כמו בכל תחום בעיצוב הבית, כשבאים לרכוש דלתות פנים האפשרויות הן בלתי מוגבלות ולעיתים גם קצת מבלבלות

מעצבת הפנים דנה מורן עושה סדר בדברים ומייעצת לגבי בחירה נכונה של דלתות פנים לביתכם

 

בבואנו לעצב את ביתנו עלינו להקדיש מחשבה ותשומת לב לכל הפרטים שהופכים את הפנים ליצירה מושלמת שנעים ויפה לגור בה. סוג וצבע הריצוף, התאמה של צבע הקירות, התאורה, הספות והאביזרים, כמעט כל דבר נבחר בקפידה. “יש רהיט אחד שלא נוטים לדבר עליו הרבה” מסבירה דנה, “אולם לדעתי הוא חשוב מאוד, ואלו דלתות הפנים. אסור לנו לשכוח את הנוכחות והנוחות שלהן כשדואגים לפרטים הקטנים בעיצוב הבית. דלתות הפנים יעצבו לנו את המסדרון, את הכניסה לחדרים והן מהוות חלק בלתי נפרד מהקירות וממכלול האלמנטים המעוצבים של הבית”.

לא חייבת להיות לבנה

למרות שהנטייה היא לרוב להעלים את הנוכחות של דלתות הפנים, קיימת גם האפשרות להבליט אותן ולתת להן נוכחות כאלמנט עיצובי נוסף בבית. בבתים או דירות שיש בהם מסדרון פנימי המוביל לחדרים, דלת בגוון שונה יכולה להוסיף הרבה עניין לאזור הקטן, הצר והכמעט נשכח של הבית. למשל דלתות בגוון כסוף, אלון מולבן, אפילו בגוון שמנת, לעיתים יחסכו את הצורך בלהוסיף רהיט אחר שיעורר את החלל. בדלתות רבות ניתן לשלב חריטה או צוהרים למיניהם ובכך להעשיר את האפקט העיצובי של הדלת.

כדי שהשילוב של הדלת בקיר יראה יפה גם מתוך החדר, ההמלצה היא לבחור דלת עם צירים נסתרים. כך יתקבל אלמנט אחיד ומודרני של הדלת עם המשקוף, כאשר כנף הדלת תמשיך את המשקוף בקו ישיר וחלק.

פרטיות בבקשה

דלת הפנים מהווה את החיץ בין האזור הציבורי לחדר הפרטי שלנו. לכן בבואנו לבחור דלת פנים ומעבר לקו העיצובי המיוחד, ישנן כמה תכונות פרקטיות שחייבים להתייחס אליהן כשבידוד אקוסטי הוא החשוב ביותר. הדבר נכון בחדרי הרחצה והשירותים וגם בחדרי השינה. כאשר אנחנו בתוך החדר נעדיף שלא לשמוע מה קורה בחדרים השכנים, כמו גם לוודא שלא שומעים אותנו.  דלתות בעלות מילוי פלקסבורד, לוח שבבי עץ וסיבי פשתן דחוסים, יוצרות את הבידוד הרצוי ומבטיחות פרטיות מלאה.

עמידות

ומה קורה כששוטפים? בבואנו לנקות את הבית אנו אוהבים, כישראלים, לשפוך מים על הרצפה ולגרוף אותם.  לכן כשאנו בוחרים בדלתות פנים עלינו לוודא שפעולה חיונית זו לא תפגע באיכותה של הדלת. במילים אחרות, דלת הפנים חייבת להיות עמידה למים. גם מי שלא שופך מים על הרצפה באופן קבוע, יעדיף דלת שתשמור על איכותה במגע עם מים, מכל מיני סיבות. לכן מומלץ לוודא שבתחתית הדלת קיים החומר WPC  אשר מגן על הדלת במקרים האלו. מרכיב נוסף ששומר על הדלתות הוא שימוש במשקופים מחומר פולימרי. חומר פלסטי זה לא ינזק במגע עם מים, ואינו רגיש למזיקי עץ למיניהם, כמו כן הוא עמיד יותר בפני פגיעות מכאניות. כך מובטחת עמידות של מכלול הדלת לשנים רבות.

צילום: יואל אליווה, נדב פקט

לפרטים על דלתות הפנים: דלתות פנדור – pandoor.co.il *5058

 

דלתות פנדור – www.pandoor.co.il