יצאנו לבדוק, מדוע מתאים האפור להלכי הרוח הנוכחיים בארץ ובעולם וכיצד ניתן להשתמש בו על מנת לשדרג ולעדכן את עיצוב ביתנו ולהופכו למודרני ועכשווי

התמונה באדיבות הום דיזיין – רוזטו

האפור – צבע שמאזן את הכאוס המאפיין את חיי היום יום במאה העשרים ואחת

בשנים האחרונות נראה לנו שהעולם השתגע במקצת. אסונות הטבע מתרבים, וכמותם המאורעות הפוליטיים הגורמים למיליונים להישאר חסרי בית ולהגר ליבשת אחרת, מותו של הפוליטיקלי קורקט ושל עקרונות המוסר שהיו נהוגים, של התייחסות לדת, שינוי יחסי הכוח בין נשים וגברים ותפיסת מוסד המשפחה, תפיסת העולם כקוסמופוליטי ועוד. כל אלו הופכים את העולם מסביבנו לכאוטי, לא בטוח, מהיר, תובעני ורועש. לכן נדרש הבית הפרטי שלנו לשמש כמקום מפלט רגוע ושקט בו ניתן לנוח ולצבור כוח, ואין זה פלא שהצבע האפור המאזן, המרכך, המאופק, הנייטרלי, האלגנטי, החם והמרגיע ששמח להישאר ברקע ולהשתלב בהרמוניה עם כל צבע אחר, עוזר ליצור את ההרגשה הזו.

התמונה באדיבות מטבחי זיו / צילום: ישראל כהן

האפור משמש כרקע ניטראלי, שקט, ומושלם לכל מצב רוח, לכל סגנון עיצובי עכשווי ולכל צבע אחר

באפור ניתן להשתמש כתחליף מצוין ללבן הגנרי, האהוב במיוחד על הישראלים, או לידו. הוא אמנם נתפס בעבר כצבע המתאים ביותר לבתים בעיצוב אולטרא מודרני ומינימליסטי, אך גם אלו מקבלים כיום טוויסט אסתטי מיוחד ומעניין על ידי שימוש במעטפת אפורה. לדוגמא, רצפת בטון או דמוית בטון מאריחים גדולים, חיפויי בטון, אבן אפרפרה או מתכת וצבע בגוונים אפורים שונים לקירות ועוד. המעיזים לא יפחדו ללכת עד הסוף ויוסיפו ספה שטיח ומטבח אפורים שירככו את המראה ויצרו אחידות חמה של טון על טון ועוד. בבתים מתונים או נועזים יותר, מהווה הצבע האפור, רקע שמדגיש גוונים עזים או רכים של כחול, סגול, ורוד, צהוב, כתום, שחור או לבן עכשוויים, רצפת פרקט ופרטי ריהוט בצבעי עץ בהירים או כהים, ונותן להם נוכחות. האפור ממתן ומדגיש אותם בא בזמן, נותן להם מימד של עומק ונוכחות ומחבר בצורה הרמונית בין הצבעים השונים או המנוגדים. כדוגמה, זריקת מספר כריות צבעוניות על ספה או כיסא אפורים או אפילו הנחת כלי אוכל צבעוניים על שולחן אפור יהפכו כל חדר משעמם למיוחד ושמח.

התמונה באדיבות כרמל פלור דיזיין