בחרנו שני טרנדים חמים בעיצוב הבית בארץ ובעולם ונפגשנו עם מיכל איתני סמנכ”לית סחר של רשת ביתילי כדי שתסביר ותראה לנו כיצד ניתן ליישמם באופן ייחודי אצלנו בבית!

את מיכל פגשנו באולם התצוגה של רשת ביתילי בראשל”צ והיא הראתה לנו את קולקציית הקיץ החדשה לעיצוב הבית של החברה, המציגה רהיטים ופרטים משלימים לכל הבית בשלל סגנונות העיצוב העכשוויים. בקשנו ממנה להסביר כיצד לגשת למלאכה המורכבת של השגת שני סגנונות עיצוב, ה-RASTIC ו-RETRO מודרני.

 

כיצד לעצב חלל בסגנון RUSTIC מודרני

“רבים מאיתנו למדו לאהוב את הסגנון התעשייתי” מספרת מיכל “שממאפייניו אלמנטים חשופים במבנה החלל כמו קירות בטון למשל, פרטי ריהוט שנראים מעט לא גמורים, ושימוש רב בברזל ובמתכות.

“סגנון ה-“RASTIC” היא מסבירה “הוא מעין “טייק” עכשווי על הסגנון התעשייתי, כזה המכניס לבית אלמנטים חמים מהטבע המרככים את המראה והופכים אותו לחם ומזמין יותר”.

כדי להמחיש את כוונתה הראתה לנו מיכל פינת אוכל מהקולקציה החדשה. “כשאתם מעצבים חדר אוכל בסגנון RASTIC, בחרו בשולחן בעל רגלי ברזל תעשייתיות ושחורות המאובזרות בפלטת עץ טבעית בגוון חם, המאזנת ומרככת את המראה הקר. הוסיפו את כיסאות הברזל המשולבים בראטן בעיצוב עדין ומיוחד המזכיר עלה, של הרשת, ארון ושטיח דהוי הנראים כישנים ומאזנים בין השימוש בחומרים חמים לבין פלטת הגוונים התעשייתית של החלל.  צמחייה במידה, תוסיף לחדר רעננות וחיים ואזכורים מהטבע”.

מסתבר שעוד מאפיין המבדיל את הסגנון ה-RASTIC מהתעשייתי הוא שילוב אלמנטים מינימליסטיים, כך שהמראה המתקבל נקי ואוורירי. לכן בחרו בביתילי בקיר בטון חשוף אותו צבעו בגוון אפור בהיר ועדין. פלטת השולחן דקה ומתאפיינת בחיתוכים אלכסוניים המייצרים אשליית ריחוף, והכיסאות אווריריים גם הם. דרך מצוינת לחבר בין האלמנטים השונים היא שימוש באקססוריז ובתאורה. עבודת האמנות שעל הקיר, גוף התאורה המיוחד במראה נורה חשופה שהוגדלה, הכדים והפמוטים ואפילו העציץ השחור, נבחרו כדי להשלים את המראה לכלל שלמות הרמונית אישית ומעניינת.

כיצד לעצב חלל במראה RETRO מודרני

מיכל התרכזה במיוחד בתתי הסגנונות של שנות החמישים והשישים השונים זה מזה באופיים והסבירה: “מכיוון שהנטייה הקיימת כיום בעיצוב היא לכיוון הנקי והמינימליסטי וסגנונות הרטרו דומיננטיים במראם, כדאי להתמקד רק בתת סגנון אחד, ולשלב אלמנטים נבחרים ממנו בחדר בעיצוב נקי”.

היא הראתה לי במקום חלל אירוח כשההשראה לעיצובו נבחרה משנות החמישים. המעצבים של הרשת בחרו לצמצם את בחירתם מתוכה לשתי השפעות מרכזיות,  צבע וצורה. לריפוד פינת הישיבה נבחרו בדים בצבעים של חרדל זהוב שאפיינו את התקופה, לצד אפור מודרני. הספה, הכורסאות ושולחנות הסלון עוצבו בצורות הפשוטות והמעוגלות של שנות החמישים, אך עם טוויסט מודרני מדויק טכנולוגית ומחומרים מודרניים.

כדי להעצים את המראה העדין ונקי ולתת לו דחיפה אופנתית עכשווית, הוסיפו לו בביתילי עוד תתי סגנון בדמות  הקיר החשוף, בולי העץ, והפמוטים המוסיפים טאץ’ בסגנון ה-RASTIC וגוף תאורה קלאסי מרשים. “כך” הטעימה מיכל ” ניתן לראות  כיצד לערבב עם הסגנון המרכזי שבחרתם מספר פריטים מסגנונות עכשוויים נוספים ולקבל חלל אישי לחלוטין, מדויק בפשטותו ובמיעוט פרטיו, מבלי להעמיס על העין!

לערבב בין סגנונות עיצוב שונים ולהשתמש בסטיילינג על מנת להוסיף טאץ’ אישי וייחודי

ביתילי הטביעה בארץ את המושגים “MIX AND MATCH” ו”הום סטיילינג”, המאפשרים לעצב את כל הבית במקום אחד, על פי הטרנדים העכשוויים אך בהתאמה לטעמנו האישי. אולמות התצוגה שלה משופעים במבחר רהיטים, אקססוריז ופריטים משלימים מכל עולמות העיצוב העכשוויים. כך יכולים כל אחד ואחת למצוא את הפריטים שייצרו בביתם את הסגנון והטרנד המועדפים עליהם או אפילו לערבב בין כמה. כמו כן מאפשרת רכישת רהיט מרכזי או מספר פריטים משלימים, לרענן כל חלל באופן שישתלבו בעיצוב הקיים, ולהגיע למראה ייחודי שיתאים לכם “כמו כפפה ליד”, מקלאסי ועד לעכשווי. אם אתם מפחדים לערבב בין הקולקציות השונות, או להכניס אביזרים משלימים מסגנון אחד לחדר בסגנון אחר, היעזרו במעצביה המקצועיים של הרשת שעומדים לרשותכם ומתמחים בהפיכת העיצוב ביתכם לייחודי ואישי באמת!

 

רשת ביתילי – www.betili.com