צבעי השנה של פנטון מנסים לשקף את תקוותינו וחלומותינו לשנת 2021 תוך התייחסות לרוח התקופה ולמהפכים שכולנו עוברים בה. השנה הפתיעה פנטון ובחרה לא באחד אלא בשני צבעים המסמלים יותר מתמיד תפילה לשינוי, ואת הצורך שלנו בשמחה, באופטימיות, ובחזרה לחיי שגרה מבורכים.

בכל שנה, ממתינים מעצבי המוצר והביגוד, האמנים, האדריכלים ומעצבי הפנים בנשימה עצורה לגוון בו תבחר חברת פנטון כצבע השנה.

אחרי חודשים של תחזיות מומחים, עיתונאים וחברות צבע אחרות, שלא התממשו, הכריזו מומחי הצבע של פנטון על בחירתם ולהפתעת כולם בחרו באופן חריג בשני גוונים. באפור נטרלי ובצהוב אופטימי, מאיר, שמח ומלא אנרגיה.

את הסיבות ומקורות ההשראה שהובילו לבחירה בגוונים הספציפיים, הם מנמקים בכך שאלה מסמלים את הזמן בו אנו נמצאים ותקווה לעתיד טוב יותר.

מעבר לכך שבחירתם מהווה בשורה וקריאה לשינוי והתעדכנות בכל הנוגע לעיצוב הבית, מאז שהוכרזו החלו האדריכלים, המעצבים והתעשייה בתחום ליישמם בעיצוביהם ובמוצריהם, והם שולטים בקולקציות הריהוט והאקססוריז’ החדשות שיוצאות בימים אלו לאולמות התצוגה.

השנה, בחרו בפנטון ללכת על קלאסיקה על זמנית- על אפור נטרלי ובהיר, ועל צבע מתפרץ ומלא שמחת חיים- הצהוב השמשי.

צבעים אלו נבחרו כמראה לתקוות רבים בכל העולם לסיום מגפת הקורונה ולחזרה, מיטבה יותר מהעבר, לחיים נורמטיביים וחופשיים. בחירתם איננה שרירותית כלל וכלל. שני הגוונים דומיננטיים, ועל פניו נראים שונים זה מזה, אך למעשה הם משלימים זה את זה ביצירת האווירה המתאימה לתקווה לעתיד. הם נבחרו בשל התכונות שכל אחד מהם משדר בנפרד, וכן בשל אלו שהם מקרינים יחד כשהם באים זה לצד זה.

האפור הבהיר הוא נטרלי ואולטימטיבי, שקט ומאפשר לכל צבע אחר לחיות לצידו ולכל מציאות להתממש לידו.

הוא גם מסמל אלמנטים מוצקים ואמינים שהם נצחיים ומספקים בסיס יציב שאנחנו כל כך זקוקים לו כעת. הוא מזכיר את צבעי חלוקי הנחל על חוף הים ואלמנטים טבעיים כמו סלעים ואפילו קירות בטון ישנים שמראם הבלוי והחשוף מדגיש את יכולתם לעמוד במבחן הזמן. הוא מעודד ומעורר תחושות של קור רוח, יציבות וחוסן נפשי, רגשי ופיזי.

בעוד שהצהוב הבהיר מעלה אסוציאציות של חום, אהבה ואופטימיות ומסמל את כוחה החיובי של השמש ביצירה של חיים וצמיחה.

הצהוב מאיר, הוא כוח חיובי מחמם ואופטימי, הוא מקיף תחושות ומחשבות עמוקות ביותר בהבטחה למשהו שטוף שמש וידידותי. כשאנשים מחפשים דרכים להתחבר לאנרגיה, בהירות ותקווה כדי להתגבר על חוסר הוודאות המתמשך, הגוון הנמרץ והמעצים הזה מספק את החיוניות הנחוצה לכך. את ההרגשה שהכל הולך להתבהר.

שני הגוונים יחד מייצגים תמונה שכל כך נדרשת בזמן הזה. כזו המשלבת את הצורך של החברה האנושית ליציבות ולשגרה תוך מציאת אופטימיות, מרץ ודרכים לצמיחה גלובלית מחודשת.

שילובם הוא מסר חיוני לרוח האנושית בימינו- מסר של אושר ויצירתיות הנתמכים על ידי חוזק, על מנת להתגבר על חוסר הוודאות המקיף אותנו בשל השלכות המגפה. הוא ממחיש כיצד כוחות השונים זה מזה בתכלית יכולים לעבוד יחד בהצלחה ולספק לנו סביבת חיים מאפשרת. ליצור גם בחיינו וגם בביתנו אווירה מגינה, נעימה, מרגיעה ושמחה, יציבה אך מלאת השראה ועשייה, בעת ובעונה אחת.