בימים אלו חוגגת ישראל 67 שנים לקיומה כמדינה עצמאית המתגאה בעיצוב המקומי ולא בכדי. האמירה הצורנית והחדשנות הבלתי פוסקת של המעצבים והיצרנים הישראליים מראים שכמו ברפואה, טכנולוגיה ומדע, גם כאן, לראש הישראלי יש הרבה מה לאמור ומה להוסיף לבימת העיצוב המקומית והעולמית.

2

 

פנורמיקה – סגירת-ופתיחת – חללים-חכמה – של – סולריס

פנורמיקה--סגירת-ופתיחת-חללים-חכמה-של--סולריס

פנורמיקה סגירת ופתיחת חללים חכמה של סולריס

בשנותיה הראשונות של המדינה ובגלל הקושי הכלכלי, עסקו הנגריות המקומיות בחיקוי מוצרי ריהוט מהעולם אך לא רק! הישראלים החדשים הוכיחו שיש ביכולתם להיות יצירתיים, על אף החסמים שעמדו בדרכם (חסמים כמו תקציב מוגבל, היעדר קו עיצובי ייחודיי, צרכן בעל צרכים ספציפיים ועוד). פותחו פרטי ריהוט פונקציונאליים וורסטיליים ששינו את צורתם, נתנו מענה לכל השימושים השונים שנדרשו מהם, התאימו לחדרים הקטנים, למיעוט האמצעים, לגודל המשפחה ולאורח החיים של צרכניהם. פרטי ריהוט אלו לא נעלמו אלא שוכללו ועוצבו בכל עשור מחדש. כיום הם מעוצבים בהתאמה לתקופתנו, מספקים נוחות, מאובזרים בפרזולים ובדאג’טים עכשוויים ומספקים אפשרויות שימוש אופטימאליים. הם מיוצרים במפעלים משוכללים, מחומרים עכשוויים מתקדמים ומאובזרים בפיתוחים ישראליים חדשניים ומקוריים כדי שיתאימו לאורך החיים המודרני.

שולחן-נפתח-ל-30-סועדים-של-חברת-דגם

שולחן נפתח ל-30 סועדים של חברת דגם

פינות אוכל חכמות

אחת מאושיות התרבות הישראלית הם האוכל והאירוח. בשנות החמישים היו שולחנות האוכל צנועים בגדלם ועשויים ברובם מעץ. אלו שיכלו
להרשות לעצמם ‘לוקסוס’ יכלו לרכוש שולחנות מסיבית מצופה בפורמייקה,דגם-סגור בעלי פתיחת ‘שברים’ מקורית, היחידה שהייתה בנמצא, שאפשרה את הגדלת השולחן ע”י שליפת הארכות משני צדדיו ואירוח של עד 12 איש. הבתים בתקופתנו גדלו והצורך לשולחן נפתח לאירוח נותר
בעינו. היצרנים הישראלים מפתחים שולחנות בעלי פטנטים מקורים שאין כמותם בעולם, הנפתחים ל- 30 סועדים ויותר. הם מיוצרים בסגנונות שונים מחומרים עכשוויים ומאובזרים בפרזול חכם.

מיטה ספה

בשנות החמישים היו הבתים קטנים ולכן שימש החדר המרכזי בבית כחדר משפחה ואירוח ביום וכחדר שינה להורים בלילה. על מנת לפתור את הבעיה ייצרו המפעלים הקטנים בארץ ספות סלון פשוטות שנפתחו והפכו למיטות שינה. כיום ישנים ההורים בחדר שינה מרווח ומעוצב משלהם אבל הצורך לארח גרם למיטה-ספה הישראלית,המקורית להפוך לפופולארית מתמיד. חברת עמינח פיתחה את ה’ספפה’ ומאז מעצבות אותן חברות מקומיות במספר פיתוחים חכמים, בעיצובים מודרניים ובסגנונות שונים ויפיפיים המתאימים לחדרי נוער, אירוח ולדירות סטודנטים.

ביתילי
ביתילי

ספה-מיטה-אינוביישן-עמינח

אינוביישן מבית עמינח

סגירת מרפסות וחדרי פטיו

מצוקת הדיור שנבעה מהבתים הקטנים של אז הולידה שתי המצאות ישראליות מקוריות שעזרו לסגור את המרפסת ולהפכה לחצי חדר נוסף, התריסול והתריזז. התריסול יוצר מלוחות אסבסט אנכיים וזולים וזכה להצלחה

פ.א.-כוכב

פ.א כוכב

גדולה. אחריו הומצא התריזז, חלונות זכוכית זזים שהותקנו מעל מעקה המרפסת. מאז נעלמו מוצרים אלו ואת מקומם תופסים פתרונות מתוחכמים ומעוצבים כמו מערכת מינימליסטית של חברת סולריס הבנויה מכנפי זכוכית, בעלת שקיפות מלאה ופנוראמית המשתלבת בעיצוב הבית המודרני ומאפשרת סגירת מרפסות, בריכות, חדרי פטיו ועוד. או תריסי אור חיצוניים, של חברת כוכב הנגללים לתוך קסטה מאלומיניום.

 

 

מטבחים חכמים

שולחן-נשלף-מאי-של-מטבחי-אביבי

מטבחי אביבי

המטבח של אז שימש בעיקר כחלל פונקציונאלי לבישול, היה מעוצב בפשטות ומוקם בחלל קטן וסגור בבית. בשנים האחרונות, מעוצב המטבח בחלל המגורים ונוצר צורך למצוא פתרונות חכמים לנראות ולפונקציות השונות שלו. פתרונות כדוגמת מגירות אחסון בתחתית המטבח (הצוקל), משטחי אכילה נשלפים של אביבי מטבחים ודלתות ומחיצות המסתירות את הבלגן במטבח. המטבחים המודרניים מצוידים במכשירי חשמל מתקדמים, בתחנות עגינה לטבלטים, סמארטפונים ומערכות שמע. ומיוצרים מחומרים חדישים, חיפויי עץ מיוחדים, קוריאן, נירוסטה ובטון.