משפצים? עוברים דירה או בונים? לפניכם הזדמנות  “של פעם בחיים” לעצב את בית חלומותיכם. אך למרות שמשימה מלהיבה היא גם מאתגרת ומורכבת ורבים חוששים ממנה

אספנו עבורכם מספר עצות שיעזרו לכם לעמוד במשימה של עיצוב ביתכם החדש מ”אפס” ולהצליח

 

  1. בשלב ראשון בררו לעצמכם מהו הסגנון העיצובי המתאים לכם, לבני ביתכם ולאורח חייכם

למרות שבכל תקופה פופולאריים סגנונות, צבעים ואלמנטים עיצוביים אחרים, אנו חיים בעידן פוסט-מודרני המאפשר לנו לערבב בין סגנונות שונים ולעתים מנוגדים. אלו מושפעים מתקופות ותרבויות שונות ומטכנולוגיות והלכי רוח עכשוויים. הסגנון הפופולרי כיום הוא הסגנון המודרני המכתיב עיצוב בקווים ישרים ופשוטים ובצבעים ניטראליים, ושם דגש על בחירת חומרים מדויקים ועל שימושיות. תתי הסגנונות שלו מגוונים ונעים מבארוק מצועצע למינימליזם נקי, מאקלקטי צבעוני ונועז לתעשייתי קר, מכפרי חם לאולטרה מודרני מבריק.

התמונה באדיבות HADEKL MASTER KITCHEN

ניתן להחליט לערבב תתי סגנונות שונים, העיקר שהמראה הכללי יהיה הרמוני. הטריק הוא ללכת על מספר אלמנטים שיהוו את המוקד הוויזואלי של החלל, ולהשאיר את השאר ניטראלי יחסית. אם אתם בוחרים לערבב בין מספר סגנונות החליטו מי מהם יהיה ראשי ומי משני.

התמונה באדיבות בלס דיזיין

  1. השלב השני הוא מציאת אדריכל/ית, מעצב/ת שסגנונם ועבודותיהם מעידים על כך שהם יהיו ב”אותו ראש” כמותכם

דברו עם ככמה מלקוחותיהם שימליצו עליהם ויוכלו להעיד שהם קשובים ולכן יוכלו להגשים עבורכם את חלומכם. ראו מספר בתים שתכננו ועיצבו ושבו איתם לשיחה מקדימה כדי לשתף אותם בסגנון שבחרתם ובצרככם האישיים. האדריכל/ית ו/או המעצב/ת יגישו לכם רעיונות  ויהפכו את נטיותיכם העיצוביות למכלול שלם, מעוצב ונוח.

התמונה באדיבות סולריס סוככים

  1. השלב השלישי הוא הגדרת תקציב מדויק והשארת 10-15 אחוז נוספים לחריגות בלתי צפויות שעשויות לצוץ בתהליך

הגדרת תקציב הוא כמובן חשוב ביותר להתחלת התהליך. יש לאומדו באופן יסודי ולוודא שתוכלו לעמוד בו. במידה והוא קטן יחסית התמקדו בהחלפת הריצוף, המטבח, חדרי הרחצה, פרטי הריהוט והסטיילינג, שייתנו לבית את אופיו. אם תקציבכם רחב ניתן, במקרה של שיפוץ בית או רכישת דירה, להזיז קירות ולשנות חללים, ליצור נישות, למקם ולהגדיל פתחים וחלונות ועוד.

התמונה באדיבות כוכב

  1. לאחר שגובשו סגנון העיצוב והתקציב חשוב להחליט על פלטת הצבעים. כזו שתאפשר לחלל קטן לתת תחושה של גדול יותר ולחלל גדול להקרין את האווירה שבקשתם להשיג

לכל סגנון עיצובי קיימת פלטת צבעים הכוללת אפשרויות ושילובים ואם בחרנו בשילוב סגנונות נוכל לערבב בין כמה. כדאי להתחיל בבחירת הגוון בו נשתמש באופן נרחב בכל חללי הבית, ולהוסיף מספר גוונים שיתאימו לו, בין אם על ידי השתלבות שקטה והרמונית או על ידי יצירת ניגוד. הדבר מאפשר אחידות עיצובית בבית ויצירת עניין שונה בכל חלל ע”י החלפת הגוון המשני ומשחק בדרגות בהירות.

התמונה באדיבות מטבחי זיו

  1. כדאי ללמוד את החלל, אפשרויותיו ומגבלותיו, ולא לשכוח לתת תשומת לב מיוחדת ל”אחד השחקנים החשובים” בבית: האחסון!

בבתים קטנים חשוב להשתמש בצבעים בהירים שיוצרים אשליה של אור ומרחב, להקפיד על עיצוב נקי יחסית מרהיטים וחפצים, ולנצל כל חלל פנוי כמו נישות, המקום שמתחת למדרגות או למיטה ועוד, לטובת פתרונות אחסון שיאפשרו סדר בבית. כדאי גם להוסיף מראות שיוצרות אשליה של חלל גדול יותר. בתים שאינם נהנים מאור טבעי ניתן לאבזר בסוגים שונים של תאורה, שקועה ועומדת, צמודה לקיר או תלויה מהתקרה. אם התקרה נמוכה כדאי שגם הרהיטים יהיו נמוכים, ואין מקום למיטת קינג-סייז בחדר שינה פצפון. כדאי לחשוב מראש על מיקום מכשירי החשמל והמדיה ונקודות החשמל, וארונות ונישות עבורם. להחלטה על מיקום הטלוויזיה או מערכת השמע חשיבות רבה לתכנון המיקום העתידי של הרהוט בחדר.

התמונה באדיבות ריביירה

  1. אל תתפשרו על נוחות והתאמה אישית!

מצאתם ספה מהממת במחיר שווה שמתאימה בדיוק לעיצוב החדר אך אינה נוחה לישיבה או לקימה? אל תקנו! התאהבתם בעיצוב המינימליסטי וחלומכם לעצב את הבית בלבן, אך ילדיכם קטנים ואתם לא אוהבים להשתעבד לניקיון? וותרו! הכי חשוב שהבית יהיה מקום שכיף לחזור אליו, ושישרת אתכם במקום שאתם תשרתו אותו. בהצלחה!

התמונה באדיבות רהיטי דורון