צבע השנה של פנטון, הכחול הקלאסי,  מסמל את רוח התקופה וכמו ‘נבואה שמגשימה את עצמה’ את הצורך של כולנו ברוגע, בתקווה, בשקט ובביטחון שבביתנו, מאז שנכנסה הקורונה לחיינו

בדצמבר 2019 הכריזו מומחי הצבע של פנטון על בחירתם מבלי שידעו אז ש”קלעו בול”. שהצבע בו בחרו והמסמל רצון לעתיד טוב יותר, יתאים “כמו כפפה ליד” לצורך של כולנו בתקווה, בחיבור עם הסביבה, בבריאות ובמציאת רוגע ובטחון בביתנו מול חרדת הקיום והבהלה שאחזה בכל העולם, כשהקורונה הפכה את חיינו.

צבע השנה הרשמי לשנת 2020, הכחול הקלאסי Pantone 19-4052 Blue, נחשב למאופק ולעל זמני

הוא נגיש, אהוב, ומתאים במיוחד לעיצוב פנים. אינו כהה כמו הכחול נייבי או בהיר כמו הכחול רויאל, ומספק בפשטותו תחושת בטחון, רוגע, יציבות, נצחיות ועל זמניות ואלגנטיות.

ההשראה לצבע השנה הייתה מגוון האפשרויות וההזדמנויות הגלומות סימבולית בכניסה לעשור החדש שאנחנו נמצאים בפתחו

הכחול הקלאסי מזכיר את צבע השמים בשעת בין ערביים רגע לפני שמשתררת החשכה! ולכן מסמל מעבר ומביא את תחושת הקסם שמגיעה מבחוץ ומתפשטת בפנים, את ההתרגשות והתקווה המתלוות לפתיחת דף חדש וטוב.

הוא ניחן בתכונות מרגיעות המדגישות את הרצון שלנו לבסיס יציב ואמין, בריא נפשית ופיזית, עליו ניתן להסתמך כשאנו חשים חוסר בטחון לגבי המחר

אנו חיים בתקופה לא פשוטה עולמית, לאומית ואישית, אגרסיבית ורבת תהפוכות. תקופה הדורשת חוזק, אמון ואמונה, גם מול וירוס הקורונה שפרץ בתחילת השנה, חיזק והעצים את הפחדים וחוסר הביטחון שהאנושות חשה מול האתגרים בפניהם היא ניצבת. הכחול הקלאסי, לעומת כל זאת, הוא גוון איתן ואמין המשדר תחושה של רוגע, כנות, קביעות וביטחון. עוד מזכיר הצבע ים שוקט, מסתורי ועמוק, שמעבר לתכונותיו המרגיעות מייצג את ההבנה ההולכת ומתחזקת של הצורך בשמירה על הטבע והסביבה מנזקי התיעוש וההתחממות הגלובלית שהופכת, בין השאר, לחממה להתפרצויות נגיפיות.

בפלטת הגוונים המלווה את צבע השנה יש מגוון עשיר של גווני ירוק וכחול המשלימים את הפרשנות הרגועה ומלאת התקווה שנבחרה השנה כטרנד

מכיוון שהכחול הקלאסי הוא גוון רגוע וניטראלי אפשר לצוות אותו לכל גוון אחר כהה או בהיר, מונוכרומאטי או שמח, כשפלטת הגוונים שנבחרו ללוות אותו השנה משקפת זאת בצורה ברורה. מעבר לכחולים ולירוקים, ניתן למצוא בה גם גוונים טבעיים, רגועים ומונוכרומאטיים כמו צבעי חול, קרם ואפור מחד, וגוונים שמחים ונועזים כזהב, כסף, ורוד וסגול מנצנצים מנגד.

האפשרויות הגלומות בשימוש בכחול הקלאסי הן אינסופיות. הוא מתאים למגוון רחב של סגנונות עיצוביים, מקלאסי למודרני, ראסטי, בארוקי או רומנטי, מינימליסטי או בוהמייני. מומלץ להשתמש בו בצורה, בכמויות ובשילובי גוונים שונים המתאימים לסגנון העיצובי בביתכם. אפשר לצבוע חדר שלם בכחול קלאסי על מנת ליצור אמירה עיצובית נועזת, מבלי שתיווצר תחושה עמוסה או רועשת מדי, או להסתפק בהוספת רהיט או חפצי נוי כחולים על מנת לרענן בקטנה את העיצוב הקיים ולהוסיף רוגע לחלל. ניתן להשתמש בו כדגשים המוסיפים חיים בחדר מונוכרומאטי, מבלי לשבור את התחושה הנקייה והאולטרא-מודרנית, או להוסיפו כנגיעות בחלל צבעוני ועליז, כך שישתלב בחגיגה ויצור מראה מעודכן ונעים.