Home Styling, שמשמעותו בעברית הוא  “הלבשת הבית” או “לסגנן”, הפך למטבע לשון שכיחה בפי כל מי שרוצה לעצב ולשנות את ביתו/ה. בקשנו  ממיכל איתני סמנכ”לית סחר של רשת ביתילי, והאישה שהטביעה את המונח בזירת העיצוב הישראלי, שתסביר על חשיבותו בבואנו להקנות לביתנו עיצוב עדכני אך אישי, הרמוני ומיוחד

 

בדרך כלל, כשמדברים על עיצוב הבית, מתייחסים לשני מושגים: אדריכלות, ועיצוב פנים. למעטפת החיצונית של הבית, לתכנון חלליו הפנימיים ולמיקום הרהיטים העיקריים, ליצירת שפה סגנונית כללית, פלטת צבעים וחומרים. אך לעיצוב הבית פן חשוב מאוד שכדאי לא להזניח שכן הוא שנותן לו את אופיו, ומייחד אותו משאר הבתים –  ההום סטיילינג. את מיכל איתני פגשתי באולם התצוגה של רשת ביתילי בא.ת. החדש בראשל”צ, והיא  הסבירה לי מהו הום סטיילינג וכיצד להצליח ליצור בעזרתו עיצוב עדכני ואישי חם, ביתי ומודרני.

“כאמור, הום סטיילינג פרושו הלבשת הבית” מסבירה מיכל, “כשם שתכשיטים מקשטים ומוסיפים ללבוש, כך האקססוריז ופרטי הריהוט המשלימים מוסיפים לריהוט העיקרי בבית, מייצרים אווירה ומאפשרים נגיעה אישית”.

המונח “הום סטיילינג” מסבירה מיכל, “מתייחס לכל הפריטים, לאקססוריז הנלווים, ה”בגדים” שמלבישים את הבית, אותם ניתן להחליף בקלות יחסית בכל פעם שהאופנה וטעמנו משתנים. המונח אקססוריז כולל פרטי ריהוט משלימים כמו שולחנות צד וקונסולות, מחזיקי ספרים, קופסאות אחסון וסלים, מתלים, מוצרי טקסטיל כמו כריות, שמיכות ושטיחים, אגרטלים ופמוטים, כלי הגשה ונוי, פסלים, שלטים ותמונות, גופי תאורה ועוד.

מדוע חשוב לתת דגש להום סטיילינג נכון בבואנו לעצב את הבית?

“הום סטיילינג” חשוב כל כך משום שהוא מהווה את הטאץ’ האישי והמיוחד שלנו שהופך כל חלל לבית, ועוזר לנו להשאירו עדכני ואישי מבלי לעצבו כל תקופה מחדש. העובדה שהעולם הפך לכפר גלובלי קטן וכל אחד/ת מאיתנו גולש באינטרנט ומתעדכן  אונליין בטרנדים המשתנים תדיר, בצבעי השנה האופנתיים ועוד. יכולה ליצור אצל רבים מאיתנו תחושת החמצה.  “איננו מוכנים נפשית וכלכלית  לשיפוץ דרמטי תמידי” מסבירה מיכל “אבל מוכנים לשינוי ורענון בבית, מבלי לשבור קירות או להחליף מטבח, ארונות ואת פרטי הריהוט הגדולים”. ברשת ביתילי הבינו זאת כבר לפני שנים ולכן מוצעים באולמות התצוגה שלה, בנוסף לפרטי הריהוט העיקריים כמו ספות, שולחנות אוכל, מיטות וכד.  גם את המגוון הגדול בארץ של פריטי הום סטיילינג בגדלים, בצבעים ובכל סגנונות העצוב המודרניים, כך שתוכלו לדמיין עוד בחנות מה יהיה המראה הסופי שתקבלו בביתכם.

מכיוון שאנו יכולים ללכת לאיבוד בין שפע הסגנונות והפריטים חשוב שנתייעץ במומחים בנושא

ערבוב בין פריטים בעלי אופי שונה ושימוש ברהיטים וחפצי נוי רבים בחלל אחד, יכול ליצור בקלות מראה מבולגן ולא מעוצב

לכן כדאי להיעזר במומחים, ולראות שהפריטים משתלבים בהרמוניה אחד עם השני לפני שמכניסים אותם לבית, ושנשמרת אווירה מודרנית ומוקפדת. “כדי לחסוך ללקוח עלויות מיותרות”, מוסיפה מיכל, “מעסיקה הרשת מוכרים שהם מעצבים/סטייליסטים מקצועיים שעוזרים לכל לקוח/ה לבחור, לערבב, ולרכוש את האקססוריז שיהפכו את ביתו/ה לחלל הוליסטי יפהפה והרמוני, מודרני ושיקי, ממש כמו בקטלוג עיצוב, אך אישי וייחודי “. כאמור, מהווה ההום סטיילינג גם פתרון פשוט וזול יחסית להחלפת מראה הבית, והתאמתו לטרנדים העולמיים הלוהטים על ידי רענון תקופתי.

להלביש את הבית בהתאם לטרנדים החמים של העונה

ברשת ביתילי ניתן למצוא פריטי הום סטיילינג בכל סגנון וצבע. קנייני הרשת מקפידים לעקוב אחר הטרנדים העולמיים ולרענן תכופות את הקולקציות בפריטים עדכניים, תוך התאמתם לקהל הישראלי. “אם אתם רוצים לעצב ולרענן את הבית על לפי הטרנדים החמים של השנה”, ממליצה מיכל, “תמצאו ברשת ביתילי, לדוגמא, עציצים בגדלים שונים שיכניסו את הטרנד הטבעי הביתה, סוגים שונים של פריטים ממתכות בעיקר בצבעי השחור והזהב , אקססוריז’ בקשת המונוכרומאטית האהובה של לבן, אפור, בז’ ושחור והוסיפו לה ממבחר האגרטלים, הכריות, ופרטי הריהוט המשלים בגוונים תכלכלים, ירקרקים וסגולים אופנתיים”.

מחלקת התאורה של רשת ביתילי מתחדשת עם קולקציה יפיפייה של פריטים ייחודיים ואופנתיים בהשראת הטרנדים המוצגים באולמות התצוגה
“התאורה משפיעה רבות על האווירה ונוחות החיים בבית” מסבירה מיכל, ” רשת ביתילי מציגה קולקציה לאביב הכוללת גופי תאורה מנורות וחוטים חשופים וארוכים, כאלו המעוצבים ממתכת וזכוכית, גופים גיאומטריים המעוצבים מברזל, ולאוהבי הקלאסיקה מבחר שנדליריים מודרניים”.

 

ביתילי – www.betili.com