מוסף שני בנושא

השנה אנו חוגגים את החגים בצל מגפת הקורונה ועם משפחתנו הגרעינית. מתגעגעים לימים  בו סבנו סביב שולחן החג עם משפחתנו המורחבת וחברינו הקרובים, לזמנים בהם לא עלה בדעתנו לשבת איתם כשמסכות על פנינו ומרחק של שני מטר בינינו. מחקרים ומאמרים רבים כבר נעשו ונכתבו על הדרכים בהם משנה נגיף הקורונה את תרבותנו ואורח חיינו ונראה שהשפעתו  עוד תתרחב ותלבש פנים רבות.

כולנו עדים לכך שבחודשים האחרונים אנו מתבוננים בביתנו ב”עיניים חדשות” ופרקטיות, ומוכנים להשקיע נתח נכבד מתקציבנו המשפחתי על עיצובו ועל רכישת פרטי ריהוט איכותיים שישרתו את צרכינו המשתנים.  מכיוון שכך, ברצוני להתמקד במספר שינויים מהותיים שעובר עיצוב ביתנו לאחרונה, כאלו שנראה שיישארו איתנו בשנים הקרובות:

 1. שובו של חדר הכניסה

הפעולה היומיומית של כניסה לביתנו הפכה מפשוטה למורכבת. התהליך מערב הורדת מסכה ולעיתים כפפות, חליצת נעלים, הושטת יד לנוזל חיטוי הידיים ו/או פניה לכיור הקרוב כדי לשטוף אותם במים וסבון.

פעולות הכרחיות אלו  דורשות שיתוכנן ויעוצב מחדש חדר כניסה, “הול” כפי שנהגו סבינו לקרוא לו, חלל פרקטי אידיאלי שיוודא שהמגפה תשאר מחוץ לדלת ביתנו. חשוב שיאובזר בארון רחב ככל הניתן ובו מתקן לנעלים, ווים או מתלים לבגדים, תיקים ומעילים, מגרה למפתחות, מדף עליו ניתן להניח בנוחות חפצים ונוזל חיטוי, ופח למסכות ולכפפות. לאלו שגודל ביתם  מאפשר זאת מומלץ למקם את שירותי האורחים בסמוך לחדר הכניסה כדי שניתן יהיה להיכנס אליו מיד לאחר ביצוע פעולות אלו ולרחוץ ידיים בכיור מאובזר בברז נטול מגע, כזה שלמדנו להכיר בשירותים ציבוריים, וההופך כעת ללהיט גם בבתים.

 2. משרד ביתי או מרחבי מגורים גמישים

עד להופעתה של הקורונה נחשב המשרד הביתי למותרות ולבונוס מפנק. כעת כשאנו נאלצים להישאר ימים בביתנו, נדרש מהחברות בהן אנו עובדים להקים מערך עבודה מרחוק, ומאיתנו לאפשר זאת על ידי הקצאת חדר לכך או לפחות אזור עבודה יעיל ומתפקד.  מסתבר ששני הצדדים מגלים את היתרון בדבר וכתוצאה מכך אנו עדים לשינויים מרחיקי לכת שכנראה יישארו איתנו גם כשהקורונה תחלוף. מומחים טוענים שתהליך זה ייתר את הצורך של חברות במשרדים גדולים שיהפכו לנחלת העבר. אלו שיכולים מעצבים לעצמם חדר עבודה ייעודי המשמש לעיתים את שני בני הזוג וכאלו שביתם קטן מסתפקים בפינת עבודה בחלל המרכזי של הבית או באחד מחדרי השינה. פתרונות יצירתיים כמו שולחנות עבודה מתקפלים או נשלפים מספריה או מקונסולה צרה, משרדון ביתי המתגלה כשפותחים דלת ארון ובו שולחן עבודה ומדפים לקלסרים, כלי כתיבה פקס וכד. הפכו לפופולאריים ביותר ומכירתם עלתה בעשרות אחוזים.

 3. חומרים ומשטחים היגייניים

באופן לא מפתיע, אחד השינויים לו אנו עדים הוא מיקוד בבריאותנו ומתן עדיפות לחומרים היגייניים העוזרים לנו לעצור התפשטות נגיפים וחיידקים בביתנו.  לדוגמה, אם קודם התפשרנו על סוגי השיש שבחרנו למטבח ולחדרי האמבט, הופכים כעת המשטחים המתקדמים ואנטי-מיקרוביאליים המוצעים לנו בחברות המטבחים הגדולות ל-MUST”” שאין לוותר עליו. הם גם נוחים לשימוש, קלים לניקוי, אינם נשרטים וניתן להניח עליהם סירים ומחבתות חמים.

חומרים נפוצים מסוימים שאהבנו להכניס לביתנו גם קודם למגיפה בשל היותם טרנדיים, כמו נחושת וסגסוגות פליז וברונזה אמיתיים הם אנטי-מיקרוביאליים באופן טבעי או שיש להם, למרבה המזל, תכונות ההורסות מיקרואורגניזמים גם אם איננו מנקים אותם תדיר בתרסיסי חיטוי.  מומחים צופים שמסיבה זו יהפכו פרטי ריהוט, ידיות דלתות וארונות העשויים מהם לפופולאריים מאוד בחודשים הקרובים.

מאחלת לכולכם גמר חתימה טובה וחג סוכות שמח!

ענת שי – לאור