לקראת הפרידה מהשנה החולפת וכניסת השנה החדשה, אנו מוצאים טרנד חדש הכובש את השוק ועושה שימוש מרענן ועכשווי בחומרים ישנים. טרנד יצירתי ומיוחד המציג רהיטים ומוצרים מחומרים ה”מתחפשים” לחומרים אחרים בצורה היוצרת תעתוע, אך גם מעמידה את החומרים הישנים ואת המוצר עצמו, באור חדש…

 

התכונה הראשונה שחשוב שתהיה לחומר כדי ליצור תעתוע הגורם לו להיראות כחומר אחר היא הגמישות. כזו המאפשרת לו לשנות את צורתו, מרקמו ואפילו את תכונותיו בצורות עיבוד שונות

החומרים המתחפשים לאחרים עושים זאת לא רק מסיבות אסתטיות ועל מנת ליצור עניין ובלבול. מיטב החידושים הטכנולוגים והטרנדים העולמיים, כדוגמא פורצלן המתחפש לאבן, קיר או זכוכית, פרקט מעץ המתחפש לאריחי קרמיקה ועוד, משתמשים ביתרונותיו של החומר במוצר שעד כה לא נהנה ממנו, ליצירת חוזק, עושר של צבעים ומרקמים, נוחות עיבוד ועוד, המשפרים את חווית השימוש במוצר.

אריחי פרקט במרקם גרניט פורצלן- קולקציה חדשה של כרמל פלור דיזיין

חומר קלאסי המהווה דוגמא טובה ושהפך לאחרונה פופולארי לעיצוב ויצור ריהוט הוא הבטון

את הבטון, בצורתו הנוזלית, ניתן לשפוך לתבנית בכל צורה שהיא ולקבל העתק מדויק, כמו גם לשלבו עם כל חומר אחד. כך ניתן ליצור רהיטים שיראו כעשויים מאבן, בד ואפילו נייר. הבטון משמש כיום ליצירת גופי תאורה ייחודיים שנראים כבד מקומט, כורסאות וכיסאות הנראות רכות ומזמינות, שולחנות צד שנראים עשויים מלבד ואף “תפורים” בחוט עבה, רהיטים בשילוב ברזל, עץ, פלסטיק ועוד. את הטרנד ה”דנדש” ניתן כיום למצוא בחנויות ריהוט ומטבחים ישראליים מובחרים, המציעות לצרכן קולקציות יפהפיות, יצירתיות וחדשניות העשויות בטון טהור או בשילוב עם חומרים אחרים.

 

אלומיניום המתחפש לברזל או עץ

פרופילי האלומיניום הממסגרים דלתות וחלונות, מחליפים בבית המודרני את הפרופיל הבלגי מהברזל ואת מסגרות ותריסי העץ היקרים יותר והעמידים פחות לנזקי שינויי מזג האוויר. האלומיניום עמיד יותר ואף קל יותר לעיצוב. לכן, עם כניסתו לטרנד החומרים המתחפשים לאחרים הפך לפופולארי במיוחד. כיום ניתן למצוא חלונות בלגיים יפהפיים ואיכותיים העשויים אלומיניום ונהנים מיתרונותיו, אך נראים בדיוק כמו החלונות הבלגיים מהברזל. ישנם אפילו פרופילים ותריסים מאלומיניום המדמים את תריסי העץ הנוסטלגיים משנותיה הראשונות של המדינה וצבועים בצורה אומנותית המחזקת את הרושם שמדובר בעץ.

פרופיל בלגי דק מאלומיניום איכותי ועמיד - חברת כוכב

חומר נוסף ומפתיע שהפך פופולארי, הודות להתחזקות מגמת החזרה לטבע העולמית, הוא השעם

השעם הוא חומר המתחפש לחומרים אחרים תודות לשימוש ההולך וגובר בו וכתחליף ל… לא תאמינו… לעור! כיום הוא משמש בהכנת ז’קטים שנראים בדיוק כמו אם לא יותר טוב מדומיהם העשויים עור או זמש אמיתיים ולעיצוב תיקים הנראים כעשויי עור, בד או קש תוך שילובים חדשים, מפתיעים ומקוריים של צורות וצבעים. מעבר לרהיטי אומן השומרים על מראהו האוטנטי, יוצרים כיום מיטב המעצבים רהיטי שעם מיוחדים הנראים כעשויים עץ, אבן בעלת מרקם גרגרי ומחוספס או אפילו קלקר. מרקמו של השעם גורם לכל פריט להיראות ווינטג’ ומיוחד במינו.

 

לא רק החומרים מתחפשים

אך לא רק החומרים עצמם מתחפשים לחומרים אחרים. הטרנד כולל אף רהיטים המתחפשים לחפצים אחרים, כדוגמת שרפרף בצורת כובע, שזלונג המזכיר גוף אישה, או דלתות לפינת עבודה המעוצבת כארון ועוד.

ספות בדמות אישה - רשת IDdesign.