יצירת לוח השראה לסגנון האקלקטי יכולה להיראות כמטלה פשוטה, המאפשרת להניח על הלוח כל פריט, סגנון וצבע. אך מכיוון שהפריטים צריכים לרקום יחד הרמוניה עיצובית נעימה, המלאכה לא תמיד קלה. הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להצליח במשימה

הסגנון האקלקטי הוא מהטרנדים הבולטים של העיצוב המודרני העכשווי והוא מאפשר לכל אחד מאיתנו להמציא שפה עיצובית משלנו המתאימה לאופיינו הייחודי

ביוונית אקלקטיות משמעה “לבחור את הטוב ביותר” ובבואנו לדבר על לוחות השראה אין טוב מזה ליצירת לוח מוצלח המייחד אותנו ואת ביתנו.

 

א.א. מראות

התמונה באדיבות א.א. מראות

 

הסגנון האקלקטי הוא מהטרנדים הבולטים של העיצוב העכשווי המודרני

התמקדות ביצירת לוח השראה המאופיין על ידי הסגנון האקלקטי מאפשרת חופש רב שאינו קיים בסוג אחר של עיצוב לבית. הוא מאפשר לקיחת פריטים השונים זה מזה בצבע, במרקם, בהרגשה, ואפילו בשפה ובסגנון העיצוביים ובתרבות ממנה הם הגיעו, ולהשתמש בהם בחלל אחד.

גזרו תמונות של חדרים ומוצרים שאתם אוהבים. התמקדו במספר צבעים עזים ובגוון ניטראלי או שניים שיהוו רקע. שימו אותם אחד ליד השני על לוח ההשראה ובחנו את התוצאה. אם יש פריטים או צבעים המפריעים למכלול, הוציאו אותם והחליפו באחרים

הטרנדים הבולטים השנה הם העיצוב הסקנדינבי, מינימליזם קר, בטון, זכוכית, מתכות ופלטת צבעים מונוכרומטית, לצד רהיטים ופריטים שבטיים בעבודת יד וצבעוניות עזה. הכלל היחיד שהסגנון האקלקטי מכתיב הוא שהפריטים יתאימו אחד לשני בצורה שתיצור הרמוניה בעין ותהיה נעימה ואסתטית. מעבר לזה  ניתן לבחור כל פריט וסגנון.

 

התמונה באדיבות רגבה

התמונה באדיבות רגבה

טיפ חשוב ליצירת לוח השראה אקלקטי מוצלח, הוא שמירה על קו אחיד מסוים, שיעבור כחוט השני, בתוך עושר הפריטים והסגנונות השונים

חשוב לבחור פריטים בעלי קשת גוונים החוזרים על עצמם או מתאימים זה לזה, בצורות המרמזות האחת על השנייה, באקססוריז שיחממו את האווירה ובפריט אחד שיהווה את המרכז בחדר.

 

התמונה באדיבות ריביירה

התמונה באדיבות ריביירה

לאלו הרוצים להשיג עיצוב אחיד עם “קריצה” אקלקטית

ניתן לבחור פריטים המתאימים זה לזה במאפיינים רבים, ולהניח ביניהם פריט אחד, או מספר פריטים מועט, בעלי צבע ועיצוב כה שונים ובולטים כך שיווצר מוקד עניין דומיננטי אחד מעניין בחלל שישבור את האחידות.

המתקדמים מביננו, אלו בעלי החוש האמנותי המפותח יכולים לשלב בין פריטים שנראה שאין ביניהם ולו קשר קלוש – אך השילוב ביניהם מצליח איכשהו להיות הרמוני, מעניין ומובחן.

באטיו

התמונה באדיבות באטיו