רבים שואלים כיצד ייראה ביתנו בעידן הפוסט קורונה, האם בעקבות שינוי הרגלנו ישתנה גם הוא? שוחחתי עם המעצב הידוע דניאל חסון, האחראי על קולקציות הארונות האחרונות של חברת ריביירה,  ושאלתי אותו על האופן שבו תשפיע המגיפה על גישתנו לאחסון בביתנו ובמיוחד בחדרי השינה

אין ספק שחשיבות ביתנו, הפינה האינטימית שלנו, עלתה בחצי השנה האחרונה ואיתה נושא ההצטיידות. רבים מעדיפים לאגור ולהמעיט ביציאה לקניות ולכן ומצטיידים מראש במזון ובפריטים הכרחיים כמו בגדים, נעליים וכד.

שאלתי את דניאל חסון האם האגירה משפיעה על תכנון והגדלת נפח מקומות אחסון ייעודיים בבית, ובמיוחד בחדרי השינה?

דניאל ענה ש”כן, בעקבות הקורונה רובנו מבלים זמן רב בבית, נוסעים פחות לחו”ל, אוכלים פחות במסעדות ומבלים פחות בחוץ. יוצא מכך שאת זמן האיכות שלנו אנו מבלים בביתנו שהפך ל”מכונה” שעובדת יותר. לכן אנחנו מתחילים להבחין בדברים שמפריעים לנו כמו אזורים שאינם מסודרים בחדרי השינה. דניאל הוסיף והסביר “בעבר התרגלנו לדחוף בגדים וחפצים לארון, או שזרקנו אותם בערמות בפינות חדרי השינה. כעת, כשאנו מבלים בהם יותר אנו מגלים שסדר חשוב לנו מאוד, ושחסרים לנו שטחי אכסון כמו ארונות בגדים גדולים יותר, חדר ארונות, מזווה וכד.

האם הדבר מוביל אותנו לשנות ולתכנן אחרת את יחידות האחסון בביתנו? במה כדאי להשקיע, ועל מה לוותר?

“עד היום הסתפקו רבים בארונות וביחידות אחסון “רדי מייד” ולאו דווקא בכאלו העונים על דרישותינו” מסביר דניאל, “כעת הם אינם מתאימים עבורנו ואנו נקראים להחליפם בארונות שמגיעים עד התקרה לדוגמה, או שעומקם לא סטנדרטי. זאת מתוך הבנה שככל שהם גדולים יותר ומותאמים לאזור בו הם מעוצבים, נפח האחסון גדל ואנו יכולים להפטר מהבלגן לו הורגלנו, ואפילו לשלב “משרד ביתי” בצורת שולחן מוסתר בתוכם. ניתן לתכנן מחדש חדרי ארונות קיימים ולשלב בהם אלמנטים עכשוויים של אחסון חכם. לכן אני ממליץ להשקיע ברכישה חכמה מחברה אמינה כדוגמת ריביירה שתופרת את הארונות על פי צרכינו ומידות חדרינו”.

חדר השינה כסוויטה במלון- מה באשר לנראות, לסגנון ולעיצוב? 

“מכיוון שאנו ממעיטים ביציאה לחופשות חשוב שחדר השינה שלנו יאפשר תחושה כשל בית מלון ויענה על החסר, עובדה שמצריכה הסתכלות חדשה על עיצובו” ממליץ דניאל “לעדכן את רצפתו בפרקט, להזמין גב מיטה מעוצב שיכול להיתפס על הקיר, להחליף שטיח ולהוסיף וילון, כשאלמנט חשוב מאוד בו הוא הארון מכיוון שהוא גדול ומאוד דומיננטי. הקולקציה שעיצבתי עם ריביירה ממחישה זאת, שלבתי בחזיתות הארונות חומרים שאני אוהב כמו מראה אפורה, זכוכיות בצבעים אופנתיים, אריחי גרניט פורצלן מדוקקים ואפילו משרבייה בגוונים על פי טעם וסגנון אישי. חומרים אלו מעניינים יותר מהסטנדרט ומאפשרים תחושה מעוצבת ויוקרתית לחדר, כשהוספת טלויזיה אינטגראלית באחת מדלתות הארון תשדרג אותו ותחסוך במקום”.

ארונות ריביירה – www.riviera.co.il