קבלו הצצה, ממש “על קצה המזלג”, על שלושת סגנונות העיצוב העכשוויים שאנחנו כישראלים אוהבים במיוחד!

 

הסגנון המינימליסטי 

הסגנון האהוב עלינו לוקח את קונספט העיצוב המודרני לאקסטרים ומחדד את עקרונות הפשטות והניקיון למקסימום, כאשר הדגש הוא על פונקציונליות. הסגנון מכתיב מינימום שקט בו הקווים העיצובים של החלל, פרטי הריהוט והאקססוריז’ הם מדויקים והבית מופשט מכל קישוט מיותר. פלטת הצבעים הניטראלית והאוורירית המאפיינת אותו נשענת בעיקר על לבן בסיסי ואפורים וכשרוצים לגוון היא מתירה משחק עם דרגות שונות של ברק ושקיפות והוספת שחור עכשווי, כשצבע מוכנס בפריט אחד או שניים בלבד. הסגנון הפך למעין עמוד שדרה של שאר הסגנונות כשהם מולבשים על הבסיס שלו ובכך מוסף להם נופך עדכני.

התמונה באדיבות דלתות פנדור- מעצבת הדר דור- צלם יואל אליווה

הסגנון התעשייתי

ההשראה לסגנון הם חללים תעשייתיים, מפעלים ומחסנים. החללים הביתיים הראשונים שעוצבו בדמותו, הם לופטים ניו יורקים מחוספסים ואורבניים יוקרתיים. העיצוב התעשייתי אינו מפשיט את הבית מקישוטיות, כאחיו המינימליסטי, אלא מטיח, צבע וגימורים נוספים. הלבנים החשופות, הקירות, התקרות ורצפות הבטון, קורות העץ הישנות, צינורות המבנה, ריהוט המתכת וחוטי החשמל הם אלמנטים עיצוביים הכרחיים שהפכו לסמלים מובהקים שלו, וזוכים לגימור בלתי מעובד, כשחלודה ופגעי הזמן הופכים אותו לנחשק עוד יותר. לחלל בסגנון תעשייתי כדאי להוסיף קצת צמחייה שתכניס טבע וצבע למקום, ולפחות יצירת אמנות אחת דומיננטית, כמו ציור אבסטרקטי או צילום בשחור ולבן.

התמונה באדיבות מטבחי זיו

סגנון ה-MidCentury Modern

עיצוב שנות ה-50 וה-60 הצבעוני, המקורי ומלא ההשראה של המאה העשרים מהווה את יסודות הסגנון, אותו אנו מכירים גם בשמו השני “רטרו”, כשעקרונות יישומו מעודכנים בהתאם לחוקי העיצוב העכשווי.  בשנות ה-50, היה שימוש בהדפסים גדולים, בבדים בטקסטורות בולטות, בגוונים כחום, כתום וירוק דהוי ועוד, בעוד שהסיקסטיז הושפעו מהחלל החיצון והתאפיינו בעיצוב בקווים מעוגלים, בשימוש נרחב בפלסטיק וכדומה. כיום אנו משתמשים בפרטי הריהוט ואקססוריז’ המאפיינים את הסגנון והמיוצרים באופן מתקדם טכנולוגית במידה, בגוונים עכשוויים ובחלל ניטראלי. לכן מומלץ, כדי שלא להפוך את ביתכם למוזיאון לתקופת העבר, לשלב בו רק מספר פריטים בעיצוב רטרו, ומספר מאפיינים כמו גוון או קו מעוגל לרהיטים בעיצוב עכשווי.

התמונה באדיבות URBAN