אספנו עבורכם כמה מהטרנדים הבולטים של השנה שיעזרו לכם לעצב ולעדכן  את ביתכם

שנת 2017 הייתה דרמטית ומלאת תהפוכות עולמיות ומקומיות, חברתיות ופוליטיות. כדרכו, שואב עולם העיצוב  השראה מהתקופה ומתנועות חברתיות שונות הצומחות בה ומהווה להן מראה. בהתאם, מוצגים באביב 2018 מגוון טרנדים שמהווים נקודת מבט מודרנית ותקווה לזמנים רגועים וסדורים יותר.

 

צבעוניות אופטימית? מונוכרומאטיות מודרנית אפרורית? או דרמטיות נועזת?

בגזרת הצבע, אנו נתקלים השנה בשתי מגמות הפוכות. הראשונה היא חגיגה של גוונים בהירים, אופטימיים ובוהקים

צבעי השנה מהעונות הקודמות של קובעת הטרנדים העולמית, חברת פנטון, נשארים איתנו לסיבוב נוסף. הוורודים הבהירים, שהפכו פופולאריים במקביל לגל הפמיניסטי החדש, ותנועת ה-#MEETOO, והצהוב, הירוק והתכול הרעננים שנבחרו על מנת לסמל התחלות חדשות וגעגועים לשקט ולטבע. השנה מצטרף אליהם האולטרא סגול, המתקשר ליצירתיות וחדשנות, ולחיבור עמוק של אדם אל עצמו ואל העולם שסביבו. השימוש באחד או בכמה מהגוונים הבוהקים הללו מכניס, לעיצוב הבית המודרני, אור, שמחה, תקווה ועניין. הם מתאימים בעיקר כדגשים, כאקססוריז, כרית, שטיח, חפצי נוי, פרטי ריהוט משלים וכד. כך גם קל וזול להחליפם כשנמאס או כשמתחלף הטרנד, ולשוות לבית מראה ותחושה חדשים.

התמונה באדיבות דגם רהיטים/ צילום – ערן תורגמן

התמונה ברדיבות האוס אין HOME

המגמה השניה היא שימוש בפלטת צבעים מונוכרומאטיים, כשאת קדמת הבמה גונב השחור שמצטרף ללבן והאפור הקלאסיים. ניתן להדגיש את הניגודיות בחלל רענן, בהיר ודרמתי או לחלופין ליצור חלל אפלולי, כהה ואינטימי, על פי אופייכם ומצב רוחכם

אם בעבר היו הלבן והאפור ה”מלך” וה”מלכה” הבלתי מעורערים של העיצוב המינימליסטי, האהוב על ישראלים רבים, כיום דווקא השחור משתלט על תשומת הלב. מצפה קירות, מטבחים ומשטחים והופך את הבית לדרמטי, יוקרתי ונועז. שלושת הצבעים מככבים לא רק בחללים בעיצוב תעשייתי, אלא גם בעיצובי בתים מינימליסטיים, אקלקטיים ואפילו קלאסיים, ומשתלבים בהרמוניה מושלמת.

התמונה באדיבות מטבחי זיו/ צילום – ישראל כהן

התמונה באדיבות דלתות פנדור/ מעצבת – ליז זומר/ צילום – יואל אליווה

הטבע פולש אל תוך הבית

הטבע הפך זה מכבר לחלק חשוב בעיצוב הבית, כאשר עציצים עומדים או תלויים, מחיצות, קירות ירוקים ותמונות של  צמחים, כובשים את ביתנו ומכניסים לחיינו חמצן, רוגע ותחושת טבע. השנה מתרחב הטרנד ומחזיר בנוסף לפרקט שכבר התחבב על כולנו, גם את חיפויי העץ משנות ה-50, אך בטוויסט מודרני ונקי. במקום גוונים חומים- כתמתמים כבדים, הגוונים העכשוויים הם חומים אפורים, שחורים או בהירים מאוד ויוצרים תחושה אולטרא-מודרנית.

התמונה באדיבות רשת ביתילי

 

התמונה באדיבות ריביירה

מתכות ונועזות גיאומטריות כובשות את ביתנו

הסגנון התעשייתי הכניס לביתנו  את הברזל השחור, ואת המתכות הזהובות והכסופות כשהשנה הן משולבות בחלל אחד! מומלץ לבחור גוון דומיננטי ולהשתמש בשאר כדגשים, לערבב בין הגוונים החמים והקרים של המתכות, בין סוגים ומרקמים ולהשיג מראה ייחודי ואישי!

התמונה באדיבות המעצבת תהילה גור

 

התמונה באדיבות IDdesign

הטרנד הגיאומטרי, בעל הקווים הישרים, משתלט על עיצוב הבית ובגדול! הוא מופיע כהדפסים במוצרים נלווים ככריות, מנורות, שטיחים ומוצרי נוי, בחיפויי רצפה וקירות ובטפטים שחזרו לאופנה. ההדפסים השנה גדולים, דרמטיים וברורים. הם אינם צבעוניים במיוחד אלא מתאפיינים בשני צבעים: של הקו ושל הרקע, ובגווני השנה – השחור והלבן, האפור והסגול, הוורוד, הירוק הטורקיז והכחלחל.

התמונה באדיבות דלתות פנדור/ מעצבת – ליז זומר/ צילום – יואל אליווה

 

התמונה באדיבות ריביירה/ מעצבת – טל וולנסקי סגרה/ צילום גדי סיארה

וינטג’ מודרני

המציאות הפוליטית והחברתית הגלובלית המדאיגה, דוחפת רבים לרצות להפוך את ביתם לגן עדן אסקפיסטי. לעיצוב הבית המינימליסטי והנקי מצטרפת השנה גרסה מודרנית של נוסטלגיה: וינטג’ מודרני, בצורת הכנסת רהיטי וינטג’ או פריטי נוי בעלי גוון אחד, המעוצבים בקווים נקיים אל תוך חלל בהיר ואולטרא מודרני. בכלל, דוגל עולם העיצוב בפלורליזם המאפשר לקחת כל סגנון וצבע ולהופכו לטרנדי על ידי הוספת טאץ’ עכשווי מואר, מרווח ונקי.

התמונה באדיבות IDdesign

 

 

התמונה באדיבות BATIO