בונים? משפצים? או מעצבים מחדש את ביתכם? אחד הצעדים הראשונים והחשובים ביותר הוא בחירת אנשי המקצוע שיעזרו, יתמכו ויכוונו אתכם בדרך לבית חלומותיכם

 

לבונים את ביתם, מובן מאליו שיש לשכור אדריכל שיעזור ליישם את רצונותיהם או חלומותיהם, שיתכנן בית שיתאים לצרכיהם, שיתאים לסביבה בה הוא נבנה ולתנאי השטח, שיסייע בהוצאת היתרי בניה, במציאת קבלנים ופיקוח על עבודתם, ויעזור בתכנון התקציב.

כיום רבים מאיתנו אינם מסתפקים בשכירת אדריכל ומקפידים לקחת גם מעצב פנים בעל נסיון, כדי שיעזור לממש חזון עיצובי שיקי אך ייחודי, ויצור עבורנו חלל פנימי שנעים ונוח לחיות בו.

מטבחי זיו. אדריכל דב חוסטצקי. צילום עינת דקל.

כיצד לבחור אדריכל/ית ומעצב/ת פנים איכותיים ומקצועיים שיתאימו לנו?

העצה הטובה ביותר היא כמובן, לא ללכת על עיוור, אלא לבצע מחקר שוק מקיף ולבחור אדריכל/ית ומעצב/ת פנים בעלי מוניטין כאנשי מקצוע אמינים ומקצועיים, וגם לוודא שיתאימו לטעמכם בעיצוב ולתקציבכם.

פרקט כרמל פלור דיזיין. צילום יח”צ

1. ישנן דרכים רבות לבצע חקר שוק, פה לאוזן היא השיטה הפופולארית והנכונה ביותר, מכיוון שאין חכם כבעל נסיון. כדאי רק לוודא שהממליץ דומה לכם יחסית מבחינת צרכיו, תקציבו וסגנונו העיצובי.

 

2. המחשב שנכנס לכל פינה של חיינו יכול לעזור גם בנושא זה. מומלץ לגלוש באינטרנט, באתרים, בקבוצות פייסבוק ובכתבות, כיום לכל אדריכל ומעצב יש אתר, כך שכדאי לא להתעצל, לחפש ולבחור מאילו המתאימים לנו ולהתייחס בכובד ראש להמלצות ולביקורות. יחד עם זאת יש להפעיל עין ביקורתית ולא ליפול בפח של טקסטים פרסומיים והמלצות מזויפות.

 

3. שיטה חכמה נוספת היא ביקור ברשתות הריהוט והמטבחים המובילים. לרוב הם נמצאים בקשר יומיומי עם אדריכלים ומעצבי פנים שעובדים עימם, ויכולים להמליץ על בעל מקצוע שיתאים לכם.

מטבחי סמגל – אדריכלות ועיצוב פנים מקס ואלי קינן. צילום עודד סמדר

חשוב לדעת! בניגוד לאדריכלים, לא נדרשים מעצבי הפנים לחמש שנות לימוד מפרכות באקדמיה על מנת לעסוק במקצועם, והרקע שלהם אינו אחיד, זה לא בהכרח אומר שעלינו להירתע מכך

חלקם אוחזים בתואר כזה או אחר, חלקם עברו קורס מעמיק וחלקם לקחו חלק בסדנא קצרה או לימדו את עצמם שימוש בתכנה זו או אחרת ו”יאללה”.

מעצב חסר ניסיון או אוטודידאקט אינו בהכרח מעצב רע, ויכול להיות שתמצאו כזה שמבין את ה”ראש” שלכם ויכול לממש את החזון שלכם בדיוק מפתיע או לחדש ולהפתיע. אך תמיד יש ערך, בעיקר בבנייה או שיפוץ מקיף, בבחירת מעצב שמבין בתכניות בנייה, בחומרים, בתכנון נקודות החשמל והתאורה, בסוגי הריצוף והחיפוי וכד’.

ריהוט רשת אי.די.דיזיין. מעצבת אורית מזרחי . צילום שרון צרפתי

כאמור, אדריכל טוב יתייחס לא רק לרצונותיכם ולצרכיכם, אלא גם לאופי ומיקום השטח. חשוב לתת מקום לרעיונותיו ולהיות פתוחים להשגותיו

אדריכל מקצועי יתחשב בתנאים הסביבתיים, יציע, תכנון חכם, כזה  שישתמש בחומרים אקולוגיים חכמים, וייתר בזבוז אנרגיה. לדוגמא תכנון חלונות מבודדים באופן שיכניסו אור יום הביתה כך שהשימוש בתאורה יוכל להיות מינימלי וייחסך שימוש רב בחימום ובקירור. כך תחסכו סכום משמעותי מהוצאותיכם החודשיות ותתרמו במניעת נזק לסביבה. מהבחינה העיצובית, בית שגודלו, סגנונו וגווניו משתלבים עם הסביבה ולא תקועים בה כנטע זר, יראה נעים, מזמין ומעוצב יותר.

ארונות ריביירה. עיצוב נרקיס ברזני. צילום אלעד גונן

ולסכום, מקצוענות חשובה ביותר אך סמכו על תחושת הבטן שלכם, ובחרו אנשי מקצוע שנעים לכם לעבוד מולם, בחרו בכאלו איכפתיים שלא יחסכו במאמץ עבורכם, ושלא יוותרו על פחות מלעזור לכם לממש את בית חלומותיכם!