לסגנון המודרני תתי סגנונות רבים ומגוונים מכפרי-למינימליסטי, לתעשייתי-מודרני ועד המינימליסטי-מודרני האהוב על הישראלים במיוחד

בכתבה זו תמצאו כללים הכרחיים ליישום מוצלח של הטרנד המינימליסטי בעיצוב ביתכם

 

עיצוב מודרני הוא פשוט ומינימליסטי אך מתוחכם וייחודי. על מנת לעצב את הבית בהתאם לסגנון ובטוב טעם יש להקפיד על התאמת החלל, המרקמים, הצורות והצבעים באופן מדויק, כדי שישתלבו זה עם זה בהרמוניה וישמרו על תחושה נקייה, מרווחת ומלאת אור.

 

  1. כצעד ראשון יש ללמוד את הסגנון ומאפייניו ולהבין מה מבדל ומייחד אותו מסגנונות אחרים

בניגוד לסגנונות קלאסיים החוגגים מראה העמוס ברהיטים מקושטים ומורכבים בצורתם ובריבוי של יצירות אמנות, פסלים וחפצי סטיילינג אחרים, מתאפיין העיצוב המינימליסטי בחלל נקי ככל האפשר מהפרעות, מעוצב בקווים ישרים, מצויד בפלטת צבעים מצומצמת וחף מקישוטיות יתר. הפילוסופיה דוגלת בכך שיש להיפטר מכל קו ותוספת שאינם משרתים את הרהיט או החדר במדויק, כשטכנולוגיות מתקדמות משפיעות על העיצוב והופכות אותו לפונקציונאלי יותר. פינת הישיבה והאירוח, לדוגמא, ממוקמת סביב לטלוויזיה ללא התייפייפות מיותרת, והמטבח בנוי כך שיראה סטרילי ויסתיר את מכשירי החשמל הגדולים והקטנים.

התמונה באדיבות דלתות פנדור

התמונה באדיבות מטבחי זיו

  1. עיצוב מינימיליסטי דוגל באמירה שביתכם אמור לעבוד עבורכם באופן מדויק ופשוט. לכן כצעד שני עליכם לערוך רשימה של צרכיכם כדי שתוכלו לעצב אותו בהתאמה אליכם

כלל זהב בסגנון זה שאין לבחור פרטי ריהוט ועיצוב רק לפי המראה, או לעצב את הבית כך שיתאים לבתים במגזינים או לרעיון שיש לנו לגבי העיצוב המושלם. כפי שעל הצורה לשרת את השימושיות של העיצוב והריהוט, כך עליהם לשמש את הבית ויושביו בצורה הפונקציונאלית והנוחה ביותר. העיקרון הוא לעצב את הבית כך שיעבוד בשבילך, ולא להפך! אם אתם מאוהבים ברעיון של מראה מודרני-מינימליסטי שכולו על טהרת הצבע הלבן, למשל, אך יש לכם ילדים או בעלי חיים בבית, כדאי להוסיף לעיצוב גוונים “סלחניים” יותר כאפור וחום.

התמונה באדיבות רהיטי דורון

  1. חשוב לדעת: העיצוב המודרני-מינימליסטי דוגל בשימוש בפלטת צבעים ניטראלית ומונוכרומאטית, הכוללת בעיקר את הלבן לגווניו, שחור וכסוף, אפור וחום או גוונים אחרים המאופיינים בגווני אפרפר

את המראה הנקי הזה ניתן להעשיר בדגשים של צבע נועז ובהיר שאתם מעדיפים, המספקים לחלל ייחודיות, חיים ועניין שכן הוא מבליט ומתאים לכל צבע שתבחרו. בכל שנה מככבים גוונים חדשים בפלטת הצבעים המשלימים, וניתן בהחלט לעקוב אחרי הטרנדים תוך הוספת או החלפת כריות, שטיח או פריטי נוי שירעננו את העיצוב ויתנו לחלל תחושה חדשה. חשוב רק לשים לב שהצבעים בחדר מתאימים ומאזנים זה את זה.

התמונה באדיבות ברזילי

התמונה באדיבות דלקוב

  1. התאורה המודרנית דוגלת בשימוש ברבדים שונים של אור בבית. לכן חשוב לשים דגש מיוחד לשימוש נכון בגופים השונים, על מנת להאיר, ליצור עניין או להדגיש פרטים עיצוביים מסויימים בחלל וליצור את האווירה הנדרשת

חשוב להשתמש ביועץ תאורה וללמוד כיצד להשתמש באופן חכם בספוטים, תאורת קיר, תאורה עומדת, נברשות מודרניות מעוצבות, נורות הניתנות לעמעום וכאלה השקועים בקיר או בתקרה. לתאורה השפעה משמעותית מאין כמוה על מראה החלל והתחושה שהוא משרה. גם בעניין זה חשובה הפונקציונאליות, כדאי לבחור באופציות הנכונות להארת החדר בעת צפייה בטלוויזיה, קריאה, ערב מלא פעילות או הכנה להירדמות, ההופכות את החיים בבית לנוחים ונעימים יותר.

התמונה באדיבות הום דיזיין

  1. שימוש בחומרים אופיינים לטרנד ובמרקמים שונים היא דרך מצוינת להוסיף עניין וייחוד לחדר בעיצוב מינימליסטי

כאשר משתמשים בקווים חסכניים וישרים, בפלטת צבעים מצומצמת ובמיעוט פרטי ריהוט ונוי, מומלץ להוסיף רהיט סרוג, שטיח פרוותי או צמרירי, פסל במרקם מיוחד או קיר אחד מחוספס המתאפיינים, גם הם, בצבעים ובקווים שנבחרו לשאר החלל. הם ייצרו עומק עשיר ומעניין מבלי לפגוע בהרמוניה הסגנונית. הדפסים שאידיאלים לסגנון הם כאלו המתאפיינים בקווים נקיים,  פסים, צורות גיאומטריות או אבסטרקטיות. ניתן בהחלט להשתמש בהדפס בצבעים וצורות נועזים יותר, כאשר משתמשים בו בתור נגיעת הצבע בחדר, או בפריט נוי, שטיח או כרית בודדת. החומרים האופייניים לטרנד הם בטון מוחלק, זכוכית, מתכות ועץ בהיר המעובדים בקפדנות.

התמונה באדיבות מטבחי רגבה