בשנותיה הראשונות של המדינה לא היו חדרי ילדים מעוצבים או ארונות דקורטיביים בלקסיקון הישראלי, וכלל לא עמדו על סדר יומה של המשפחה הממוצעת. אז מה היה לנו פעם ומה יש לנו כיום בתחום? לפניכם סקירה קלה על קצה המזלג

4

שנות החמישים מחזירות אותנו לבתים ודירות שיכון קטנטנים, אופייניים לתקופה, בהם היה חדר כניסה שכונה ‘הול’, סלון ששימש בלילה גם כחדר הורים וחדר ילדים אחד. הילדים ישנו בתחילה על מיטות סוכנות מתקפלות ולאחר מכן על מיטות עץ מהן נשלפה מיטה נוספת, כשמשפחות עם הרבה ילדים היו פותחות בלילה מיטה מתקפלת נוספת בהול. ארון הבגדים המשפחתי והפשוט נקנה לרוב בגודל סטנדרטי והושם בחדר הילדים. הוא היה עשוי מעץ או סנדוויץ’, מאובזר ב:2-4 דלתות פתיחה פשוטות שהיו עשויות משני דיקטים זולים עם מילוי או אויר באמצע וצבוע בצבעי עץ או ב’פוליטורה’ שקופה. בחלקו התחתון היו מגרות נפרדות לנעליים, לספרים ומחברות. דלתות הזזה כמעט ולא היו בנמצא והמעטים שיכלו להרשות לעצמם הזמינו ארונות קיר עד התקרה, על פי מידות דירתם, שלעיתים רחוקות אובזרו בדלתות הזזה פשוטות מדיקט שזז על מסילה שיוצרה, במיוחד עבורם, מעץ.

האוס-אין

האוס-אין

 

מהפך בעיצוב חדרי הילדים

סגנון החיים בארץ במאה ה-21 שונה לחלוטין מזה שהיה קיים לפני כ-60 שנה. הוא מתבטא בעיצוב הבית הישראלי המודרני ומשפיע רבות גם על חדר הילדים, חלל שעבר מהפכה רצינית בעשור האחרון. בעבר הורכבו חדרי הילדים מבליל רהיטים שנבחר על ידי ההורים כמו כוננית ספרים, מיטה זולה ו’מכתבה’ פשוטה, מבלי שהוענקה תשומת לב מיוחדת למראה הכולל. כיום הפך חדר הילדים והנוער לחלל מעוצב וטכנולוגי הכולל פרטי ריהוט המעוצבים על פי הטרנדים העכשוויים בעולם, מיוצרים מחומרים מעולים ומאובזרים בדאג’טים חכמים ובפרטי סטיילינג ייחודיים הנבחרים ע”י הילדים ובני הנוער עצמם, על פי אופיים, נטייתם וצרכיהם האישיים. בעוד שבעבר הייתה הצפיפות בחדר ודרך החיים הפתוחה שולחת אותם לשחק ברחוב עם חבריהם, היום לרובם חדר משלהם והם מבלים בו את רוב זמנם.

 

דורון--לחתוך-את-השולחן-והארון

רהיטי דורון

 

בן-איתי

בן-איתי

 

ארונות וחדרי ארונות בימנו

גם על תחום הארונות ומוצרי האחסון עברה מהפכה לא קטנה במהלך השנים ומארונות פשוטים וסטנדרטיים שיוצרו ללא כל חשיבה עיצובית, הם הפכו לפריטי ריהוט מתקדמים טכנולוגית ועיצובית, מאובזרים בפרזול מעולה ומתאימים לכל חלל בבית ולאו דווקא לחדרי השינה בלבד. אדריכלים רבים נוטים להכניס לחדר השינה חלל מיוחד המשמש כחדר ארונות או מעצבים בו ארונות הזזה או פתיחה עכשוויים. אמצעי הטכנולוגיה המתקדמים תומכים באפשרויות ייצור מגוונות שהופכות כל פריט אחסון למעוצב, כמו צביעות אטומות שמקנות מראה מושלם, עיצוב רטרו באמצעות גילופי עץ, שימוש בזכוכיות מודפסות ובטכנולוגיית הלייזר ועוד. התוצאה היא ארונות מעניינים ולא שגרתיים המעניקים יופי לכל חדר בבית.

ארון-לחדר-שינה - האוס-אין

ארון לחדר-שינה – האוס-אין

 

ריביירה

ריביירה

 

ארונות הזזה מודרניים

דלתות ההזזה הומצאו לראשונה בארצות הברית, באמצע המאה שעברה, על ידי שני שותפים, די הורטון ולו הוויט. בהמשך הועתק מודל דלת ההזזה ויושם בארונות ובמחיצות. בעוד שבעבר הן שימשו מסעדות, מלונות יוקרה ובתים אמידים בלבד, כיום הן הפכו לחלק ממגמת התיעוש המודרנית ונמצאות בכל בית, בעיקר בחדרי השינה ובמטבח. ארונות ההזזה הפכו למעוצבים ביותר והם פרקטים במיוחד ומנצלים טוב יותר כל חלל, מכיוון שהם ייתרו את הצורך להשאיר מקום לפתיחת דלתות בחדר.

דלקוב

דלקוב

 

בן-איתי-ארונות

בן איתי ארונות

 

בלס-דיזיין

בלס דיזיין