בשעה טובה הגעתם לגיל בו “אפשר להתחיל”!  הילדים עזבו והקימו משפחות משלהם. מצבכם הכלכלי נוח ובא לכם לאחד חללים בביתכם ולהופכו לרחב ידיים, נוח ומפנק

הדר דור, מעצבת ואדריכלית פנים, מסבירה מה צריך לדעת כשניגשים למלאכת שיפוץ בית/דירה משפחתית שחוזרת לשרת זוג בגיר

 

תוחלת החיים הולכת ועולה ואיתה הצורך לקטוף את עמל העשורים המוקדמים בחיינו וליצור לעצמנו חיים נוחים וטובים, כאלו שלא יכולנו להרשות לעצמנו בצעירותנו. לכן, כשאנחנו מתכננים שיפוץ שיתאים לאורח חיינו החדש, עלינו להקפיד שיתאים לצרכינו החדשים מבלי להתפשר על עיצוב פנים עכשווי, עדכני ומסוגנן.

 

מכיוון שאין צורך במספר חדרי שינה, כדאי לתכנן את שטח הדירה מחדש וליצור חללים גדולים ונוחים

כי למה לתחזק חדרים שאין בהם שימוש? דור מסבירה שחשוב להשאיר חדר אירוח לילדים או לנכדים, כשבעתיד הרחוק הוא עשוי לשמש כחדר למטפל/ת. להגדיל את  החלל המרכזי, וליצור סוויטת שינה עם חדר ארונות רחב בעל דלתות שייתרו טיפול באבק, וחדר רחצה מפנק ומעוצב, על חשבון חדרי השינה המיותרים.

כדאי להגדיל לא רק את החדרים, אלא גם את המעברים והמפתחים ולהתקין בהם דלתות פנים רחבות, מעוצבות ונוחות

דור מביאה כדוגמה דירה שעיצבה לזוג מתבגר, “יצאתי למלאכת תכנון ועיצוב הבית מתוך חשיבה על סיפוק נוחות מרבית והקפדתי על פתחים רחבים של 90 ס”מ בכניסה לחדרים. מכיוון ששיפוץ כזה צריך לשרת את בני הזוג לשנים רבות חשוב שלא להתפשר על איכות ולפנות למומחים בתחום. אני בחרתי בחברת הדלתות פנדור ויחד התאמנו את דלתות הפנים המעצבות שלה לפתחים הרחבים שיצרתי”. דור ממליצה להקפיד גם על מעברים גדולים ונוחים במסדרונות, במטבח בסלון ובפינת האוכל, זאת על מנת לאפשר גישה נוחה לכיסא גלגלים במידת הצורך.

בדירות המיועדות לבני הגיל השלישי מומלץ לאבזר את המקלחון באביזרים לתמיכה כמו מוט אחיזה ושטיח מונע החלקה

חדר הרחצה המרווח של ההורים, בדירה שעיצבה דור, צויד במקלחון גדול ורחב בעל שתי דלתות שנפתחות כלפי חוץ למקרה שיהיה צורך בעזרה בעת המקלחת. “בנוסף”, היא מסבירה, “יש להקפיד על רצפה מפולסת, ללא אריחים בולטים, ולהעדיף כזו שאינה חלקה מדי, למניעת החלקה.

חשוב לבחור בצבעים נעימים ובהירים כעמוד השדרה של העיצוב, כאלו שיאפשרו תחושת רוגע ושלווה, שיהיו אופנתיים תמיד ויתאימו לטרנדים שישתנו לאורך השנים

שימוש בגוונים מונוכרומאטיים בהירים ורגועים, יכתיב את השפה העיצובית בבית, יאפשר תוספת אקססוריז שיאפיינו את סגנונו העיצובי ויאפשר את שינויו בתקציב מינימאלי. הצבע הלבן, קווים ישרים וריבועיים בחללים רחבים ופנויים מרעש ויזואלי, ופרטי ריהוט מותאמים, יהפכו את דירתכם למודרנית תמיד.

בשלב זה בחיינו אנו נוהגים לבלות שעות רבות מהיממה בבית ולכן כדי להפוך אותו לנעים ומזמין חשוב להקפיד על עיצוב תאורה נכונה ולא מסנוורת

“את תקרת הסלון” מסבירה הדר, “תכננתי עם הנמכות גבס המאובזרות בתאורה סמויה שמעניקה אור נעים שאינו מסנוור ומתאים לעיניים בגיל זה, ותאורה גלויה המתאימה לאירוח או קריאה.

במטבח, ממליצה הדר להקפיד על תכנון לפי “משולש הזהב” ואת פינת האוכל לעצב עם שולחן מתארך שיכול לשרת את כל הילדים והנכדים בבואם לביקור

חשוב להכיר את משולש הזהב המתייחס לשלושת הפונקציות העיקריות במטבח, הכיור, הכיריים והמקרר. הוא מקטין את המרחק ביניהם, מקל על מלאכת הבישול ומאפשר נוחות ונגישות מרבית. שולחן אוכל מתארך הוא הכרחי ומאפשר לארח את הילדים, בני זוגם, הנכדים והנינים.

 

 

פנדור – www.pandoor.co.il