וירוס הקורונה משפיע רבות על התנהלות חיינו ומסתבר שחולל שינוי גם באופן שבו מעוצבים מטבחינו. דנה זיו מחברת מטבחי זיו הפנתה אותנו למעצבות הפנים עדי ברנע והילה רימשון כדי שנקבל מהן טיפים בנושא

הילה רימשון אדריכלית פנים, מסבירה על תפקידו של האי במטבח בימי קורונה

“בשנים האחרונות” מספרת הילה “הפך האי במטבח לאלמנט הכרחי בבית הישראלי. אולם בחודשים האחרונים ולאור ההנחיות שנכפו עלינו כתוצאה ממגפת הקורונה כמו: המעבר מעבודה במשרד לעבודה חלקית או מלאה מהבית או יציאה לחל”ת, מעבר ילדנו ללימודים מקוונים והשבתת חלק מהגנים, קיבל האי במטבח משנה חשיבות. הוא הפך ל”משרד” הביתי, למקום בו צופים בשיעורים בזום,ומשחקים”.

מסתבר שבעיצוב נכון יכול האי לעמוד באתגר של שילוב בישול, עבודה, לימוד ומשחק

הילה מציעה לשלב בתכנון האי אלמנטים שקועים נסתרים כדוגמת אלמנט שמצאה במטבחי זיו, היוצא ממשטחו בלחיצה והמאובזר במספר שקעים המאפשרים את הטענת המחשב, הסלולר והנייד בו זמנית. “בנוסף” מציעה הילה  “כדאי לתכנן ביחידות האחסון שבאי תאים פתוחים עם סלסילות ייעודית לצורכי משרד, לאחסון ספרי ומחברות הלימוד ולמשחקים”. היא מציינת לטובה את משטחי העבודה הייחודיים של החברה הנשלפים מהאי, מתארכים ומגדילים את מקומות הישיבה סביבו.

עדי ברנע בעלת סטודיו לתכנון ועיצוב פנים, מספרת על אחסון וקורונה

“לאחרונה השתנה אורח חיינו בעקבות הופעת הקורונה” אומרת עדי “ונוצר צורך גדול יותר מבעבר בשטחי אחסון גדולים ובארונות מזווה לאחסנת אוכל יבש. בעבר היה המזווה חדר נפרד, אך כיום עם התכווצות חללי הבית הוא הוקטן או נעלם. למרות זאת חשיבותו נותרה בעינה ובעיקר בתקופה זו. לכן כאשר אני מעצבת ומתכננת מטבח, אפיון ארונות המזווה ומקומות האחסון הוא פרמטר חשוב ביותר. יחידות האחסון החכמות והעמידות המופיעות בתמונת המטבח העליונה שבעיצובי, אפשרו יצירת חלל בעיצוב מודרני, חסכוני ומינימליסטי”.

מומחים בתחום צופים שבעתיד הקרוב נראה שינוי גם במוצרי החשמל במטבח

“נמצא בו מכשירים היברידים ומתקדמים, מקררים ומקפיאים רחבים ובעלי נפח גדול יותר” מספרת עדי ומוסיפה שחשוב שהמטבחים בעיצובה יוזמנו מחברה מקצועית ואמינה כדוגמת מטבחי זיו, המשתמשת בחומרים מתקדמים טכנולוגית, עמידים, ושאינם נשחקים או נשרטים בקלות, ומאבזרת אותם בפרזול מעולה המאפשר שימוש רב ויומיומי בדלתות ומגירות המטבח.

מטבחי זיו – www.zivltd.com