רכישת מטבח היא אחת מההוצאות הגדולות בעיצוב הבית, והוא צריך להיות בעל נראות עכשווית, פרקטי ונוח לשימוש. יצאתי לבדוק עבורכם מה כדאי לדעת בבואנו לעצב מטבח

 

כדי להצליח במשימה נפגשתי עם מעצבת רגבה שרון סטריק חמו, ובקשתי ממנה מספר טיפים על סמך ניסיונה העשיר בתחום

היא הדגישה שעיצוב מטבח הוא משימה חשובה ומורכבת. מעבר לצורך שישדר יוקרה וטרנדיות, יש לתכננו כך שיהיה פונקציונאלי, מאובזר בפתרונות אחסון ועמיד.

 

 כדאי להכיר: חומרים פעילים במטבח העכשווי

בעבר היה היצע החומרים מצומצם והקשה על מימוש הפנטזיה של הלקוח. כיום מביאה הטכנולוגיה חומרים וחידושים רבים, מחירי המטבח עלו ואיתם דרישות הלקוח המצפה לקבל תמורה לכספו. אורח החיים האורבאני מכתיב חללים קטנים, שדורשים תכנון פונקציונאלי, אחסון חכם, ניקוי ותחזוקה קלים, ונראות עכשווית.

img_3458_copy

חומרים חדשים ופרקטיים לצד חידושים טכנולוגיים המשפרים חומרים “וותיקים”

חזיתות הנאנו לייזר כדוגמא, מיוצרים בטכנולוגיה ייחודית ההופכת אותם לעמידים במיוחד בפני פגעי הזמן והשמש. הם היגייניים, קלים לניקוי ובעלי גימור מט “משי” נעים למגע. דגם הנאנו לייזר, עושה שימוש בטכנולוגיית לייזר המאפשרת חיבורים בלתי נראים של הקנטים, ליצירת מראה נקי וחלק במטבח. עוד דוגמא הוא הקריסטל לייזר, המקנה עמידות לחזיתות המטבח ונראות מבריקה של זכוכית.

גם חומרים ותיקים חוזרים לאופנה בעקבות החידושים הטכנולוגיים והעיצוביים. הפורמייקה לדוגמה, הפכה לאיכותית ועמידה, היא עכשווית בנראותה, ומגיעה במגוון צבעים ומרקמים, גם כאלו המדמים עץ, בטון, מתכות ועוד. החומרים החדשניים, מציעים איכות ונראות מושלמים, המתאימים לכל סגנון עיצובי מודרני.

 

 תכנון פונקציונאלי: שיעור באינטגראליים

למדתי שעיצוב מוצלח מכתיב מראה נקי, אחיד והרמוני, מכיוון שהמטבחים המודרניים נכבשו ע”י טרנד המטבח הפתוח לחלל האירוח

לכן ניתן לרכוש את כל מכשירי החשמל המרכזיים במטבח כמו מקרר, תנור, מיקרוגל ומכונת הכלים, בגרסה אינטגראלית או חצי אינטגראלית. הגרסה האינטגראלית גוזרת הסתרה מלאה של המכשיר מאחורי דלתות הארונות, כשבמכשירים חצי אינטגראליים נשארים חשופים חלקים קטנים, כמו פאנל ההפעלה במכונת הכלים, או המכשיר כולו, כמו תנור ומיקרוגל הנראים בשלמותם אך כחלק מהארון. הוספת ארון תריס, הוא פתרון אלגנטי להסתרת מכשירי חשמל דוגמת מיקסר, מג’ימיקס, מצנם ומסחטות מיץ, השומר על משטח העבודה נקי ומסודר .

gal_9712

 יחסים פתוחים: הגבולות בין החללים מטשטשים ומאופיינים במודולאריות ודינמיות

התפיסה המוכרת של המטבח כ”ליבו של הבית” נובעת ממיקומו המרכזי בחלל. לאחרונה מקבל המושג משמעות חדשה כשהגבול בין המטבח והסלון מטשטש עוד יותר

במקום קיר שמפריד את המטבח מהסלון נפגוש אלמנטים מודולאריים: מחיצות דקורטיביות, מדפים, ופריטי ריהוט בהתאמה אישית, שיוצרים חציצה חלקית ומשמשים לאחסון. מכיוון שהמטבח, פינות האוכל והישיבה, חולקים קו עיצובי אחיד, נמצא בחלק מהמטבחים יחידות אחסון הנמשכות לאורך קיר הסלון, וכמותן יחידות פתוחות המשמשות להצגת כלי אוכל מעוצבים, פריטי סטיילינג וצמחייה, המאחדים את החלל. החלל הפתוח מזמין גם משחקים עיצוביים כמו: ניגודיות של לבן, אפור, שחור ועץ, להם מוספים חפצים בכתמי צבע עזים ושילובי טקסטורות.

 

 חשוב ביותר: כיצד לתכנן תאורה המתאימה למטבח

לאחר שבחרנו את חומרי הגלם והמראה של המטבח והחללים השונים, חשוב להתפנות לאחת הבחירות החשובות בעיצובם – התאורה

כדאי לשלב את תכנון התאורה כבר בעת תכנון המטבח, למיקום אופטימאלי של נקודות חשמל ומפסקים. מומלץ לבחור בתאורה בגוון צהבהב, המדמה אור טבעי ומעניק חום ונעימות. למטבח מתאימים לדים, נורות PL ותאורת נאון, החסכוניים בחשמל ואינם מחממים את החדר.

רצוי לשלב סוגים שונים של גופי תאורה. על התיקרה עדיף למקם תאורת שטיפה, שתציף את החדר באור (בניגוד לתאורת ספוטים). מעל שולחן האוכל או/ו האי במטבח רצוי להציב מנורות בעלות אהיל מעוצב, המכוון את האור כלפי מטה ושאינו מסנוור. מתחת לארונות המטבח ובקולט האדים, נהוג להתקין תאורה פונקציונאלית וממוקדת להארת משטח העבודה. ארונות עמוקים במיוחד ובמזווה כדאי לאבזר בתאורה הנדלקת עם פתיחת הדלת. ניתן להשתמש בתאורה כאלמנט דקורטיבי ולהציבה בנישות או בצמוד מדפי לזכוכית, המציגים חפצי נוי.

 

רגבה – www.regba.co.il