הפורצלן, המוכר לנו מעולם ריצוף הבית, זוכה לאחרונה לשימושים חדשים ומרגשים בכל תחומי עיצוב הבית. ביקרתי בבית בו מהווה הפורצלן מוקד אסתטי, שימושי ומקורי.

 

עולם העיצוב המודרני מספק לנו שלל הפתעות, בין עם על ידי גילוי של חומרים חדשים ומהפכניים ובין אם על ידי מציאת שימושים שונים ומפתיעים לחומרים קיימים, המאתגרים את התפיסה האסתטית והשימושית של החומר, כמו גם של הפריט העשוי ממנו. בית יוקרתי ומיוחד שעוצב לאחרונה, מהווה דוגמה מרשימה לשימוש בחומר שהפך בשנים האחרונות לטרנד חדש ומרגש בעולם העיצוב וניתן לרכוש אותו בכל סניפי חברת מטבחי רגבה שהחלה לשלב אותו בחיפויי ארונות, ריהוט ומשטחי עבודה.

 

Nava_06

 

 

פורצלן כחומר מודרני עכשווי

הפורצלן נכנס לשימוש כבר במאה השניה לספירה, תחת ידיהם של בעלי מלאכה ואומנים סיניים. מאז עבר מהפכים רבים והוא משמש, בטכנולוגיות עיבוד מיוחדת, גם לחיפויי רצפה וקירות ומוכר לכולנו כגרניט פורצלן.
כושר הבידוד הגבוה שלו מחשמל, עמידותו הגבוהה בפני שינויי טמפרטורה, שריטות ונוזלים, משקלו הקל, נוחות עיבודו ומראהו המרשים והנקי, הופכים אותו לחומר גלם מבוקש בתחומים שונים של עיצוב הבית. אך רק בשנתיים האחרונות החלו לחקור ולמצות את הפוטנציאל של החומר בתחומים רבים נוספים והוא מככב בתערוכות עיצוב בינלאומיות נחשבות ברחבי אירופה ומשמש חומר גלם גם לשולחנות ורהיטים, מטבחים ואפילו אהילים.

 

בית חדש ובו מטבח ורהיטים מפורצלן

במרכז הבית, אותו תכננה שרי עוז, אדריכלית פנים בשיתוף עם סניף רגבה רעננה, לזוג בשנות החמישים לחייהם, מוצב מבנה מלבני הנראה כגוש בזלת ענק ושחור אך מצופה למעשה כולו בפורצלן. המבנה, אותו יצרה חברת רגבה, מכיל את הארונות הגבוהים של המטבח ומסתיר בתוכו כניסות לשירותי האורחים, ספריה לפינת עבודה ואזור משטח עבודה נוסף של המטבח. הרהיט המרכזי בסלון, המאכלס טלויזיה וספריית דיסקים עשירה, עשוי גם הוא פורצלן בשילוב עם עץ אקליפטוס. הזוג שוחר התרבות והרוח מרבה לטייל בעולם וחשוב היה לו שהבית יהיה סביבה אהובה שנעים לחזור אליה ושתהיה לו ייחודית על-זמנית. הם החליטו שאינם רוצים בית בעיצוב המזכיר קלישאה של פרסומת למגדל יוקרה, אלא כזה שיזכיר את העושר הטקסטוראלי שקיים בטבע. ההשראה העיקרית לגוש ה”בזלת” הענקי במרכז הבית, הייתה הר געש מתפרץ. לאחר חיפוש מדוקדק ומספר ניסיונות כושלים, למציאת חומר שייתן מענה למראה ולחוזק שמשדרת הבזלת אך יהיה נוח לעיצוב וישתלב עם חומרים אחרים כמו העץ ממנו עשויה הספריה בסלון, נבחר הפורצלן.

 

Nava_03

 

 

תכונותיו הייחודיות של הפורצלן

עמידותו של הפורצלן של חברת מטבחי רגבה בפני שריטות, שחיקה, כתמים ורטיבות ואפילו קרני שמש ישירות, הופכת אותו לחומר מושלם לשימוש במטבח ובשאר הבית. ניתן להניח עליו סירים חמים, לנקותו בקלות בחומרי ניקוי שונים והוא  אפילו אנטי-בקטריאלי ודוחה עובש. משקלו הקל והטקסטורות והגוונים השונים שמציעה החברה, הכריעו את הכף, וגרמו לאדריכלית להשתמש בו, לא רק כחומר הגלם להר הגעש היפהפה והשימושי, בעל הטקסטורה המודגשת והמחוספסת והגוון הנע בין אפור לשחור, אלא גם בצורתו הנקיה והחלקה, ברהיטים המיוחדים שייצרה מטבחי רגבה. החברה שהיא חלוצת השימוש בטרנד החדש בארץ, מציעה ללקוחותיה המחפשים מוצר יוקרתי, בעל נראות מינימאליסטית מהודרת, חיפויי קיר, מטבחים, משטחים, ארונות, ספריות ועוד מפורצלן ובהזמנה אישית.

 

מטבחי רגבה | www.regba.co.il