הטרנד הנהוג כיום בארץ ובעולם, בחלל המרכזי של הבית, הוא ה-OPEN SPACE, המטבח נמצא בחלל אחד עם הסלון ופינת האוכל ולכן חשובה ההרמוניה ביניהם. סקר שנערך בין אלף לקוחות שרכשו מטבח ב-2017 מצא את הצבע והסגנון הפופולאריים ביותר בקרב הישראלים. חברת דקל MASTER KITCHEN
מספקת לנו מדריך בנושא

 

70% מהמטבחים שהישראלים רוכשים הם לבנים

הצבע הפופולארי ביותר במטבח הישראלי הוא הלבן על גווניו, ואחריו האפור והשחור שהפכו לטרנדיים. מעטים רוכשים מטבחים בצבעים נועזים ומיוחדים, או בשילובים מעניינים, כמו בצבע הסגול והלא קונבנציונלי, שנבחר לצבע השנה.

 

71% מהמטבחים נצבעים בתנור

מסתבר שצביעה בתנור היא הפופולארית  ביותר עבור חזיתות המטבח. כשרק 29% בוחרים בפורמייקה (שם כולל לקריסטל לייזר, נאנו, פורצלן וכו’). בשנה האחרונה ניכרת עלייה בבחירת פורמייקה מט שנתפסת כ”על-זמנית”.

80% מהמטבחים הם בסגנון מודרני מינימליסטי

הישראלים מעדיפים מטבחים בסגנון המודרני המתאפיין בקווים נקיים ומעניק לבית מראה מתוחכם וחדשני. רק 20% בוחרים בסגנון הקלאסי, הכפרי והחם המאופיין בחזיתות עם עיטורים, תבליטים, שקעים וידיות בולטות.

 

25% מהמטבחים מאובזרים באי

האי במטבח הפך בשנים האחרונות לפופולארי ביותר. הוא משמש כמשטח עבודה גדול, כאזור בישול, ישיבה, סעודה ואירוח.

 

85% רוכשים מטבח ללא ליווי אדריכלי חיצוני

נתון מפתיע הוא שמרבית הישראלים בוחרים מטבח ללא ליווי אדריכל או מעצב, וסומכים על האדריכל של חברת המטבחים המתמחה בתכנון מטבחים בהתאם לצרכי והעדפות לקוחותיו.

 

אילו “שיעורי בית” צריך להכין לפני רכישת מטבח?

בבואכם לרכוש מטבח רצוי להכין רשימת צרכים מדויקת. הגדירו תקציב וסגנון מועדף. חישבו כמה מקומות אחסון תצטרכו לכלים ולמזון, מה גודל הכיור הרצוי, משטח העבודה הדרוש ועוד. מהם מוצרי החשמל שברצונכם לרכוש ובפרט את גודל המקרר. אחת המחלוקות שנוצרות בין בני זוג, בשלב הסופי של הזמנת המטבח, היא לגבי בחירת הגוונים, ולכן כדאי לגבש החלטה משותפת מראש.

כמובן שחשוב להתייחס לאופי המשפחה, האם יש ילדים קטנים וצריך מטבח פרקטי ועמיד? או שאפשר לבחור מטבח מיוחד, אך פחות פרקטי? במידה ובחרתם באי חשבו כמה מקומות ישיבה תצטרכו, ובאם בני הזוג נוהגים לבשל ביחד, כדאי לתכנן משטחי עבודה רחבים.

 

מטבחי הדקל –  www.hadekel.com