חומרים וגוונים יכולים להיות מרכזו של לוח השראה מוצלח. המעצבת אתי גבאי עיצבה מטבח לבן ומינימליסטי בהשראת חומר עכשווי וחכם- הקוריאן!

 

בשנים האחרונות, חוזר הצבע הלבן לככב בעיצוב הבית העולמי ובייחוד במטבח הישראלי. כשהוא חובר לחומרים טכנולוגיים חכמים מתקבל צירוף אידיאלי.

כשהחליטה מעצבת הפנים אתי גבאי לעצב עבור משפחתה, בית ברמת השרון, היא החליטה לבנות לוח השראה המבוסס על גווניו השונים של הלבן המאפשרים תחושת מרחב ניקיון צורני ומינימליזם. החומרים אותם בחרה ללוח משרתים היטב את הנראות והתחושה שרצתה להשיג ולכן אין פלא  שהקוריאן, חומר פלא חכם, מבית מטבחי רגבה, היווה את המרכיב העיקרי בתכנון. הקוריאן – חומר מודרני קל לעיבוד, לכיפוף, פיסול וחיבור, מצטיין במראה הסטרילי שרצתה גבאי להשיג, בעמידות גבוהה בפני פגעי הזמן. הוא מאפשר אחידות עיצובית נקייה, רגועה ומהודרת ונראה כיציקה אחת, ללא “תפרים” או חיבורים נראים לעין.

כך יכלה גבאי, בעזרתם של מעצבי החברה, ל”רוץ עם דמיונה” ולעצב מטבח העשוי כולו מקוריאן, חזית הדלתות, המשטחים, חזית המגרות ועוד, מבלי להתפשר על פונקציונאליות. בנוסף ארונות המטבח נפתחים בהנעה חשמלית, בקלות ובנוחות מבלי להזדקק לידיות היוצרות עומס ויזואלי מיותר.

תמונה גדולה

כמעצבת, שמה לעצמה גבאי למטרה לחבר בין מאווייהם ונטיותיהם של לקוחותיה ובין הפתרונות העיצוביים הנכונים והמדויקים ליצירת אוירה וחלל אופטימאליים. הדבר מתבטא גם בלוח ההשראה שיצרה עבור ביתה.

בלוח ההשראה שבנתה השתמשה המעצבת, בנוסף לקוריאן, בלבני בריק לבנים ששויפו כך שהגוון הלבן שלהם נראה לבן שבור, והגוון האפרפר מתגלה פה ושם בעדינות. הווילונות, הלבנים ורכים, המשתפלים ממש עד קצה משטח העבודה במטבח ולבני הבריק שעל הקיר, מגלמים את האווירה, הרכה וחמימה,  כשהמטבח עם הניקיון הצורני שלו מהווה ניגוד מינימליסטי וקר.

גם גופי התאורה היוו חלק חשוב בעיצוב ותיחום המטבח. המעצבת השתמשה בתקרה בגופי תאורה קווים ובגאומטריה המהווה המשך לצורניות של המטבח במפלסים בגבהים שונים וכך תחמה את המטבח והוסיפה לתחושה המינימליסטית והסטרילית שלו.

מנגד, הציבה מעל שולחן האוכל, בחלל הגולש אל הסלון, נברשת עגלגלה ורכה בגוון אפור חום התואם לכיסאות.

3

לגבאי היה חשוב מאוד לאזן את תחושת הניקיון הסטרילי שמקרין המטבח היפיפה, מבית מטבחי רגבה, בחמימות ביתית שמספקים חומרי וגווני הרהוט הנושקים לו.

לכן מכיל לוח ההשראה שלה, בנוסף לקוריאן הלבן, עץ טבעי בגוון בהיר  המתבטא בפינת האוכל הצמודה למטבח ובכיסאות הבר. נוסף לו בד ריפוד בגוון אפור-חום, או מעין “נסקפה”, כהגדרתה, המאבזר את כסאות האוכל, הבר, והספות בסלון ומכניס חמימות נעימה לחלל הנקי והמינימליסטי, דוגמה מצוינת לשימוש וחיבור מושכל בין חומרים שונים ומנוגדים המאפשרים באלאנס ויזואלי והרמוניה.

 

רגבה – www.regba.co.il