עושר הסגנונות, העיצובים והצבעים המודרניים מבלבל רבים מאיתנו כשאנו באים לעצב את חלל המגורים המרכזי בביתנו. נפגשתי עם מעצבת הבית של רשת ביתילי ובקשתי ממנה טיפים שיעזרו לנו להצליח

 

כפי שהמעצבים משתמשים בלוחות השראה על מנת לעצב מוצר, קולקציה או עיצוב קוהרנטי ומקורי, כדאי לכל אחד מאיתנו ללמוד לעשות זאת. מסתבר שקל יותר לבנות לוח כזה מחדר קיים שמצא חן בעיננו. 

בבואנו לבנות לוח השראה כדאי לעלעל במגזינים ולהתבסס על חדר שמוצא חן בעינינו. מומלץ עוד  יותר להיכנס לרשת עיצוב בה ניתן למצוא הכול לבית ושפרטי הריהוט והאקססוריז מוצגים כחדרים ממש, כדוגמת אולמות התצוגה של רשת ביתילי.

 

מעצבת הבית של  רשת ביתילי עיצבה חדר יפהפה, המהווה דוגמא מוצלחת במיוחד לשילוב נעים והרמוני בין הטרנדים, החומרים והצבעים הבולטים של השנה

כדי לעזור לנו לעצב את ביתנו באופן אקלקטי, שיקי ואל-זמני, ניתן ליצור לוח השראה שיכלול את הטרנדים שבחרה ולנסות לשעתק את האיזון ההרמוני ביניהם, או לשאוב ממנו אלמנטים האהובים עלינו במיוחד. ניתן ליצור לוח השראה מקורי, אישי ושונה מעט עם טוויסט אישי משלנו, ולהקנות לחלל מראה ותחושה המתכתבים עם החדר המקורי, גם אם המבנה, הצבעים ופריטי הריהוט והנוי שבחרנו מעט שונים.

 

2

כלל חשוב, הוא לדאוג לשלב בין מקורות ההשראה השונים בצורה שלא תיצור עומס ובלבול ויזואליים

המעצבת הראתה לי שבעיצוב החדר נבחרו בהצלחה טרנדים עכשוויים בולטים כשחלקם מנוגדים זה לזה על הנייר. הטרנד תעשייתי החשוף והגיאומטרי משתלב באופן יפיפה עם המראה הטבעי והבהיר והצורה המעט עגלגלה של הספה, חלק מהשולחנות והכורסאות. אל אלו מצטרפים המראה הקלאסי של רגלי שולחן האוכל המאובזר בפלטת בטון חשופה ומודרנית, וכדים במראה אוריינטלי. הטריק הוא ליצור הרמוניה בין הפריטים השונים והמשכיות ויזואלית.

 

דרך חכמה לשמור על המשכיות ויזואלית היא שמירה על פלטת צבעים אחידה, שתיצור תחושת חיבור ותחושת אחידות בין הפריטים השונים.

בארץ, מודרניים השנה צבעים כאפור, ברונזה, עץ בהיר, כחול וצהוב הבאים על רקע קירות לבנים ומאפשרים מעטפת רגועה. החדר מעוצב בצבע הניטראלי והשקט מביניהם – האפור, ואת הצבעים החזקים יותר ניתן למצוא בעיקר בטקסטיל – בשטיח הכחול, בכריות בעלות ההדפסים האומנותיים שמופיעות בשלושת הצבעים, ובפריטי הנוי השונים. בלוח ההשראה שתבנו כדאי גם להשתמש בצבע ניטראלי כצבע העיקרי שיהווה רקע, לזריקות צבע מעטות שירעננו את המראה, ויוסיפו לו אופי וייחוד. חשוב שזריקות הצבע יהיו נאמנות לפלטת צבעים ספציפית ומוגבלת כדי לא ליצור עומס ויזואלי.

 

4

דרך נוספת ליצור המשכיות שכזו היא לשלב חומרים דומים ברהיטים בעלי אופי שונה

בחדר שעיצבה מעצבת הבית של ביתילי ניתן למצוא, כדוגמא, מנורה עומדת מודרנית, שבסיס המתכת הדק שלה מתכתב עם זה של המנורה העומדת הקלאסית ועם החוטים השחורים של הנברשת התעשייתית. את רגלי הברזל של שולחנות הזכוכית התעשייתיים, הנראים כאבני חן משובצות, ניתן למצוא גם בשולחנות העץ הטבעיים, העדינים והעגלגלים ובאלו מהמתכת.

 

ביתילי – www.betili.com