סגנון עיצוב הפנים הישראלי המודרני שינה את פניו ללא היכר, בהשוואה לשנות הצנע של ראשית המדינה. לרגל יום העצמאות ערכתי סקירה על תחילתו הצנועה של העיצוב בארץ בשנות החמישים ועד שהפך בשנים האחרונות לעדכני ומוביל

3

שעטנז ישראלי

בשנותיה הראשונות של המדינה הצעירה שהוקמה לאחר מלחמת העצמאות, לא ניתן היה להגדיר בבירור מהו סגנון עיצוב ישראלי. קיבוץ הגלויות אופיין בסגנונות, צבעים וריחות שונים שהביאו עמם העולים החדשים מארצות מוצאם. הוסיפו לזה את המעברות, הפחונים ושנות הצנע שאופיינו בפשטות ובפרקטיות והרי לכם בליל תרבותי שיצר את ה’סגנון הישראלי’, או את מה שניתן לכנות כ’שעטנז הישראלי’… עבור בעלי היכולת ייצרו היצרניים המקומיים מוצרים שהיו חיקוי חצוף וצברי בהשראת העיצוב בחו”ל, בייחוד העיצוב האירופאי, בעל ההיסטוריה והמורשת, שהיה כה חביב על העולים משם.

מטבחי-זיו

מטבחי זיו

 

samgal_kitchen_02

סמגל מטבחים

 

צניעות וסגפנות עיצובית פרקטית

בעשור הראשון להקמתה, היו רוב תושבי המדינה עסוקים במלחמות קיומיות כנגד האויבים מבחוץ ובהישרדות והסתפקו במוצרים בסיסיים ופשוטים. שאלות על עיצוב פנים לא הטרידו אותם וכל שביקשו היה ריהוט זול, פרקטי ופונקציונאלי בהתאם לצורכיהם וגודל בתיהם. כשעזבו את המעברות עברו בני המעמד הבינוני להתגורר בדירות קטנות בנות 2 חדרים (כ-40 מ”ר), כאשר אחד החדרים שימש כחדר ילדים והשני כחדר אירוח ביום וכחדר שינה להורים בלילה. את החללים הקטנים והצפופים בבתי המגורים ‘קישטו’ רהיטים מתוצרת מקומית, מלאכת כפיים של נגריות קטנות שהתאפיינו בפשטות. תעשיית הריהוט הדלה דאז סיפקה מוצרים אחידים ועמידים, בעלי קווים מינימליסטיים על גבול הסגפנות. הרהיטים היו פונקציונאליים ורב שימושיים, כמו לדוגמא הספסלית – המצאה ישראלית מקורית שנוצרה במיוחד לענות על צורכי התקופה. רהיט שבשעות היום שימש כספסל ישיבה עם ארגז מצעים, ובלילה נפתח למיטת שינה.

דר.-גב

ד”ר גב

 

IDDesign

IDDesign

 

התאמה עכשווית לצרכן הישראלי המודרני

מאז השתנו חיינו ואנו חיים במדינה מבוססת כלכלית, בבתים גדולים ובחברה שמבינה ומתעדכנת בעיצוב הבינלאומי ואינה מוותרת עליו. מה שנותר דומה הוא נושא התאמת המוצרים לצרכן הישראלי. פרטי הריהוט המיוצרים והמשווקים בישראל משקפים מגמות וטרנדים עולמיים מובילים ובו בזמן מותאמים לצרכים המיוחדים של הקהל הישראלי, לאורח חייו, לתרבות ולאקלים הארץ ישראלי. עיצוב הבית המודרני משלב תערובת של צורות וחומרים, השראה מהעבר ומהעתיד, חשיבה מחוץ לקופסא, שימוש באלמנטים ייחודיים, קשר מלהיב לעיצוב האופנה ובקצור פלורליזם מרתק. אנו מערבבים סגנונות והופכים אותם לסגנון אישי חדש ומעניין בבית, כמו סגנונות רטרו וכפרי מודרניים לצד פרטים קלאסיים ורומנטיים ומינימליזם קר ומדויק. עיצוב הפנים והחוץ התערבב והפך לאחד בריהוט, ריפוד, חיפוי ותאורה תואמים היוצרים תחושת המשכיות ולכן תחושת מרחב גדולה יותר בבית.

א.א.-מראות

א.א. מראות

 

השפעות העידן הדיגיטלי על עיצוב הבית

כניסת המחשב והאינטרנט לכל בית הפכו את העולם לכפר גלובלי קטן, משפיעים על אורח חיינו ומביאים איתם את השימוש בגוונים המונו כרומטיים על גוניהם הבלתי אישיים, האפור, הלבן והבז’. החידושים הטכנולוגיים בשנות האלפיים הפכו את הבית לחלל משוכלל הנשלט ע”י מחשוב חכם, כמו מערכות התריסים והצללה, הוילונות, החשמל והתאורה, המיזוג והחימום ועוד. דבר התורם לחיסכון באנרגיה. בהשפעת המודעות לאיכות הסביבה עולה השימוש בחומרים מקומיים וירוקים כמו שיש, אבן, זכוכית ועץ ובמקביל יותר ויותר צרכנים שוכרים את שירותיהם של אנשי מקצוע בתחום, מעצבים ואדריכלים, והשמיים כבר אינם הגבול…

shutterstock_233429173---Copy

batio

 

פנטהאוז

פנטהאוז