

חלל מרווח יותר אינו אומר שעכשיו אפשר להתפרע, לקנות את כל הרהיטים היפים שאתם רואים בחנויות, ולמלא את הבית בגאדג’טים ובפיצ’יפקעס! אם תעשו זאת יתקבל חלל מחניק, צפוף וקטן מכפי שהוא באמת

חשוב לשמור על אחידות עיצובית ולהשאיר מרווח בין החפצים השונים. לא כדאי להעביר את הבית הקודם כמו שהוא ולרהט בחפצים שאינם מתאימים לבית החדש או גורמים לו להיראות ריק.

התמונה באדיבות IDdesign

לחלל גדול מתאימים רהיטים גדולים ודומיננטיים במראם וארונות גבוהים.  אם אתם עוברים לדירה/בית עם מספר רב של חדרים, המאפשרים לממש את כל חלומותיכם תוכלו לבנות חדר מדיה/קולנוע, מרתף יין או חדר ארונות מפנק… כל זאת כמובן בהתחשב בתקציבכם. אם הוא אינו גדול אל תתייאשו! כיום ניתן למצוא פתרונות יצירתיים ובמחירים שונים כשחלקם מתאים לכל כיס, בנוסף, מציעות חברות מקומיות רבות ייעוץ אישי בתכנון הארונות ופרטי הריהוט כך שיתאימו בדיוק לצרכיכם ולתקציבכם.

התמונה באדיבות דלקוב