כישראלים אנו נוהגים לעבור או לשפץ את ביתנו בכל עשר שנים בממוצע

מהם הרגלי מעבר הדירה שלנו?

השיאנים הם כמובן הרווקים הצעירים. אלו עוברים דירה בעקבות לימודים, שינוי מקום עבודה, שותפים זמניים או בעלי בית שמחליטים להקפיץ את המחיר. ככלל מעדיפים הצעירים להתגורר במרכזי הערים התוססים ומלאי אפשרויות העבודה והמגורים. לאחרונה, משקיעים רבים בעיצוב הבית הזמני וברכישת ריהוט עדכני. זוגיות חדשה משמשת גם היא כסיבה מצוינת למעבר דירה. הזוג הצעיר עוזב את הדירה השכורה ורוכש דירה משלו. שילוב ההכנסות וקצת עזרה מההורים מאפשר בד”כ דירה מרווחת מעט, עם חדר שינה אחד או שניים.

כשנולדים הילדים שוב עובר הזוג הצעיר דירה והפעם לאחת מרווחת יותר. סקרים שונים מעידים על כך שכיום, בעקבות יוקר המחייה ועליית מחירי הדירות, הנטייה היא לעבור לפריפריה. שם ניתן לרכוש או לשכור דירה גדולה יותר במחיר של חדרון במרכז העיר. כאשר המשפחה מתבססת ומתרחבת, מוצאים הישראלים דירה מרווחת ומשופצת, או קונים בית ונשארים בו בין 10 ל-20 שנה.

 

 

הזמן אץ לו וזוגות רבים שילדיהם בגרו ועזבו את הקן, משלימים מעגל וחוזרים למרכזי הערים הגדולות. זוגות אלה מעדיפים לזנוח את הבית הגדול בפריפריה ולקנות דירה קומפקטית ומעוצבת לעילא במקום בו “נמצא כל האקשן והנגישות”. הם מעדיפים את ביתם קטן אך קרוב למרכזי תרבות ובילוי, טיפולים רפואיים זמינים, כמו גם את האופציות החברתיות הרבות שמציעה העיר.

 

 

חודשי יולי ואוגוסט החמים ידועים כזמן הפופולארי ביותר בשנה למעבר בית או דירה. אבי זיו, בעלים ומנכ”ל חברת מטבחי זיו ויו”ר איגוד תעשיות הריהוט בישראל, מציין חודשים אלו כחודשים החמים גם בחנויות העיצוב והרהוט. זהו הזמן בו העיצוב מול האדריכל/ית או המעצב/ת הסתיים והשיטוט בחנויות ובחירת, רצפות, תאורה, פרטי הריהוט וחפצי הנוי שיהפכו את החלל החדש לבית, משמש גם כבילוי זוגי/משפחתי של ממש.

מאחלת קריאה נעימה

וקיץ מעוצב

ענת שי-לאור