טל סגרה וולנסקי, מעצבת הבית של חברת ריביירה היא מעצבת ישראלית צעירה ומשפיעה בתחומה שנותנת פרשנות חדשנית לנראות הארונות בבית. בפגישתי איתה בקשתי ממנה הארות וטיפים בנושא חדרי ארונות והשפעות הקורונה על עיצובם והשימוש בהם

1. מהו חדר הארונות האולטימטיבי בעיניך?

מעבר להיותו פונקציונאלי, יכול חדר הארונות להפוך בעיצוב נכון לאסתטי, מפנק ומזמין. מידותיו משתנות מבית לבית ולעיתים כשהילדים גדלו ועזבו את הבית, עובר חדר שינה שלם הסבה והופך לחדר ארונות גדול ומרווח העונה על כל הפונקציות הנדרשות ממנו ויותר.

2. כיצד לגשת לעיצובו ולהופכו לפונקציונאלי?

בשלב הראשון ישאל אתכם המעצב בריביירה מה מידות החדר והאם יש בו חלון ודלת. לאחר מכן יכוון אתכם לעשות רשימה של המלתחה שלכם ולהחליט האם תעדיפו לתלות את בגדיכם או לקפלם? מה תרצו לאחסן בו? נעליים, תיקים, תכשיטים, עניבות, חגורות? ובהתאם לתשובותיכם יעזור לכם לבחור סגנון עיצובי, צבעים וחומרים מהמגוון הגדול של החברה, ויתפור לכם את חדר הארונות “כ”חליפה ייחודית” משלכם. תוכלו להוסיף מתקנים ייעודיים מתקפלים או נשלפים כמו קרש גיהוץ, מתקן נעליים מסתובב, מראה נשלפת ונפתחת ועוד. שיחסכו מקום וישמרו על מראה נקי ואלגנטי.

3. טיפים קטנים ויעילים

מדפים – עומקו של חדר ארונות צר מעומק ארון רגיל מכיוון שנחסכים עומק המסילה והדלתות. מקום התליה והמגירות לא יעלה על 40-50 ס”מ כדי שעומקם לא יהיה גדול מרוחב הבגד ולא יווצר בלגן בחלל.

תליה- מכיוון שהארונות בחדר פתוחים, רצוי לתכננם עד התקרה ולהיעזר בתלייה נשלפת שקל להורידה. 

מגרות – מומלץ שיהיו ברצף, נוחות לפתיחה ובגובה המותן, למראה מעוצב ונקי.

אי – בחדר ארונות גדול ניתן לעצב אי שישמש, בין השאר, לתכשיטים ולתיקים ולאבזרו במגרה נשלפת עם חלוקה לתאים כשחלקה העליון מזכוכית לבחירה קלה האביזרים.

שילוב תאורה – מעבר לתאורה דקורטיבית מרכזית ניתן לשלב במדפים תאורת לד שתוסיף ליוקרתיות ולפונקציונאליות של החלל.

4. קצת אקטואליה- האם יכול חדר הארונות לתפקד כמרחב גמיש?

בהחלט! “ביתי הוא דוגמה מצוינת” אומרת טל ומסבירה “מפרוץ הקורונה מצאתי עצמי עובדת יותר מהבית. הסלון והמטבח התמלאו בשקיות עם ניירות וכלי כתיבה, הפריעו למשפחתי ולכן חיפשתי פתרון למשרדי הביתי בחלל שקט בבית”. מסתבר שבמידה ויש בחדר הארונות חלון הוא יכול לעבור עדכון, ובקלות יחסית לשמש כמרחב מגורים גמיש ולענות על צרכים משתנים. כדוגמה, ניתן להוסיף לאחד הארונות מדף-שולחן וכסא ולאבזרו בסלסילות ייעודיות שיכילו את כל דברי המשרד. מי שאינו יוצא בימים אלו לחדרי הכושר יכול לאבזרו באופני כושר, בהליכון ואפילו במזרן ליוגה או מדיטציה. ניתן להוסיף מראה וספסל ישיבה המאפשר להתארגן בחדר ביעילות ובנעימות.

ארונות ריביירה – www.riviera.co.il