לאחרונה בולט הצורך הגובר והולך שלנו לברוח מהעולם המנוכר של הטכנולוגיה, המדיה החברתית והאקלים הפוליטי והחברתי הבדלני והאגרסיבי שאנו נמצאים בו, אל קן חמים, אופטימי ומרגיע. לבטא את האינדיבידואליות הייחודית שלנו וליצור קשרים אמיתיים ובונים עם האנשים סביבנו ועם הטבע המקיף אותנו. בכתבה זו נציג את התופעה דרך כמה מהטרנדים הבולטים בעיצוב הבית

 

שטיח קלאסיק וינטאג’ ברשת כרמל פלור דיזיין

צבע השנה – בא מהטבע, מלא חיים, אך רך ומתון

גוון הקורל החי שנבחר כצבע השנה עוטף אותנו בחום והזנה על מנת לספק נוחות ונחמה בסביבתנו המשתנה ללא הרף. הוא מסמל את הצורך באופטימיות וברגעי שמחה, את התשוקה שלנו לחיבור אינטימי ואמיתי עם אנשים אחרים, ולביטוי עצמי. מכיוון שהוא מופיע בסביבתנו הטבעית ובאותו זמן מתגאה בנוכחות חזקה במדיה החברתית, הקורל מייצג את הפיוז’ן בין שני העולמות.

ארונות ריביירה

 

הקורל החי מביא לידי ביטוי גם את האספקטים הממריצים, של צבע הנמצא בסביבתנו הטבעית בתצוגתו המפוארת, אך למרבה הצער החמקמקה יותר, מתחת לים. הגוון המלהיב והתוסס הזה מעורר רצון להגן על בעלי החיים המיוחדים האלה, על שוניות האלמוגים הפגיעות כל כך לשינויים במערכת האקולוגית שלנו, שכיום נמצאות בסכנת הכחדה במקומות רבים בעולם.

האוס אין – ארונות הזזה מודפסים

פלטת הגוונים המלווה השנה את צבע השנה כוללת גוונים שונים של אפור, ורוד, כתום, כחול, ירוק וסגול, המוסיפים לבית צבע וחיים, מאפשרת בחירה רחבה במיוחד, משתלבת בהרמוניה עם הקורל החי הוורדרד-כתמתם ומספקת מענה לכל טעם.

רשת IDdesign. צילום: מנחם עוז

ביופיליה – הנטייה האנושית המובנית להתקשר לטבע נכנסת לביתנו

ביופיליה מסמלת תשוקה קדמונית וייצרית לחיבור עם הטבע. הביופיל חוקר, מתפעם, נושם ואוהב את הטבע המקיף אותו, את תוואיי השטח, הצמחים, בעלי החיים, הגשם, הרוח והשמש, ושואב ממנו אנרגיות של שקט וריפוי, חיים ויצירה. כמו צבע השנה, שואב עיצוב הפנים העכשווי השראה מתופעת הביופיליה ומסמל את התשוקה לשקט ולחיבור אמיתי בעולמנו המוצף טכנולוגיה.

עידן כורסאות טלויזיה

הביופיליה נכנסת לביתנו דרך הצפת הבית בצמחייה. לדוגמה, על ידי קיר ירוק של צמחייה תלויה או טחב ממוסגר, גידול תבלינים במטבח, תמונות וטפטים בהדפסים גדולים של צמחים ועלים, עצי פרי או נוי בבית, במרפסת או בגן, וכמובן – שימוש בעציצים עומדים או משתלשלים או לחלופין בשימוש בעיצוב עם ריהוט ו/או קירות בגוונים ירוקים עמוקים. גובר השימוש בחומרים טבעיים ואורגניים כאבן ועץ, בחדרי שמש, ובכלל, אנו חווים ניסיון לטשטש ככל האפשר את הגבול בין הפנים לחוץ.

מטבח של סמגל. אדריכלים: הילי לזרוב ורועי קנדל

 

חומרים ברי-קיימא ומתכלים

התשוקה לחיבור לטבע, והמודעות ההולכת והגוברת לנזק שאנו גורמים לו, יחד עם הפחד מנקודת האל-חזור, העלתה את קרנם של החומרים המתכלים הניתנים למחזור ולייצור מוסרי ובר-קיימא בעיצוב הבית. אנו עדים לחזרה לחומרים טבעיים המציעים תוחלת חיים ארוכה בבית אך מתכלים מבלי לזהם את הסביבה. ריהוט ופרקט עץ הניתנים לשיוף וחידוש, ושימוש בעץ ממוחזר, שטיחי כותנה אורגנית וצמר, שימוש בחומרים מעניינים כשעם, סיבי אננס, צמיגים ממוחזרים וכד’, המחליפים את העור והפלסטיק ועוד.

מטבחי זיו. מעצבת: שירלי פרץ. צלם: אופוסמדיה

בנוסף, אנו רואים עניין הולך וגובר ברהיטים מעוצבים המיוצרים בעבודת יד. מעבר למראה ולגודל המותאמים אישית לביתנו ולטעמנו האינדיבידואליים, אנו מגלים עניין רב בלדעת על המקום והתרבות בה נוצרו ועל האנשים שמייצרים אותם ולומדים לאט להעדיף רכישת ריהוט מחומרים מקומיים ובייצור מקומי. חשוב לנו גם לוודא שהפריטים שרכשנו יוצרו ללא ניצול של עובדים ומשאבי טבע במדינות מתפתחות. קערת הסלט כדוגמה, היא כבר לא רק כלי לארוחה אלא נושא לשיחה, יצירת אומנות המכילה את ההיסטוריה של העץ וטביעת האצבע הייחודית של היצרן או האמן.

רהיטי דורון

 

רהיטי ברזילי