המאה העשרים ואחת מאופיינת בניסיון כן להגיע למקום בו תהיה הכלה מלאה של השוני בינינו לבין זולתנו. ניסיון המשקף את סיומו המוחלט של העידן בו נדרש מאיתנו להיות “כמו כולם” ומתאפשר לנו לבחור ולהחליט מה מתאים לנו באופן אינדיווידואלי, כיצד אנו רוצים להיות וכיצד לחיות. ניסיון הכלה זה משתקף בתרבות ובאמנות של תקופתנו ולכן אין זה פלא שהיא משופעת גם בטרנדים ובסגנונות עיצוב בית שונים, מקומיים ועולמיים. שפע הסגנונות מסחרר ומבטיח לנו שנוכל למצוא, להרכיב ולהתאים בביתנו את המראה הנכון לאישיותנו הייחודית, אך הוא גם מבלבל ולכן דורש הבנה והתמצאות.

 

החיים המודרניים מתאפיינים במהירות ובשינוי תדיר שדורש מאיתנו להתעדכן ללא הרף כדי להישאר רלוונטיים. הדבר נכון כמובן גם בעיצוב הבית, תחום רחב המשתנה ומתפתח משנה לשנה, ובימנו אפילו מעונה לעונה. מספר הסגנונות השונים הוא גדול, אך גם הם עצמם משתנים, ומאפשרים גיוון וערבוב תוך שהם שומרים על תחכום ודיוק טכנולוגיים.

התמונה באדיבות עידן

ברוח זו, ובשם החופש האינדיווידואלי והשוויון הנחשק, המאפשר בחירה אישית בכל תחום בחיינו, החלטתי בגיליון קיץ “עוברים דירה” זה לייצר עבורכם מילון סגנונות עיצוב עכשוויים. כזה שילמד אתכם, בקצרה, כיצד לנווט בין הסגנונות השונים השולטים בתחום ולשלבם בהצלחה. כך תוכלו “לעשות סדר בבלגן” להפוך את ביתכם לייחודי אך גם לעדכני, הרמוני ומעוצב למשעי.

התמונה באדיבות רשת ביתילי

בשם החופש ל”התפשט” ממה שלא נכון לנו וכדי למצוא את ייחודנו, נהוג כיום גם לשלב סגנונות עיצוב השונים זה מזה, וגם להבליט או לשנות אלמנטים בתוכם מדי פעם, כדי ליצור דינמיות וגמישות התואמת את השינויים המהירים מחוץ לנו, ולייצר בדמותם פרשנות אישית חדשה ומרעננת. אל הסגנונות הקלאסיים בעיצוב ביתנו, כמו הסגנון המסורתי ששלט מאות רבות בעיצוב בתי המלוכה והאצילים האירופאים, סגנון מחצית המאה העשרים הצבעוני והעליז המתקרא כיום “רטרו”, והסגנון הכפרי הטבעי והחם ועוד, הצטרפו סגנונות עכשוויים יותר שהפכו לשם דבר בעיצוב. סגנונות כדוגמת הסגנונות המודרני והמינימליסטי שהביאו פשטות וניקיון צורני לביתנו, שולטים ביד רמה בעיצוב הבית העולמי והישראלי ומהווים עמוד שדרה יציב ורקע מושלם לתתי הסגנונות הרבים. אליהם מצטרפים הסגנון התעשייתי והמחוספס שצמח בלופטים רחבי ידיים של ניו יורק והתפשט בעולם, הסגנון הסקנדינבי המשלב בדרכו הפשטנית אך המדויקת בין ניקיון וחום, הסגנון הבוהמייני שכולל הכול מהכול, הסגנון העכשווי הדינאמי ועוד.

התמונה באדיבות ארונות ריביירה

כמו בכל תחום בחיים כך גם בתחום העיצוב! ההתמצאות בשפע המוצע ועריכת בחירה מושכלת הפכו ללא פשוטים. לאלו מכם שבונים או משפצים את ביתם, עוברים בית או דירה ורוצים לעצבם מחדש ובאופן שיתאים לכם ויהפוך את ביתכם למקום שנעים לחזור אליו ולשהות בו, הפכו הסגנונות השונים למתנה נפלאה, אך יכולים לבלבל ולתסכל. הסוד לבית נעים ומעוצב למשעי הוא יצירת מראה בעל שידרה אחידה והרמונית שתשלב סביבה את האהבות והבחירות העיצוביות הפרטיות שלכם, באופן שיראה מתוכנן ושלם ומתאים “כמו כפפה ליד” לאורך חייכם ולמשפחתכם.

התמונה באדיבות מטבחי סמל

סוד אושרנו נעוץ, פעמים רבות, ביכולתנו להכניס אנשים אחרים ל”אזור הפנימי” המוגן שלנו ובכך ליצור יחידה חדשה, משפחה. כשאנו עושים זאת אנו מכניסים לחיינו את כל מה שבא איתם, את בחירותיהם, את הגוונים הייחודים של אישיותם ואת בחירותיהם השונים משלנו. אנו נדרשים יחד ליצור אינטגרציה פנימית וחיצונית בונה ומשלימה. בגיליון עיצוב זה ננסה נעזור לכם, לעשות צעד ראשון להשגת אינטגרציה כזו בביתכם על ידי הבנת סגנונות העיצוב העכשוויים השונים, מהקלאסיים לעכשוויים-מודרניים. הבנה שתעזור לכם ולבני זוגכם להתמצא בקיים וליצור בית משותף במלוא מובן המילה.

התמונה באדיבות מטבחי זיו

 

מאחלת קריאה נעימה

והצלחה במשימה

ענת שי-לאור

התמנוה באדיבות רשת ביתילי