מדי שנה מחכים המעצבים, האומנים ומכתיבי האופנה להכרזה של חברת פנטון העולמית, שמכנסת חבורה של מומחים מכל העולם, על מנת להכריז על צבע השנה והגוונים שילוו אותו, ולמניפסט המסביר מדוע הוא המתאים ביותר לסמל את תקופתנו. בעוד שבשנת 2018 היה זה האולטרה-סגול השמח והבוהק, שלא ממש תפס והשפיע; השנה נבחר הקורל החי, שכבר מככב ובגדול בתערוכות העיצוב הבינלאומיות האביביות ומצטרף לירוק העמוק שלמדנו לאהוב

כצבע מלא חיים אך רך ומתון, מס’ 16-1546 בקטלוג של פנטון, עוטף אותנו האלמוג החי בחום והזנה, על מנת לספק לנו נוחות ונחמה בסביבתנו המשתנה ללא הרף

אנו מחפשים חוויות אותנטיות ועמוקות שיאפשרו חיבור ואינטימיות אמיתיים כתגובה לנוכחותן הגוברת והולכת של הטכנולוגיה והמדיה הדיגיטליות בחיי היומיום שלנו, ומכיוון שהוא חברתי ומלא חיים, מעודד האופי המאחד והנעים של הקורל החי חיבור שכזה.

בלס דיזיין

הקורל החי מסמל גם את הצורך שלנו באופטימיזם וברגעי שמחה, ואת התשוקה שלנו לביטוי עצמי

מכיוון שהוא מופיע בסביבתנו הטבעית ובאותו זמן הוא בעל נוכחות חזקה במדיה החברתית, הקורל מייצג את הפיוז’ן בין שני העולמות שהחיים המודרניים מספקים לנו. בפנטון מסבירים שצבע הוא העדשה דרכה אנו חווים את המציאות הטבעית והדיגיטלית שלנו, וזה נכון במיוחד עבור גוון האלמוג החי. ההשתוקקות שמפגינים הצרכנים כלפי אינטראקציה אנושית וקשר חברתי, והמאפיינים האנושיים הרגשיים שהקורל החי משקף – פורטים על אקורד רגיש בלבבות של כולנו.

האוס אין

הקורל החי מביא לידי ביטוי את האספקטים הנחשקים והממריצים של צבע הנמצא בסביבתנו הטבעית ומחבר אותנו לטבע, הזקוק לשמירתו, במעמקי הימים והאוקיינוסים

בתצוגתו המפוארת, במעמקי הים, הגוון המלהיב והתוסס הזה מהפנט את העין והמוח. הוא מעורר בנו רצון להגן על בעלי החיים המיוחדים שבו ועל שוניות האלמוגים הפגיעות כל כך לשינויים במערכת האקולוגית שלנו, ושכיום נמצאים בסכנת הכחדה, בעיקר בגלל תיירות ימית בלתי אחראית ובשל ההתחממות הגלובלית. הוא מעורר בנו מודעות ותשוקה לעטוף את בעלי חיים הללו והשוניות שהם יוצרים, שבתורם מהווים מקלט ובית לקלידוסקופ מגוון של צבע וחיים.

שולחן צד – רשת ID DESIGN. צילום: ישראל כהן / כריות – רשת ביתילי. צילום: מנחם עוז