דירה בצפון הישן של תל-אביב עברה שיפוץ מן היסוד על מנת לשרת את צרכיהם של המעצבת אביטל טרן כהן ובני משפחתה, ולממש את חלומם לגור בדירה ניו-יורקית ועל זמנית

 

אביטל טרן-כהן, הנדסאית אדריכלות ומעצבת פנים, הגשימה חלום ועיצבה לה ולמשפחתה בית חלומות מיוחד, שמשלב בין הטעם האישי שלהם לעקרונות החשובים שלמדה בשנותיה כמעצבת.

המשימה שעמדה בפניה הייתה שיפוץ נכס בצפון הישן של תל אביב, והפיכתו למזמין, נוח, פרקטי ומרווח לה, לבן זוגה ולשני ילדיהם, תוך שמירה על תקציב שאינו מנופח יתר על המידה

אביטל מאמינה בעיצוב על זמני, שאינו נכנע לטרנדים חולפים, אך עם נגיעה אישית של בני הבית. במקרה הזה ההשראה האישית הייתה ניו יורק, שם פגשה את בעלה ובילתה שנתיים ביצירת מוזיקה. היא בחרה להקפיד על קווים פשוטים ועל פונקציונליות ונוחות. בני הבית היוו עבורה השראה בתכנון החלל ובחירת החומרים, אך הם נתנו לה גם חופש יצירתי מלא וסמכו עליה שתממש את חזונה בצורה הרמונית שתשרת ותתאים לכולם.

הצבעים הדומיננטיים שנבחרו לדירה הם שחור, כחול וצהוב על גווניהם השונים, שיוצרים אווירת חו”ל עירונית ומלאת חיים

המטבח, הארון בחדר השינה, קורות הברזל התומכות, הפרזול, התאורה, החיפויים האקוסטיים בחדר המוזיקה ונישה מרכזית, נצבעו כולם בשחור והמראה הכולל הוא של לופט ניו יורקי מאוורר וצעיר. גם הבחירה בחיפוי האבנים החומות בחדר השינה, במבואה, במטבח ובסלון שאוחדו לחלל אחד, כמסורת העיצוב המודרני, ובאריחים הגיאומטריים בשחור ולבן במרפסת ובחדרי הרחצה, תורמים להרגשה הניו יורקית. הבית רוצף בפרקט אלון טבעי והמרפסת הורחבה וחופתה בבמבוק, על מנת להכניס שקט והרגשה של טבע אל הבית, למרות החיים בעיר הסואנת. פינוק מיוחד שנוסף הוא מקלחת חוץ, לידה הוצב עציץ מלבלב וצבעוני של תפוז סיני.

על מנת לאזן את הצבעוניות החזקה, ולחזק את האלמנטים המודרניים, הנקיים והעל זמניים, נבחרו דלתות פנים לבנות, חלקות ומינימליסטיות של חברת הדלתות פנדור

לאביטל היה ברור מראש שתבחר בדלתות פנדור, מכיוון שחיפשה דלתות איכותיות ויפות, האוטמות בפני רעשים ובמחיר שתוכל לעמוד בו. מאחר ופנדור היא חברה שהוכיחה את עצמה בפניה מבחינת איכות מוצריה, עיצוב עדכני, ליווי מסור, עזרה בפתירת בעיות ושירות מעולה, בפרויקטים קודמים שתכננה.

“שיפוץ בית מציב אתגרים שונים מאלו של בניית בית מאפס” מסבירה אביטל. “הפתחים, לדוגמא, היו מורכבים למדידה ולביצוע מאחר ולא כולם נבנו מהיסוד”

חלק מהפתחים רק הורחבו והוגבהו וחלקם נבנה מחדש והוגבה בהתאמה לאלו המקוריים. משקופי חדרי הרחצה עובו משמעותית בשל עיבוי הקירות וחיפויי חדרי הרחצה מבפנים והיה צורך להתגבר על ההבדלים בעובי המשקופים ביחס לשאר הפתחים בבית באופן אסתטי. לכן הזמינה המעצבת מפנדור דלתות מסדרת יוניק פרימיום, שהיוו פתרון טכני מושלם למפתחים המיוחדים.

סיבה נוספת לעיצוב מפתחים רחבים ושימוש בדלתות הפנים המיוחדות של פנדור קשורה בעיקרון חשוב שיישמה אביטל במהלך התכנון, והוא: חשיבה לטווח רחוק!

“לדוגמא הילדים גדלים מהר, גובהם משתנה וכך גם טעמם, לכן חשוב לתכנן את החדרים והריהוט הכבד יותר, שאין ברצוננו להחליף כל כמה שנים, בהתאם”  אומרת אביטל, “ולתכנן פתחים שיתאימו בגודלם להכנסת ריהוט חדש בעתיד בקלות וללא בעיות. גם ההורים מתבגרים לאיטם, וכדאי לקחת בחשבון שיום אחד ייתכן שיצטרכו להשתמש בהליכון או בכיסא גלגלים, ולתכנן מראש פתח רחב יותר”.

 

פנדור – www.pandoor.co.il