יצירת פלטת גוונים מגובשת והרמונית לבית היא לא דבר פשוט, ופלטת הצבעים המגוונת לחורף 2017 אינה מקלה על העניין. אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להעז ולהפיח חיים בביתכם בעזרת השימוש בצבע

 

החורף פורץ עולם עיצוב הבית את גבולותיו מבחינה צבעונית מצליח להעז ולהפתיע

לשנים האחרונות מתלווים גוונים המתאפיינים בצבעוניות שקטה ומאובקת, על סקאלת צבעים שבין השחור ללבן, עם נגיעות של גוונים אפרפרים ועץ בגווני חום אפרפר או בהיר. השנה, החליטו מומחי חברת פנטון לזעזע את כללי המשחק ולהוסיף אל פלטת הצבעים שלנו גוונים חזקים, של צבעים הנחשבים מתאימים לעונות החמות כוורוד, אדום, סגול וירוק או וריאציות חזקות ומלאות חיים של צבעי סתיו וחורף קלאסיים, כמו צבע חמר במקום חום וכורכום עז המחליף את החרדל החיוור.

degem3

לכן החלטנו להציע כמה טיפים שיעזרו ליצור בבית פלטת צבעים עכשווית והרמונית, מבלי ללכת לאיבוד בתוך אינסוף האפשרויות שמציע הטרנד הנוכחי, ותוך שילוב ביניהם לבין העיצוב הקיים:

ראשית, נגשים לבסיס ובוחרים לקירות ולפרטי הריהוט הגדולים צבעים מונוכרומאטיים שקטים

פלטת הצבעים הפשוטה והפופולארית ביותר בעיצוב הפנים היא פלטת הצבעים הניטראליים, שהייתה תמיד הדומיננטית בעיצוב הבית, והפכה לאופנתית אף יותר בהשראת העיצוב הסקנדינבי. הפלטה הניטראלית מורכבת בבסיסה מגוונים לבנים, אפרפרים וחומים בהירים, וניתנת לגיוון (ניתן להוסיף לה דגש) בעזרת קיר או שניים בגוונים כהים ואפרפרים יותר של אותה הסקלה.

פלטת הצבעים המונוכרומאטית אינה מורכבת כפי שנהוג לחשוב, משחור ולבן, אלא משימוש בגוונים, שקיפויות ווריאציות שונות של אותו צבע. בעזרת גרסאות בהירות, אפרפרות ושקטות או מושחרות כצל, של אותו צבע, נוצרת תחושת רב ממדיות בחדר ומתאפשרת הדגשה של אזורים או פריטים מסוימים.

uiae-aeaeea

השנה עושר האפשרויות מרגש, אך יכול גם לבלבל. במיוחד מכיוון שעיצוב הבית כולל משתנים ופרטים רבים כל כך. המבקשים לרענן את עיצוב הבית בהתאם לטרנד הנוכחי, מבלי להצטרך לשפצו מן היסוד ולקנות מחדש את כל הרהיטים, צריכים לשלב בצורה הרמונית פריטים משלימים עדכניים ובחירת גוונים למספר קירות בבית

מומלץ לעבור על הפריטים שנקנו בתקופות שונות, כמו כריות, שטיחים, אגרטלים, תמונות, פסלונים ודברי נוי נוספים, פופים ושולחנות צד קטנים, המעוצבים בסגנונות, פרופורציות, חומרים וצבעים שונים. לברור מתוכם את אלו היכולים להשתלב עם המראה החדש המבוקש, ולהוסיף להם פריטים  חדשים ועדכניים צורנית וצבעונית. המעצבים בית או דירה חדשה נדרשים לרכוש גם את פרטי הריהוט הגדולים. כדאי לבחור אותם בצבעים ניטראליים ולהוסיף להם “מאסטר פיס” אחד, כמו כורסה בצבע עז שאתם מעדיפים, המתאים לצבעי העונה. להעז, לבחור במספר צבעים מצומצם, להתאים בין הגוונים של הפריטים והאקססוריז’ השונים שתרכשו, ולפזרם בכול חללי הבית, באופן שייצור ליכוד צורני וצבעוני. כדי ליצור הדגשה ניתן לבחור גוון אחד, מתוך הגוונים העכשוויים, ולצבוע בו קיר או שניים בחלל המרכזי של הבית. אל תפחדו להעז והיעזרו בבעל מקצוע או במעצבי החברות מהן תרכשו את הפריטים.

yeua-1 

צבעים משלימים הם כאלה הנמצאים משני צידי גלגל הצבעים, ושילובם נחשב מאז ומתמיד ומוצלח והרמוני לעין. גוונים ספציפיים של כחול וכתום-חום, דומיננטיים השנה במיוחד ונקראים צבעים משלימים. כך גם האדום-כתום והירוק העז, הצהוב כורכום מול הסגול והוורדרד.

כדי למנוע בלגאן ויזואלי, כדאי להציב ברקע צבעים נייטרליים, ולהשתמש בצבע אחד כדומיננטי, ובשני כדגש המחמיא לו, כאשר הם יופיעו בדמות פריטי נוי ויצירות אומנות, כריות ושטיחים.

22-copy

פלטת הצבעים האנלוגית נקבעת גם היא על ידי מיקום הגוונים על גלגל הצבעים, כאשר הפעם ההתאמה היא בין גוונים הנמצאים ישירות האחד ליד השני. מכיוון שמדובר בגוונים שונים של אותו הצבע או בצבעים דומים, הפלטה הזו קלה במיוחד ליישום, ומקנה תחושת שקט ואיזון קלאסי, למרות השימוש הנרחב בצבע. כדאי להשתמש בשניים-שלושה גוונים מקסימום ולגוון, בעזרת טונים שונים – בהירים או כהים של אותו הגוון. מומלץ להוסיף גם נגיעות של לבן היכולות ליצור עניין ולשבור את המראה המנוגד.

oeeacaa-yaeeei