טרנד חדש קם כנגד תרבות הצפייה בטלוויזיה והשימוש הרב במדיה הדיגיטלית שהשתלטה על חיינו. הוא מציג מגמה, עולמית ומקומית, של עיצוב חללי מגורים הנקיים מהם והמאפשרים אינטימיות וקרבה

 

חג הפסח הוא חג משפחתי. לכן נראה שזה הזמן הנכון לבחון טרנד חדש שכובש את עולם העיצוב. טרנד שחוגג חזרה לפשטות ולחמימות ביתית משפחתית וחברית.

 

ÎôÎòοÎò΃ ÎöÎòÎØ ÎÉÎòÎñÎÖÎí -ÎùÎôο ÎóÎæÎòÎôÎö ÎòÎÿΣÎòÎòÎÖÎûÎö ÎáÎñοÎô

רהיטי דורון -הום אופיס

 


שילוב הטלוויזיה והמדיה הדיגיטלית בעיצוב המודרני

אנו חיים בעידן בו הטכנולוגיה הולכת ותופסת מקום מרכזי. אנו צופים שעות רבות בטלוויזיה, משחקים פלייסטיישן, מתקשרים זה עם זה דרך המחשב או הטלפון הנייד ומבלים יותר ויותר זמן לבד מול המסכים השונים.

עיצוב הבית השתנה בהתאם. אם בעבר נהוג היה לסדר את מערכת הישיבה סביב שולחן הקפה, הרי שהיום היא מעוצבת מול מסך הטלוויזיה הגדול, המהווה את המוקד של הסלון. הטלוויזיה נכנסה גם לחדרי השינה והילדים, כשרבים משלבים מסכים אינטגראליים דקים, לצפייה, בקירות או בדלתות הארונות, ליצירת מראה נקי ועכשווי. אופנה שפשטה בשנים האחרונות היא שילוב טלוויזיה ומסכי מחשב גם בארונות המטבח ואפילו בחדרי הרחצה.

לכל אלו יש מחיר. אנו מבלים פחות זה עם זה, וגם כשאנחנו נפגשים אנו מבלים בנפרד מול מסך או הנייד במקום לשוחח ולהיות יחד. תקשורת פשוטה בין חברים, בני זוג או בני משפחה, מגע, קשר עין, שיחה, כולם נפגעו מהמהפכה הטכנולוגית שהציפה את ביתנו.

 

ÎôÎÆÎØ Î¿ÎöÎÖÎÿÎÖÎØ- ÎñÎÖÎáά ÎÉÎòÎøΣ ÎÉÎÖÎáÎÿÎÖÎ×ÎÖά

דגם רהיטים

ÎöÎÉÎòÎí ÎÉÎÖ΃- ÎöÎòÎØ ÎôÎÖÎûÎÖÎÖ΃- ÎñÎÖÎáά Î×ήÎñÎùÎö ΣÎÖήÎÖÎæÎö ÎæΪÎòÎòάÎÉ

האוס אין -הום דיזיין

טרנד עיצובי חדש מפגיש בינינו מחדש

בעולם העיצוב, וכחלק ממגמה עולמית כללית של געגוע לתקשורת חמה וישירה, נוצר השנה טרנד ההופך את חללי השינה והמגורים לנקיים מטכנולוגיה ומדיה דיגיטלית. רבים החלו לעצב חדר אחד בבית כחדר עבודה / אירוח/ טלוויזיה. בו משלבים שולחן עבודה ופינת ישיבה, הנפתחת למיטת שינה, בעת הצורך, ופונה אל הטלוויזיה, שהמשמשת גם כמסך מחשב נוח לכל המשפחה. חדר השינה חוזר להיות “נווה מדבר” שקט ושליו לשינה ולאינטימיות זוגית, ללא הפרעות, והסלון חוזר להיות מקום מפגש אינטימי, בו מסודרת מערכת הישיבה סביב שולחן הסלון. העיצוב, בהתאם, חמים ומזמין, נוח וביתי. מערכות השינה והישיבה מרופדות בשילובי צבעים בהירים או בהדפסים שמחים ומוספים להם פרטי ריהוט משלימים קלאסיים או אקלקטיים וחמים.

ÎíÎòÎÖÎí ÎíÎÖÎíÎÿÎØ- ÎùÎôο ήÎÖÎáÎö ÎøÎíÎòÎòÎÖÎÿÎö Î×ÎóÎòΪÎæά ÎòήκÎÿÎö

סוויס סיסטם

 

השנה אף שודרג היחס לחדר הרחצה ומתייחסים אליו כאל חלל מגורים, עם דגש על נוחות, חמימות ועיצוב מעניין. לחדרי אמבטיה מוספת כורסה או ספסל מעוצבים ואף שולחן צד שעליו נרות או פרחים. מסך הטלוויזיה יוצא והחדר הופך לספא פרטי מזמין ושקט.

בעוד שבאירופה וכחלק מהטרנד, חוזר השנה חדר האוכל הפורמאלי, בארץ המגמה לא תפסה. הבית הישראלי מעוצב כאופן ספייס והגבולות בין המטבח, פינת האוכל והסלון מטושטשים. לישראלים מסורת של אירוח מרובה משתתפים, לכן כל בית מצויד בפינת אוכל, גם אם קטנה, המאובזרת בשולחן הנפתח לסועדים רבים. בחלל כזה, במיוחד כאשר הוא חף מגאדג’טים מסיחי דעת, כיף וקל לחוש באווירה חגיגית אינטימית, במיוחד בארוחת החג, ולבלות עם המשפחה זמן איכות של ממש.

Î×ÎÿÎæÎùÎÖ ÎûÎÖÎò- Î×ÎÿÎæÎù Î×ÎóÎòΪÎæ ÎæÎáÎòÎùÎòά ΣÎøΣ ÎöÎ×ήÎñÎùÎö

מטבחי זיו

 

ÎñÎáÎôÎòο- ÎôΣάÎòά ÎÉÎÖÎøÎòάÎÖÎòά ΣήÎ×ÎÖοά ήκÎÿ ÎòÎñοÎÿÎÖÎòά

פנדור