מעבר לבית חדש או שיפוץ מסיבי של דירתנו יכול להיות צעד מרגש אבל כשחושבים על לעצב אותו מאפס זה יכול להיות גם מפחיד… באיזה צבע כדאי לבחור? האם עדיף לקנות ספה פינתית או ארוכה עם מספר מושבים? מה גודל השטיח שיתאים לחלל? ועוד.

 

אספנו עבורכם עצות מועילות שיעזרו לכם לעמוד במשימה בהצלחה

טפט ברשת כרמל פלור דיזיין. צילום יח”צ

במבט ראשון לוח ריק איתו מתחילים יכול להרגיש מאיים אבל עם עזרה מקצועית, של מעצב פנים המתורגל בניהול פרויקטים מסוג זה, תוכלו להשיג את המראה הרצוי בקלות ובנוחות

מעצבי הפנים מכירים את הסיטואציה שלכם היטב ולאחר ניסיון עם עשרות לקוחות ופרויקטים, הגישה שלהם לעיצוב היא הסתמכות על כשרון, ידע ואינטואיציה, ושימת דגש על שיטות לניהול הפרויקט. כאלו הכוללות תוכניות, גיליונות אלקטרוניים, ולוחות זמנים מתוכננים היטב. על ידי פירוק כל היבט של עיצוב הפנים, הם יכולים לעקוב אחר ההתקדמות בבית ולהקפיד שהיא תואמת את לוח הזמנים והתקציב. יתרה מזאת, הם יכולים לוודא בקלות כי הפרטים השונים ישתלבו בהרמוניה האחד עם השני ועם התוכנית הכוללת של הבית.

פרדייז. צילום ליאון טקאץ

הצעד הראשון לעיצוב נכון של ביתכם הוא בניית לוח השראה

תחילה, צריך מעצב הפנים להבין את חזונכם לביתכם וכדי שתצליחו לעשות זאת ביחד כדאי להתחיל עם איסוף השראה באמצעות תמונות של רהיטים, טקסטורות, וחומרים שאתם אוהבים. קבצו הכול לתוך תיקיה או לוח  Pinterest. מראה הסגנונות, הצבעים והפריטים המקובצים יחד יעזור להבין מה מתאים ומה מיותר או לא משתלב. בשלב זה אין צורך לרסן את עצמכם תקציבית או סגנונית, תנו לעצמכם לחלום את רשימת המשאלות האולטימטיבית שלכם ללא קשר למה הגיוני. לאחר שהוא יסתיים ותיווצר תמונה שתהייה מראה לרצונותיכם יעזור לכם מעצב/ת הפנים להחליט על חזון ברור וקוהרנטי לחלל, על סגנון, פלטת הצבעים והחומרים. בשלב זה יכנסו לתמונה הכוללת גם פרמטרים כמו גודל וצורת החללים, כמות האור הטבעי הנכנסת לבית בשעות שונות של היום ועוד.

ארון דלקוב. צילום יח”צ

לאחר שהחלטתם על הסגנון הרצוי יגיע הצעד השני הנוגע לפן הפרקטי

ברגע שהחלטתם על העיצוב הכללי, רצוי לקבוע תקציב ולוח זמנים, כדי שתוכלו ליישם את חלומכם לגבי ביתכם ולהופכו לתוכנית פרקטית הניתנת לביצוע.

באטיו מבית רהיטי דורון. צילום עודד סמדר

בנוסף, יעזרו לכם המעצבת/ת שבחרתם להתאים את התכנית לצרכיכם הפרקטיים, כך שלא תתקעו עם בית יפהפה שסיוט לגור בו. לדוגמא, אם אתם מאוהבים בעיצוב לבן, נקי ומינימליסטי אך מבשלים הרבה, או שאין ברשותכם זמן או תקציב שמאפשר צחצוח בלתי פוסק של המטבח, אולי כדאי לוותר על עיצוב בהיר ובוהק ולרכוש אותו בגוון אפרפר או שחור בחלל שקירותיו לבנים, אם הסלון שלכם קטן אבל אתם מארחים הרבה אולי כדאי לוותר על השזלונג המעוצב ולבחור במקומו ספה פינתית נוחה ומרווחת.

עידן כורסאות טלויזיה. צילום יח”צ

הצעד השלישי הוא החלק הנעים שרובנו אוהבים

עכשיו מגיע החלק הכיפי: הקניות והרכישות!

סמגל מטבחים. עיצוב דלית ונגרובסקי. צילום אלעד גונן

הרצפות והחיפויים, פריטי הריהוט, התאורה והאקססוריז’ קיימים במגוון גדול של סגנונות, מחירים ואיכויות ייצור.  תצטרכו להקדיש זמן ולבקר באולמות תצוגה רבים ולא להירתע מלבקר או לגלוש באתרים של רשתות שונות כדי לראות אם ניתן למצוא פריטים דומים לאלו שמצאתם, במחיר או באיכות טובים יותר. בשלב זה תמצאו עצמיכם מתייעצים או נסמכים לגמרי על מעצב/ת הפנים, שלהם ניסיון והיכרות רבת שנים עם קמעונאים שונים, וידע רחב על טווח מחירים, איכות ושירות לקוחות. אם אתם נתקלים בפריטים שאתם מאוד אוהבים ואינם מתאימים לתקציבכם, התייעצו עם המעצב/ת על מנת להחליט אם לוותר עליהם, להתפשר במקום אחר כדי לרכוש אותם או למתוח במקצת את התקציב ולהגדילו. אחרי הכול, “סטייטמנט פיס” אחד יכול לעדכן ולשנות את מראהו של החלל, ואם משקיעים באיכות ובעיצוב על- זמני בפריט מרכזי כמו ספה, שולחן אוכל או ארון, לא יהיה צורך להחליפם, בהוצאה משמעותית נוספת, לאחר כמה שנים.

כוכב אלומיניום. תכנון סיסי זיו. צילום סטס שרייבר

 

ברזילי. צילום יח”צ