בחצי השנה האחרונה חווינו שינוי מהותי באורח חיינו כזה שהשאיר עקבות בתרבותנו. במקביל, עקב עולם העיצוב מקרוב אחר המתרחש מקרוב אחר המתרחש והגיב במהירות כדי לענות על צרכיהם המשתנים של צרכניו. בחרתי להעלות בכתבה זו שלוש דרכים בהם כבר ניכר השינוי, על מנת להקל עליכם לעצב את ביתכם בהתאם

כאמור, למשבר הבריאות הנוכחי יש השלכות מתמשכות על האופן בו אנו מתייחסים למרחבנו האישיים:

 1. חללים מולטי פונקציונאליים או פרטיים?

ביתנו, קטן כגדול, הפך לצומת של התרחשויות ופעילויות רבות תחת קורת גג אחת. בנוסף לתפקודיו הרגילים הוא הפך גם למשרד, לכיתת לימוד, לחדר כושר, למגרש משחקים ועוד. האופן בו אנו מתייחסים לחלליו משתנה ודרושה הסתגלות כדי לשלב פונקציונאליות חדשה בשימושם. מצד אחד, הזמן הרב בו אנו מבלים עם משפחתנו מצריך פינות אוכל גדולות נפתחות, וחלל מגורים מצויד בספות נוחות היכולות להכיל את כל המשפחה ולשמש ב”קולנוע פרטי” וכחדר משחקים משותף. אך מצד שני מדגיש את הצורך בחללים פרטיים שבהם כל אדם יכול לקבל מעט זמן ושקט, לעצמו ולעיסוקיו האישיים, ולכן נוצר צורך לפינות ייעודיות. ואכן, אנו כבר עדים לשינוי בקרב אלו שביתם רחב דיו ומאפשר הכנת מתווה ביתי עם חללים נפרדים במקום החללים הפתוחים והמרווחים אותם התרגלנו לאהוב.

 2. משרדים ביתיים

עבור רבים מאיתנו, מחייבת המדיניות החדשה של העבודה מהבית לייתר חלל במטבח, בפינת האוכל, חדר המגורים, האירוח,  בחדר הארונות והשינה או המרתף למשרד ביתי, לרכוש שולחנות נפתחים או נשלפים, מדפים לסלסילות לצרכי משרד וכד. ולהשתדל לעצבם באופן שישתלבו בחלל. אלו שיכולים מסבים חדר שלם לטובת משרד ביתי או שניים, ולכאלו שאינם מאולתרים. מכיוון שבימנו הפכה הטכנולוגיה הדיגיטלית את הדבר לאפשרי, מגדיל חלק מהמעסיקים לעשות ומעניק לעובדים סכום כסף נכבד על מנת שירכשו שולחנות וריהוט משרדי הכרחי ואיכותי לביתם. ואכן, אנו עדים לכך שמאפריל חלה עלייה של כ-40% ברכישות של ריהוט למשרד הביתי.

 3. המטבח הופך לחשוב מתמיד

המטבח היה תמיד החלל החשוב ביותר בבית, אך כיום מכיוון שאנו מבלים פחות במסעדות ובבתי קפה, נמצאים בו הרבה וחזרנו לבשל באופן יומיומי, חשיבותו עלתה. תדירות הבישול ורכישת המצרכים המוגברת גורמים לנו לחשוב כיצד למקסם את השימוש בו ואיך לארגן ולאחסן את מוצרי המזון הרבים. לכן אנו “חוזרים ליסודות” ומצפים מהמטבח לא רק שיהיה מעוצב לעילא ומרווח מספיק כדי לבשל ולהסתובב בו בנוחות, אלא שיהיה מצויד במכשירי חשמל איכותיים, ואפילו בכאלו שוויתרנו עליהם בעבר כמו מכונות לחם, קפה וכדומה. חשוב שיאובזר במשטחי עבודה אנטי בקטריאליים, ובאי רחב ידיים שישמש גם את ילדינו ללימודיהם המקוונים וגם לשיחות הזום הרבות עם עמיתנו מהעבודה.

מאחלת קיץ נעים ובריאות טובה

ענת שי – לאור