אספנו עבורכם את המאפיינים העיקריים של שלושת סגנונות העיצוב הטרנדים כיום, כדי לעזור לכם להחליט איזה תת-סגנון מתאים לביתכם וכיצד ניתן ליישמו בצורה הטובה ביותר ו”קינחנו” בעצה לנועזים מביניכם

לסגנון המודרני תתי סגנונות רבים ומגוונים, מכפרי מודרני, תעשייתי מודרני ועד למינימליסטי

 

כלל הזהב בכל סגנון מודרני הוא להקפיד על עיצוב עכשווי ופונקציונאלי, כזה המשרת את דרך החיים וצרכי בני הבית ומותאם לטעמכם ולהעדפותיכם האישיים.

חושקים בעיצוב מודרני-מינימליסטי? דעו שהוא הסגנון הפופולארי ביותר. המינימליזם חוגג ומעמיק את הבחירה המודרנית בקווים ישרים ופשוטים, בצבעים ניטרליים ובהימנעות מקישוטיות יתר, ולוקח את עיצוב הבית לקצה

בחרתם בסגנון זה? העדיפו מעטפת בצבעי לבן ואפור, מט או מבריק, ומשטחים חלקים ככל הניתן כדוגמת זכוכית, בטון, מתכות ועץ המלוטשים בקפידה. הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת להגיע לרמת הפשטה גבוהה מאוד של המוצרים השונים. לדוגמא: מטבחים עם ידיות בלתי נראות, משטחים ורהיטים בעלי חיבורים בלתי מורגשים ופני שטח חלקים כמשי, מרצפות בהירות וגדולות ככל האפשר, כשמיעוט החיבורים תורם לתחושה הנקייה. חלל מינימליסטי חף מאביזרי נוי, לכן יש להשתמש רק בנחוץ ביותר ולהיפתר מכל הפיצ’פקס. ניתן ואפילו כדאי לקשט את החדר עם יצירת אומנות או פסל אך להגבילם לקיר או מיקום יחיד בחדר.

העיצוב המינימליסטי מקנה הרגשה של מרחב ורוגע אך הוא בהחלט לא מתאים לכל אחד! לבית משפחה עם ילדים קטנים ובעלי חיים, או לכזה שאין בו מנקה צמודה, הוא אינו מתאים. כשזו המציאות כדאי לזנוח את הרעיון ולחכות לשינוי באורח החיים שיאפשר  להקדיש זמן לסידור, נקיון והברקה, שכן כל לכלוך או בלגן בולטים על הרקע המינימליסטי הנקי.

נמשכים לעיצוב מודרני תעשייתי? כראוי לסגנון השואב השראה ממפעלים ולופטים תעשייתיים, הסגנון המודרני-תעשייתי מתאפיין בשימוש רב בבטון ומרקמים מחוספסים, בחיפויי בריקים ישנים, בברזל וחלודה ובפריטים שונים ברמות שונות של קורוזיה

בחרו פלטת צבעים הכוללת אפור, כסף, זהב ושחור. זכרו לתת דגש וטיפול מיוחד למעטפת הבית הפנימית ולהעדיף שהרצפה וחלק מהקירות יהיו מחופים בבטון וחלקם מצופים בבריקים מאבן במראה מיושן. הוסיפו מנורות המדמות פנסי נפט ישנים, ריהוט בעל רגלי מתכת וכד’. חשוב שכל אלו יהוו דגשים בתוך החלל הנקי והבהיר ושיעוצבו בקווים חסכניים. הוספת צמחייה מומלצת מכיוון שהיא תרכך מעט את המראה.

עיצוב זה שיקי ועמיד, מיוחד וניתן ליישום בצורות ובעוצמות שונות בתוך חלל ניטראלי. כדאי לדעת מראש שהעלויות עלולות להיות גבוהות ושהסגנון יוצר אווירה מחוספסת שאינה מתאימה לכל אחד.

אתם מאלו שעיצוב מודרני קלאסי-כפרי מדבר אליהם? אוהבים טבע ואת העיצוב של פעם? דעו שגם בסגנון זה, מכיוון שעבר עדכון מודרני, הבסיס הוא ניטראלי, נקי וחף מעומס ויזואלי תוך שהוא מאפשר תחושה חמימה וביתית

חשוב שהקירות יהיו צבועים באחד מגווני הלבן או הקרם האהובים, כשהחמימות והאפיון המיוחד של העיצוב הקלאסי יוספו לחלל באמצעות רצפת פרקט או למינציה, ארונות עם סרגלי קישוט במטבח ובחדרי השינה, ופרטי ריהוט העשויים מעץ שיכול להיות מחוספס בחלקו ובגוונים בהירים, או מעץ פראי אך מוחלק ומעובד. הוסיפו חפצי נוי סרוגים וצמריריים וריפודים, שטיחים וכריות מבדים בדוגמאות שבטיות ובעבודות יד. אל תפחדו מצבעוניות עזה בגוונים עליזים כאדום או ירוק ובכלל… ניתן ומומלץ להוסיף גם צמחיה ירוקה שתכניס את הטבע הביתה.

העיצוב הכפרי-מודרני מתאים במיוחד למי שמעדיף עיצוב המשרה תחושת חום וביתיות מבלי לוותר על מראה מודרני, ולאלו הכמהים לטבע ולתחושה הבריאה שהוא מביא עמו.

מרגישים נועזים? רוצים ליצור עיצוב  מקורי ואישי? כזה שרק לכם יש?

אופציה נוספת, אותה כדאי לאמץ רק אם יש לכם חוש עיצובי מפותח או אם אתם שוכרים את שירותיו/ה של מעצב/ת פנים מנוסה, היא לערבב בין סגנונות העיצוב המודרניים העכשוויים השונים וליצור מראה אקלקטי מרתק וייחודי. מראה שלא תמצאו כמותו בשום בית אחר ושלא מתכופף ונענה לשום תכתיב עיצובי למעט להרמוניה ויופי, ושישקף באופן מלא את אישיותכם ואת העדפותיכם.