השנה הקרבה מביאה את הטרנדים הבולטים שאנו מכירים כמו קיימות, שילובי חומרים, שמוש  במגוון צבעים וטקסטורות לשיאים של יצירתיות, חקר והתקדמות טכנולוגית

 

ביקור בתערוכות העיצוב הנחשבות באירופה, חושף עימו תמיד הפתעות לשנה החדשה. עיצוב מרתק ורענן, שימוש בטכנולוגיות ובחומרים חדשים ומתקדמים ושילובי צבעים מעניינים. נראה שהשנה מגיעים אלינו טרנדים  מרגשים במיוחד, גם מבחינת נראות ומקוריות וגם מבחינת פונקציונאליות וקיימות.

 

צבעים רעננים ובהירים או חזקים ושמחים

הוורוד, שהופקע בשנים האחרונות מהתיוג המצומצם כ”נשי”, יהיה הצבע הבולט בשנה הקרובה בריהוט ובעיצוב הבית. אליו יצטרפו גוונים שונים של כתום, סגול ואדום, צבעים מרעננים כמו כחול בוהק, טורקיז, ירוק חזק ועוד. בקיצור חגיגת חושים משכרת! מגמת השילובים בולטת גם כאן, כאשר הצבעים החזקים משולבים לא רק עם קשת רחבה של גוונים ניטראליים הנעים בין לבן, אוף ווייט, אפרפר וצבעי אדמה בהירים, אלא גם עם צבעים עזים אחרים.

MERIDIANI מבית פנטהאוז רהיטים

שילוב חומרים, צבעים וסגנונות

אחד הטרנדים שיבלטו השנה בעיצוב הבית הוא השילוב בין חומרים, צבעים וסגנונות שונים. המגמה שהכרנו בשנים האחרונות מתפתחת ומגיעה למקומות חדשים, יצירתיים, מרגשים ומפתיעים. השנה נשלב בין עץ, ברזל, זכוכית, נחושת, בדים מחומרים שונים ועוד ונערבב סוגים שונים של אותו החומר כמו עצים או מתכות שונים בחלל אחד. נשלב גם בין חומרים חדשים לממוחזרים, סגנונות עיצוב מתקופות שונות, קלאסי עם מודרני, גס ועדין ועוד. רהיטי 2016 נראים כיצירות אומנות ייחודיות, המהוות “סטייטמנט פיס” שמייתר את הצורך במוצרי נוי.

 

הדגש ב-2016 הוא על פונקציונאליות

רהיטים מתקפלים או רב שימושיים יהיו פופולאריים במיוחד, אך לא בצורתם הפשוטה והנזירית שנגזרה בעבר מהמחשבה שאין צורך להשקיע בעיצוב דירות קטנות ותקציבים מצומצמים. השנה הם איכותיים ומעוצבים בקפידה, ובהתאם לגל היצירתיות השוטף את התחום. הם מיוצרים מחומרים מתקדמים, צבועים בצבעים עזים ושמחים ואפילו מתאפיינים בקריצה הומוריסטית.

האוס אין

קיימות, הקפדה על שימוש בחומרים ירוקים וטכנולוגיות ידידותיות לסביבה

טרנדים אלו כבר נכנסו לעיצוב הבית והריהוט אך השנה המגמה מתחזקת ומתפתחת. חומרים כמו בטון, שעם, במבוק וחומרים ממוחזרים שונים, מגוונים את היצע הרהיטים הידידותיים לסביבה. גם הנראות מגוונת יותר, אם בשנים שעברו הייתה נטיה להדגיש את המראה הטבעי, היום הולך עולם העיצוב לשתי קיצוניות – מצד אחד רהיטים שחלקים מהם אינם מעובדים כלל ומהצד השני רהיטים מעוצבים ברמת עיבוד מושלמת וצבועים בצבעים אטומים, עליזים ודומיננטיים. ניתן לדוגמא, למצוא שולחנות במבוק יפהפיים בהם האלומות עובדו למשטח חלק, ועוד.

 

טרנד חדש השואב השראה ממגמת הקיימות הוא הכנסת החוץ אל הפנים

השנה נרבה להכניס את ריהוט הגן, רהיטי הקש והבמבוק ומנורות הגז והפחם, אל תוך הבית. ההתמקדות של גדולי המעצבים בריהוט חוץ, מניבה קולקציות יפהפיות ומגוונות שלא נראו כמותן בעבר, העשויות מחומרים ייחודיים המתאימים גם כריהוט חוץ וגם כריהוט פנים. אליהם נוספים אקססוריז וקישוטי קיר השואבים השראה מעולם הצומח או מאסתטיקת העיצוב הקלאסית של רהיטי הגן.

Green Wall - קירות ירוקים בבית

אל הטרנד מצטרפת קטגוריה חדשה של מוצרים מעוצבים המאפשרים גינה בתוך הבית

הגינה האורבאנית, הופכת לפופולארית במדינות רבות, מטופחת על גגות ובחצרות משותפים ומשמשת לגידול צמחי מאכל, ירקות ופרחי נוי. השנה נכניס את הגינה הביתה! תערוכות עיצוב נחשבות מלאות בשלל פתרונות למעין “גינה מיני ביתית” כמו עציצים תלויים ועומדים, קירות ירוקים, מחיצות ירוקות ועוד. מעבר ליתרונות הבריאותיים של אוויר צח  ותחושת טבע ורוגע, הגינה מהווה מעין פסל סביבתי הגדל ומשתנה בחלל ללא הרף.

 

מגזין דיזייניוז | www.designews.co.il

בפייסבוק | designews-דיזייניוז/www.facebook.com/pages