עם מעט תכנון מוקדם והשקעה תהפוך פינת האוכל החדשה שלכם ללב הבית

בחרנו בשי יהודה מנכ”ל חברת דגם רהיטים, המומחה בייצור והתאמת פינות אוכל לצרכן הישראלי, על מנת שייעץ לנו בנושא

 

“תכנון חכם של פינת האוכל” מסביר שי “מתחיל בלמידת גודל החלל המרכזי של הבית/הדירה בהחלטה לגבי מיקומה של הפינה. האם היא תמוקם במטבח, בסלון או בחדר יעודי לה”. באם גודל המקום מאפשר, ממליץ שי למקם אותה בין המטבח לפינת הישיבה, חלל שנוצר מביטול ההפרדה ביניהם בבתים המודרניים, כך תיווצר בבית תחושה של מרחב ואווריריות עיצובית.

 

חשוב ביותר שנתאים את פינת האוכל לצרכי המשפחה ולגודל החלל

לזוג שברשותו חלל קטן וצפוף מתאימה פינת אוכל בגודל צנוע או אפילו קונסולה, המתארכים בעת הצורך. למשפחה עם ילדים קטנים ודירה קטנה יתאים בדרך כלל שולחן מלבני, מכיוון שאינו תופס נפח רב כאשר מצמידים אותו לאחד הקירות. שולחנות נפתחים, מלבניים ומרובעים, מתאימים גם לדירה/בית בגודל ממוצע. לאלו שברשותם חלל מרווח כדאי למקם שולחן מעוצב ומאסיבי, או שולחן עגול שתופס יותר מקום.

לא פחות חשוב: לבחור עבור פינת האוכל צבעים וחומרים המתאימים לעיצוב הכולל, להעז, לערבב, וליצור אפקט “ואוו” 

“אם החלל גדול ומרווח” יועץ שי, “כדאי למקם שולחן וכיסאות המיוצרים מעץ מאסיבי,  מאובזרים ברגלי עץ או מתכת. ניתן לבחור ולאבזר בפריטי סטיילינג המעוצבים באופן נועז ובצבעים שונים”. כך תהווה הפינה אטרקציה ויזואלית ותבסס את מעמדה כמרכז ולב החלל. ניתן לבחור בצבעים שיצרו עניין וייחוד, ולערבב כיסאות בצבעי ריפוד וסגנונות שונים ליצירת מראה אקלקטי. בחלל קטן כדאי להציב שולחנות בהירים או צבועים בלבן והמעוצבים בקווים פשוטים, כדי ליצור תחושה מרווחת.

 

בחרתם פינת אוכל? כעת התאימו את סביבתה אליה

בדגם מצאנו שולחנות אוכל בעיצוב מודרני מינימליסטי, קלאסי, תעשייתי, כפרי, ובסגנון פרובנס. מומלץ לשחק עם הסגנונות – להתאים כיסאות מודרניים לשולחן בעיצוב עתיק, לעצב קיר בצבע נועז מאחורי פינת אוכל מינימליסטית, ואם פינת האוכל אכן מוצבת בחלל המשותף לה, לסלון ולמטבח מומלץ להעז ולרצף תחתיה בריצוף אחר על מנת ליצור הפרדה ועניין.

 

 

דגם רהיטים – www.degemltd.co.il