כמדי סתיו, הציגה חברת פנטון העולמית את פלטת הצבעים שתשלוט בעולם העיצוב בחורף הקרוב. הצבע הבולט שנבחר הוא הכחול על גווניו השונים, אליו מצטרפים אפור רך ואחיו האפור עכבר, הורוד שלמדנו לאהוב עדיין כאן להישאר, וגווני אדמה כמו צבע החמר החם והעוקר העשיר.  הפתעת העונה מגיעה בדמות מספר צבעים בוהקים ועזים, כמו סגול עז, אדום-כתום וירוק שהופכים את מעטפת הבסיס השקטה לסימפוניה עיצובית עשירה

 

לכל עונה אופי משלה. לא רק הטמפרטורות משתנות, אלא גם הטבע,  הצבעים הסובבים אותנו והתחושה שבאוויר. את הסתיו  אנו נוטים לקשר בעיקר עם עלי שלכת, המציפים אותנו בחום ובצהוב (ובאירופה גם באדום כהה ומרהיב), בעוד החורץ הקר מתאפיין בפלטת צבעים רגועה ושלווה, בעיקר באפרפרים למיניהם ובצבעים מונוטוניים אחרים. הטרנדים העונתיים בעולם האופנה ועיצוב הבית מתאימים את עצמם לעונות השונות ולגוונים המאפיינים אותם, אך גם ממציאים פרשנויות ושילובים חדשים.

keren_shachmon_2

בכל שנה, בוחרת חברת פנטון העולמית את הצבע הדומינינטי לשנה הבאה, ולצידו הצבעים שמלווים אותו. פלטת הצבעים של בנטון היא המכתיבה את הגוונים הדומיננטיים בטרנדים העיצוביים של השנה הבאה, ומשמשת מעין “תנ”ך עיצובי” למעצבי אופנה, מוצר ועיצוב פנים

בנוסף, משחררת החברה פלטות צבעים ייחודיות לסתיו ולאביב, המכתיבות את מראן של הקולקציות העונתיות, ומתאימות לצבעי העונה, למצב הרוח שהיא מביאה איתה ולתמורות החברתיות והעולמיות העכשוויות. לבחירה מתלווה מעין מניפסט, המסביר את התכונות הייחודיות של כל צבע שהפכו אותו מתאים לרוח העונה או התקופה הספיציפית, ולצבעים האחרים, ובמיוחד למסר אותו מנסה החברה לחזק או לשינויים חיוביים המתרחשים בעולם, אותם ראוי לחגוג.

iyai

לכבוד חורף 2017, הרכיבה החברה פלטת צבעים המתאפיינת, לדבריה, בעוצמה, ביטחון ומורכבות. הרצון הפעם היה ליצור עולם שלם ומורכב, המורכב משמים, אדמה וחיים

בבחירה ניתן דגש מיוחד על הצבע הכחול על גווניו השונים, כהמשך ישיר לגוון התכלכל שהיווה את אחד משני צבעי השנה לשנת 2016, ובכך נחגגת התשוקה לשקיפות, חוזק, יציבות ואופטימיות. גוונים קרירים ובהירים מקנים תחושה של שלווה ואווריריות. ואכן הכחול הוא קריר ומרגיע כמו השמים הכחולים המספקים בטחון והמשכיות, שכן הם תמיד מעל ראשנו.

aeuce-aea-uaaea-eaaia-ecaeeu

עוד אופציה שמתאימה יותר לבחירה הקלאסית בגוונים לעונות הקרירות היא וורדרד מאובק, שילוב בין וורדרד חי ושמח לאפור רגוע שיכול להתאים כגוון המחבר בין צבעים, או להתאים לחדרים בעלי אופי שונה.

את העוגן מספקים הצבעים האורגניים החמימים אך הרגועים. אפור יציב, שקט ומרגיע אך גם עדכני ואופנתי, מהווה בסיס מחמיא לכל צבע אחר, חדגוני או עליז, בהיר או כהה. חרדל מוסיף טאץ’ אקלקטי ואקזוטי, בלתי צפוי ובלתי רגיל, בעוד גווני חמר בעלי תתי גוונים כתמתמים מקרקעים, מחממים ומספקים אופציה קלאסית לאביב ולחורף. כשמוסיפים לכחול את הגוונים החמים מקנים לחדר חיות ותחכום!

את המורכבות, האופטימיות והבלגן השמח מספקות הבלחות של צבעים תוססים ומלאי חיים כסגול, אדום וירוק עזים, המהווים בחירה אמיצה לעונה האפרורית ביותר בשנה. הבחירה בצבעים אלו מסמלת התעלות על מגדר וניצחון החיים והאופטימיות על תפיסות שמרניות דכאניות. הגוון האדום העז של בנטון, לדוגמא, מכניס אל החדר חום ותחושת ביטחון, חושניות וריגוש. ירוק בגוון עמוק ומבריק המזכיר אמרלד הוא עשיר ואלגנטי, חי אך מתוחכם. הגוון העמוק מייחד אותו מגווני הירוק האורגניים יותר והופך את המראה ליוקרתי. הסגול העמוק, הנוטה לוורוד, חוגג נזילות מגדרית, חדווה וחופש.

aiuau

לאלו מאיתנו שיאמצו את הצבעים והגוונים המומלצים פה, ויכניסו אותם לעיצוב ביתם, מובטח מראה עדכני, יפיפה וחם, שיחמם ויאיר את הפלטה המונוכרומטית שאנו, כישראלים, למדו לאהוב בשנים האחרונות.