הגוון שהוכתר ונבחר כצבע השנה לשנת 2018 מבטא מבט אופטימי וסקרן אל עבר העתיד, מסמל מלכותיות ודמיון, יצירתיות וחיבור בין אנשים, התפתחות טכנולוגית ורוחנית. לכן תענוג להכניס אותו הביתה ולשאוב ממנו השראה!

 

כמדי שנה בוחרת חברת פנטון העולמית את צבע השנה, המבטא שיקוף של התרבות והטעם הנוכחיים, מבט לעתיד וחזון בצבע, אליו יש לשאוף. מעצבי הריהוט והאופנה הבולטים, ואנשי מקצוע מתחומים שונים העוסקים באומנות ואסתטיקה, מבססים את הקולקציות השנתיות שלהם סביב הגוון הנבחר, ומשתמשים בחזון שנבנה סביבו כהשראה.

התמונה באדיבות רשת ביתילי/ צילום ישראל כהן

ואכן, דווקא מכיוון שבשנים האחרונות מתמודדת תרבותנו, גלובלית, עם אתגרים פוליטיים, חברתיים וסביבתיים לא פשוטים ועם התערערות גוברת והולכת של הסדר הקיים, מכוון האולטרא ויולט צבע השנה לשנת 2018, ושואף לתת דחיפה לעבר עתיד טוב יותר, חיבור בין אנשים והתפתחות רוחנית.

התמונה באדיבות מטבחי זיו

 

התמונה באדיבות דגם רהיטים

האולטרא ויולט הוא צבע דרמטי ופרובוקטיבי אך גם רציני ומהורהר, המשדר מקוריות, יצירתיות, דמיון ומחשבה בוראת המכוונת אותנו אל העתיד , ולכן גם מתאים לחג ולאביב

הראשונים שהביאו את האולטרא ויולט לקדמת הבמה התרבותית היו אמנים פורצי דרך כמו דיוויד בואי, פרינס וג’ימי הנדריקס, שניחנו בגאונות אמנותית לא קונבנציונלית. הם היו סמל לתרבות הנגד הצעירה, המכוונת לעבר עתיד אוטופי של יצירתיות, קבלה ואהבה חסרי גבולות. כזו החוגגת את השונות והאינדיבידואליות ושואפת להשאיר חותם ייחודי בעולם.

התמונה באדיבות עידן

עוד מסמל הצבע המורכב והמלכותי את מסתורי היקום והאדם, את הסקרנות האנושית הבלתי נדלית השואפת לחקור ולהבין אותם, ואת התהייה הבלתי פוסקת באשר לפשרו

האולטרא ויולט מקושר בתורות מיסטיות ורוחניות למדיטציה ומיינדפולנס, ריפוי והתפתחות. חללי מדיטציה ומקומות מפגש אחרים מוארים לעתים בתאורה סגולה על מנת ליצור אווירה של ריכוז, התבוננות פנימה, צמיחה רוחנית וחיבור בין אנשים ובין האדם לעולמו הפנימי.

התמונה באדיבות רשת ביתילי

איך כדאי לשלב את צבע השנה בעיצוב הבית? התשובה משתנה בהתאם לצרכים ולהעדפות האישיות שלכם. שימו לב שחברות העיצוב והריהוט הגדולות כבר מביאות לנו את הטרנד ומכניסות אותו לקולקציות החדשות שלהן

  1. אפשר לעצב את הבית מחדש כך שהאולטרא ויולט יהפוך למוקד הויזואלי המרכזי, על ידי צביעת או חיפוי קירות, החלפת הרהיטים הגדולים והדומיננטיים, כגון הספה בסלון, הארון בחדר השינה ועוד. יש להקפיד כמובן על בחירת רהיטים משלימים בגוונים שישתלבו איתו טוב ולא יעפילו עליו, כמו אפור ולבן.

התמונה באדיבות Rosetto

 

התמונה באדיבות ארונות ריביירה

  1. האפשרות האחרת והמחייבת פחות, שגם אינה מכבידה על הכיס היא הכנסת הצבע על ידי הוספת דגשים בלבד לעיצוב הקיים של הבית. זאת על ידי הוספת כריות נוי, שטיח חדש, אגרטלי זכוכית בגוון, או יצירת אמנות סגלגלה. ניתן לרפד או לצבוע מחדש פרטי ריהוט משלימים כמו כסאות, כורסה אחת וכד. על הבוחרים באפשרות זו להקפיד שהאולטרא ויולט אכן משתלב בהרמוניה עם מגוון הרהיטים הקיימים, צבע הקירות וחיפויי הרצפה. אופציה זו מתאימה במיוחד לבתים בעיצוב ניטראלי, שיקבלו מראה ויתנו תחושה שונים לגמרי על ידי החלפת ורענון פריטי הנוי והאקססוריז, ואפילו יוסיפו נופך של מלכותיות ורצינות מה לחלל.

התמונה באדיבות רשת ביתילי/ צילום ישראל כהן

התמונה באדיבות אולטימה/ צילום יח”צ חול